GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BEYL515 MOTOR GELİŞİM VE BECERİ ÖĞRENİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Sporda Beceri Öğrenimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.


Doç. Dr. Bekir Barış CİHAN


1 Sporda beceri öğrenimini oluşturan konuları tartışabilecektir.
2 Spor becerilerinin öğretilmesinde izlecek yol ve prensipleri açıklayabilecektir.
3 Sporda beceri öğreniminde algının önemini kavrar.
4 Sporda beceri öğreniminde motor programlar kavramını açıklar.
5 Spor becerilerinin öğretilmesinde becerini tanıtımın yapar.

Birinci Öğretim


Yok


[Yok]


Motor Gelişimin Sporda Beceri Öğrenimi ile ilişkisini değerlendirebilecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Beceri Öğrenimi Giriş
2 Motor Beceri ve Motor Öğrenme
3 Performans Ustalığı Açısı: Beceri Performansının Özellikleri
4 Motor Performansı ve Öğrenmeye Durum Temelli Yaklaşım
5 Bilgi İşlem Süreci ve Karar Verme
6 Reaksiyon Zamanı ve Karar Verme
7 Reaksiyon Zamanı ve Karar Verme
8 Beceri Ögreniminde Feedback-1
9 Beceri Ögreniminde Feedback -2
10 Beceri Öğreniminde Uygulamaların organize edilmesi
11 Beceri Öğreniminde Uygulamaların programlanması
12 Beceri Öğreniminde Bireysel Ayrılıklar
13 Ögrenmeyi Kolaylaştırma
14 Performansı Kolaylaştırma

Sharp, B. (1992). Acquring Skill in Sport. Sussex: Sports Dynamics. Magill, R.A. (1998). Motor Learning Concepts and Applications. Fifth edition. Boston: McGraw Hill. Schmidt, R.A. (1991). Motor Learning and Performance. Champaign: Human Kinetics Schmidt, R. A. & Lee, T. D. (1999). Motor Control and Learning: A behavioral emphasis, Champain IL: Human Kinetics Books. Schmid, R.A. ve Wrisberg, C.A.(2001). Motor Learning and Performance: A problem-based learning approach. Champaign: Human Kinetişcs Books. Singer, R.N.(1980). Motor Learning and Human Performance. New York: Macmillan Publishing



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Quiz 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 3 10 30
Final Sınavı 7 2 14
Derse Katılım 7 3 21
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 7 49
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 7 14
Toplam İş Yükü (saat) 128

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 4 4 5 4 5 4 5 4 4 4 5 4 5 4
ÖÇ 2 5 4 5 4 5 5 5 4 4 4 4 5 4 5 4
ÖÇ 3 5 4 5 4 5 5 5 4 5 4 5 4 5 4 5
ÖÇ 4 4 5 4 5 4 5 4 4 4 4 4 4 5 4 5
ÖÇ 5 4 5 4 5 5 4 4 5 4 4 5 4 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek