Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalına ilk defa 2016-2017 eğitim-öğretim yılında tezli yüksek lisans programına 24 öğrenci alarak eğitim-öğretim faaliyetine başlamıştır.
Beden eğitimi ve spor anabilim dalının amacı; beden eğitimi ve spora ilişkin konuları analiz edebilme, sorgulama ve araştırma yapma, öngörüde bulunma ve doğru karar alma süreçleri için gerekli temel bilgi ve becerileri aktarmaktır. Eğitimleri sırasında öğrenciler, bilimsel ilkeler çerçevesinde gerekli çalışmaları yapmak zorundadır. Beden eğitimi ve spor alanında verimli sistemlerin tasarlanması, nitelikli eleman yetiştirilmesi, gelişen spor teknolojisi olanaklarının tanıtılması, ülke genelinde beden eğitimi ve sporun gelişmesi amaçlanmaktadır. Böylece uygulanan eğitim programlarına katılan öğrencinin; insan organizmasının yapısını, işleyişini ve davranışlarını bilen, Türk spor örgütünü tanıyan ve karşılaştırmalı değerlendirmeler yapabilen, öğretmenlik ve antrenörlük niteliklerine sahip bir eleman olması amaçlanmaktadır. Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı öğrencilere, Yüksek Lisans (M.Sc.) derecelerine erişmeye olanak tanımaktadır.
Yüksek Lisans
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili herhangi bir alandan lisans mezunu olmak. 1- Son beş yılda yapılmış olan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavına (ALES) girmiş olmak ve bu sınavdan Sayısal/Sözel/Eşit Ağırlık puan türlerinin herhangi birinden en az 60 puan almış olmak. 2. Lisans mezuniyet not ortalamasında dört üzerinden en az 2,50 veya muadili bir puana sahip olmak. 3. ALES puanının %50’sı, lisans mezuniyet notunun %20’sı, bilimsel değerlendirme notunun %30 (yazılı %15 + sözlü %15) dikkate alınarak başarı puanı hesaplanacaktır. Bu şekilde hesaplanan başarı notunun en az 50 puan ve üzeri olması gerekir. Ön Eleme Kriterleri ve Hesaplamalar: Başvuru sayısının ilan edilen kontenjanının 3(üç) katından fazla olması halinde ön eleme yapılacak olup belirlenen kontenjan sayısının 3(üç) katı aday Bilimsel değerlendirme sınavına katılacaktır. Ön Eleme Puanı: ALES puanının % 60’ı+Lisans mezuniyet notunun % 40’ı alınarak hesaplanacaktır.
(1) Bir öğrencinin yurt içi ve yurt dışı yükseköğretim kurumlarından almış olduğu lisansüstü dersler danışmanın görüşü, Enstitü anabilim/anasanat dalı kurul kararı, ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığının teklifi ve Enstitü Yönetim Kurulunun kararıyla öğrencinin kayıtlı olduğu programa transfer edilebilir. (2) Yatay geçişler hariç, bir lisans/yüksek lisans programını tamamlamada kullanılan kredili dersler, başka bir yüksek lisans/doktora/sanatta yeterlik programına transfer edilemez. (3) Lisansüstü programlarda ders transferi eşdeğer programlar arasında yapılır. Ancak dersin transfer edilebilmesi için öğrencinin önceden kayıtlı olduğu programdan ilişiğinin kesilmiş olması gerekir. (4) Öğretim üyesi yetiştirme programı kapsamında yatay geçişle gelen öğrencilerden yüksek lisans programında tez aşamasında olanlar ile doktora/sanatta yeterlik programında yeterlik sınavında başarılı olanların daha önce aldıkları derslerin saydırılmasında danışmanın görüşü, Enstitü anabilim/anasanat dalı kurul kararı, ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığının teklifi ve Enstitü Yönetim Kurulunca karar verilir. (5) Diğer lisansüstü programlardan alınan derslerin muaf olarak sayılabilmesi için; muafiyet talebinde bulunulan dersin/derslerin başarı notunun, 23.’üncü maddenin beşinci fıkrasında belirlenen harf notu veya karşılığı olması gerekir. Lisansüstü programlarda başarılı/başarısız olarak değerlendirilen ders/dersler için yüksek lisans programları için en az CB, doktora programı için en az BC harf notu veya karşılığı aranmadan başarılı olanlar bu derslerden muaf sayılabilir.
Tezli yüksek lisans programı 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi, tez çalışması ve uzmanlık alan derslerinden oluşur. Seminer dersi, tez çalışması ve uzmanlık alan dersleri kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dâhil en az sekiz ders, tez çalışması ve uzmanlık alan dersleri olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Öğrenci, en geç danışman atanmasını izleyen dönemden itibaren her yarıyıl tez dönemi için kayıt yaptırmak zorundadır.
Öğrenciler, zorunlu ve seçmeli dersleri almak ve yaptığı araştırmaya bağlı olarak tezini sunmakla yükümlüdür. Öğrenciler, tezlerini enstitüye sunduktan sonra üç kişilik jüri önünde çalışmalarını sözlü olarak savunmak durumundadır. Tezsiz yüksek lisans derecesi için öğrenciler, ders almak ve dönem projesi hazırlamakla yükümlüdür. Öğrencinin Yüksek Lisans derecesini alabilmesi için yaklaşık 2 yıl süresi bulunmaktadır.
1 | Beden Eğitimi ve Spor Tezli Yüksek Lisans programının temel amacı, beden eğitimi ve spor ile fiziksel aktivitenin bireyin sağlıklı gelişimi ve eğitimi ile toplumda düzenli fiziksel aktivite ve spor yapma alışkanlığının kazanılmasına ilişkin çalışmaları planlayabilen ve yürütebilen uzman bireyler yetiştirmektir. |
2 | Beden Eğitimi ve Spor Tezli Yüksek Lisans programı, öğrencilere ve halka en yüksek standartlarda bilgi, uygulama ve araştırma koşullarını sağlayarak, beden eğitimi, spor ve fiziksel aktivite ile ilgili problemlerin en doğru şekilde ele alınmasını, öğrencilere alanın bilimsel ilkelerini aşılayarak mesleki muhakeme ve problem çözme yeteneklerini geliştirmeyi hedeflemekte ve hem hizmet hem de akademik altyapı bakımından en üst seviyede alan uzmanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır. |
3 | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı olarak halkın bilgi edinmesi ve bilinçlendirilmesi ilkesi temelini benimseyen, kanıta dayalı eğitim ve uygulama çalışmalarında ulusal ve uluslararası liderlik vasfına sahip, bilgiyi kullanan, bilime katkısı olan, bilimsel girişimci ruhu ve disiplinler arası yaklaşımla işbirliği içerisinde çağdaş ve bağımsız çalışma yetisine sahip olmayı hedeflemektedir. |
4 | Mesleki sorumluluklarının farkında olur ve doğru iş alışkanlıkları ve tutum geliştirir. |
Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalında Yüksek Lisans eğitimi alan öğrenci; spor kulüplerinde performans değerlendirmeye yönelik ölçümler yaparak antrenörle beraber çalışabilir. Spor kulüplerinde maç analizi yapabilir. Spor kulüplerinde takım ve rakip takımlarla ilgili istatistik verileri değerlendirebilir. Spor kulübünde veya tesisinde işletmeci olarak çalışabilir. Gençlik ve Spor İl Müdürlüklerinde çalışabilir. Federasyonlarda çalışabilir.
Doktora programlarına başvurabilir.
(1) Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, uygulamalı çalışmalar, ödevler gibi çalışmalarda gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavının birlikte değerlendirilmesi ile elde edilir. Ara sınavın veya bu sınav yerine sayılan ödevlerin %40’ı ve yarıyıl sonu sınav puanının da %60’ı toplanmak suretiyle öğrencinin başarı notu hesaplanır. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak başarı notunun hesabında kesirli sayılar en yakın tam sayıya tamamlanır. (2) Öğrencilere, aldıkları her ders, tez, sergi, proje ve benzeri çalışmaları için bu maddenin beşinci fıkrasında belirtilen harf notlarından biri yarıyıl sonu ders notu olarak öğretim elemanı tarafından verilir. (3) Seminer, uzmanlık alan ve tez çalışması dersleri ile diğer kredisiz olarak alınan derslerin değerlendirmesi başarılı ya da başarısız şeklinde yapılır. Kredili derslere devam şartını yerine getirmeyen öğrenciler devamsız olarak değerlendirilir. (4) Başarı notu yüksek lisans için en az CB, doktora/sanatta yeterlik için ise en az BC’dir. (5) Puanların dörtlük sistemdeki karşılıkları hesaplanırken YÖK not dönüşüm tablosu esas alınır. Ders notu değerlendirmesi aşağıdaki tabloya göre yapılır: Tablo 1: Ders Notu Değerlendirmesi Katsayı Başarı Notu Başarı Derecesi (Yüksek Lisans) Başarı Derecesi (Doktora/ Sanatta Yeterlik) 100’lük Not Karşılığı 4,00 AA YT YT 100 - 93,00 3,70 AB YT YT 92,99 - 83,66 3,30 BA YT YT 83,65 - 76,66 3,00 BB YT YT 76,65 - 69,66 2,70 BC YT YT 69,65 - 60,33 2,30 CB YT YZ 60,32 - 53,33 2,00 CC YZ YZ 53,32 - 46.33 1,70 CD YZ YZ 46,32 - 37,00 1,30 DC YZ YZ 36,99 - 30,00 1,00 DD YZ YZ 29,99 - 20,00 0,00 FF YZ YZ 19,99 - 00,00 (6) Yeterlik veya ders başarılarını ölçen tüm sınavlar, kâğıt ortamında ve eş zamanlı olarak yapılabileceği gibi, alan ve zorluk düzeyine göre tasnif edilerek güvenli biçimde saklanan bir soru bankasından, her bir adaya farklı zamanlarda farklı soru sorulmasına izin verecek şekilde elektronik ortamda da yapılabilir. Sınavlarda sorulacak soruların hazırlanması, soru bankasının oluşturulması, sınav sorularının kâğıt ortamında veya elektronik ortamda saklanması ile soru bankasının ve sınav güvenliğinin sağlanmasına ilişkin hususlar YÖK tarafından belirlenen usul ve esaslara göre yapılır.
(1) Tezli yüksek lisans programının süresi bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup, program en çok altı yarıyılda tamamlanır. Bu Yönetmelikte belirtilen mezuniyet için gerekli yükümlülüklerin tümünü yerine getiren öğrenciler en erken üç yarıyılda da mezun olabilirler. (2) Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan veya bu süre içerisinde başarı koşullarını/ölçütlerini yerine getiremeyen, CC, CD, DC, DD, FF, YZ harf notu aldığı veya devamsız (DZ) olduğu dersi/dersleri bulunan, azami süreler içerisinde ise tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.
Tam Zamanlı
Atatürk Yolu 7. Km Bilal Şahin Batı Kampüsü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Binası 66100 Yozgat Tel: 0354 242 10 32-33 Faks: 0354 242 10 56 E-Posta: lee@bozok.edu.tr lee@yobu.edu.tr
Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Tezli Yüksek Lisans Programından mezun olan öğrencilerimiz, ilgili alan ve dereceleri kabul gören alanlarda doktora programına başvurabilirler.
1 | Beden Eğitimi ve Spor alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
2 | Alanı ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
3 | Alanının, farklı disiplinlerle olan ilişkisini bilir ve aradaki etkileşimi sağlayabilir. |
4 | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren sorunlara nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. |
5 | Alanındaki bir sorunu bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer ve sonuçları değerlendirir. |
6 | Alanı ile takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. |
7 | Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve yönlendirir. |
8 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli olarak geliştirerek, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
9 | Alanında yaptığı çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarabilir. |
10 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. |
11 | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar. |
12 | Alanı ile ilgili çalışmalarında ulusal ve uluslararası kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. |
13 | Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri etkileyen normları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir, geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek için liderlik yapar. |
14 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
15 | Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BEYL501 | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
BEYL502 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
BEYLSDG-I | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU I | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 14 | 0 | 0 | 15 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BEYL502 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
BEYL504 | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
BEYLSDG-II | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU II | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 11 | 2 | 0 | 15 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BEYL502 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
BEYL505 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BEYL502 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
BEYL505 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
BEYLSDG-I - SEÇMELİ DERS GRUBU I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BEYL503 | Türkçe | İSTATİSTİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL506 | Türkçe | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ İLKLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL507 | Türkçe | SPORDA TEKNİK VE TAKTİK ANTRENMAN İLKELERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL508 | Türkçe | PERFORMANS SPORLARINDA BESLENME İLKELERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL509 | Türkçe | SPORDA PSİKOLOJİ VE MOTİVASYON | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL510 | Türkçe | KONDİSYON VE ANTRENMAN METOTLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL511 | Türkçe | ANTRENMAN PLANLAMASI İLKELERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL512 | Türkçe | SPORDA YETENEK ARAŞTIRMASI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL513 | Türkçe | SPOR TRAVMATOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL514 | Türkçe | SPORUN SOSYAL PSİKOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL515 | Türkçe | MOTOR GELİŞİM VE BECERİ ÖĞRENİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL516 | Türkçe | SPORDA KİNESİYOLOJİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL517 | Türkçe | BİYOMEKANİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL518 | Türkçe | SPORDA DOPİNG VE ERGOJENİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL519 | Türkçe | GENEL ANTRENMAN BİLGİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL520 | Türkçe | SPOR FİZYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL521 | Türkçe | ÖZEL ALAN ÇALIŞMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL522 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL523 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN FİZYOLOJİK TEMELLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL524 | Türkçe | ÇAĞDAŞ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DÜŞÜNCESİNİN GELİŞİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL525 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA SOSYOLOJİK YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL526 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL527 | Türkçe | GELİŞİM PSİKOLOJİSİ ÇOCUKLUK VE ERGİNLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL528 | Türkçe | SPOR FELSEFESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL529 | Türkçe | SPORDA ETİK DEĞERLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL530 | Türkçe | SPORUN SOSYOLOJİK TEMELLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL531 | Türkçe | SPORDA PSİKO-SOSYAL ALANLARDA TEST GELİŞTİRME TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL532 | Türkçe | ANTRENÖRLÜK PSİKOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL533 | Türkçe | SPORDA GÜDÜLEME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL534 | Türkçe | ERGEN SPORCULARIN UYUM SORUNLARI VE PERFORMANSLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL535 | Türkçe | TÜRKLERDE SPOR GELENEĞİ VE TEMEL KAVRAMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL536 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TARİHİ VE SOSYOLOJİK ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL537 | Türkçe | SPORUN SOSYAL TARİHİ VE FELSEFESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL538 | Türkçe | MEDYANIN SPORA ETKİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL539 | Türkçe | SPOR PSİKOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL540 | Türkçe | ENGELLİLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR EĞİTİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL541 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA FAİR PLAY (SPORTİF ERDEM) EĞİTİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL542 | Türkçe | ANTROPOLOJİK AÇIDAN OYUN VE SPOR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL543 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA PSİKOLOJİK YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL544 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL545 | Türkçe | TÜRK MİLLİ EĞİTİMİ VE YÜKSEKÖĞRETİM KURUMUNUN YAPISI İŞLEYİŞİ VE ULUSLARARASI KARŞILAŞTIRMALAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL546 | Türkçe | PSİKOMOTOR GELİŞİM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL547 | Türkçe | SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL548 | Türkçe | EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL549 | Türkçe | ANTRENMAN TEORİSİ VE METODOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL550 | Türkçe | ELİT SPORCU FİZYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL551 | Türkçe | KONDİSYON ANTRENMAN METODLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL552 | Türkçe | PERFORMANS ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL553 | Türkçe | MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL554 | Türkçe | SPORDA HAREKET ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL555 | Türkçe | OYUNCU VE MAÇ İZLEME ANTRENÖRLÜĞÜ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL556 | Türkçe | SPORTİF DİREKTÖRLÜK VE MENAJERLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL557 | Türkçe | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL558 | Türkçe | SPORDA LİDERLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL559 | Türkçe | SPOR TRAVMATOLİJİSİ VE REHABİLİTASYON | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL560 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ÖZEL ÖĞRENİM YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL561 | Türkçe | OYUN EĞİTİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL562 | Türkçe | FİZİKSEL PERFORMANS TESTLERİ VE EGZERSİZ REÇETELERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL563 | Türkçe | ANTRENMANA FİZYOLOJİK ADAPTASYONLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL564 | Türkçe | KİNANTROPOMETRİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL565 | Türkçe | ÇOCUK VE ANTRENMAN | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL566 | Türkçe | KADIN VE SPOR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL567 | Türkçe | EGZERSİZ METABOLİZMASI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL568 | Türkçe | SPORDA YETENEK SEÇİMİ, YÖNLENDİRME VE GELİŞTİRME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYLSDG-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BEYL503 | Türkçe | İSTATİSTİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL506 | Türkçe | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ İLKLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL507 | Türkçe | SPORDA TEKNİK VE TAKTİK ANTRENMAN İLKELERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL508 | Türkçe | PERFORMANS SPORLARINDA BESLENME İLKELERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL509 | Türkçe | SPORDA PSİKOLOJİ VE MOTİVASYON | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL510 | Türkçe | KONDİSYON VE ANTRENMAN METOTLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL511 | Türkçe | ANTRENMAN PLANLAMASI İLKELERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL512 | Türkçe | SPORDA YETENEK ARAŞTIRMASI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL513 | Türkçe | SPOR TRAVMATOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL514 | Türkçe | SPORUN SOSYAL PSİKOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL515 | Türkçe | MOTOR GELİŞİM VE BECERİ ÖĞRENİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL516 | Türkçe | SPORDA KİNESİYOLOJİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL517 | Türkçe | BİYOMEKANİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL518 | Türkçe | SPORDA DOPİNG VE ERGOJENİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL519 | Türkçe | GENEL ANTRENMAN BİLGİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL520 | Türkçe | SPOR FİZYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL521 | Türkçe | ÖZEL ALAN ÇALIŞMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL522 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL523 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN FİZYOLOJİK TEMELLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL524 | Türkçe | ÇAĞDAŞ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DÜŞÜNCESİNİN GELİŞİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL525 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA SOSYOLOJİK YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL526 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL527 | Türkçe | GELİŞİM PSİKOLOJİSİ ÇOCUKLUK VE ERGİNLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL528 | Türkçe | SPOR FELSEFESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL529 | Türkçe | SPORDA ETİK DEĞERLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL530 | Türkçe | SPORUN SOSYOLOJİK TEMELLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL531 | Türkçe | SPORDA PSİKO-SOSYAL ALANLARDA TEST GELİŞTİRME TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL532 | Türkçe | ANTRENÖRLÜK PSİKOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL533 | Türkçe | SPORDA GÜDÜLEME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL534 | Türkçe | ERGEN SPORCULARIN UYUM SORUNLARI VE PERFORMANSLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL535 | Türkçe | TÜRKLERDE SPOR GELENEĞİ VE TEMEL KAVRAMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL536 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TARİHİ VE SOSYOLOJİK ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL537 | Türkçe | SPORUN SOSYAL TARİHİ VE FELSEFESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL538 | Türkçe | MEDYANIN SPORA ETKİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL539 | Türkçe | SPOR PSİKOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL540 | Türkçe | ENGELLİLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR EĞİTİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL541 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA FAİR PLAY (SPORTİF ERDEM) EĞİTİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL542 | Türkçe | ANTROPOLOJİK AÇIDAN OYUN VE SPOR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL543 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA PSİKOLOJİK YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL544 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL545 | Türkçe | TÜRK MİLLİ EĞİTİMİ VE YÜKSEKÖĞRETİM KURUMUNUN YAPISI İŞLEYİŞİ VE ULUSLARARASI KARŞILAŞTIRMALAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL546 | Türkçe | PSİKOMOTOR GELİŞİM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL547 | Türkçe | SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL548 | Türkçe | EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL549 | Türkçe | ANTRENMAN TEORİSİ VE METODOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL550 | Türkçe | ELİT SPORCU FİZYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL551 | Türkçe | KONDİSYON ANTRENMAN METODLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL552 | Türkçe | PERFORMANS ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL553 | Türkçe | MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL554 | Türkçe | SPORDA HAREKET ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL555 | Türkçe | OYUNCU VE MAÇ İZLEME ANTRENÖRLÜĞÜ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL556 | Türkçe | SPORTİF DİREKTÖRLÜK VE MENAJERLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL557 | Türkçe | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL558 | Türkçe | SPORDA LİDERLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL559 | Türkçe | SPOR TRAVMATOLİJİSİ VE REHABİLİTASYON | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL560 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ÖZEL ÖĞRENİM YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL561 | Türkçe | OYUN EĞİTİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL562 | Türkçe | FİZİKSEL PERFORMANS TESTLERİ VE EGZERSİZ REÇETELERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL563 | Türkçe | ANTRENMANA FİZYOLOJİK ADAPTASYONLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL564 | Türkçe | KİNANTROPOMETRİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL565 | Türkçe | ÇOCUK VE ANTRENMAN | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL566 | Türkçe | KADIN VE SPOR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL567 | Türkçe | EGZERSİZ METABOLİZMASI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEYL568 | Türkçe | SPORDA YETENEK SEÇİMİ, YÖNLENDİRME VE GELİŞTİRME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 |