Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEYL529 | SPORDA ETİK DEĞERLER | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
"Antik ve modern çağlarda Fair play anlayışını ve gelişimini, Formal ve informal Fair Play davranışlarını, Fair Play’e uygun davranmayı zorlaştıran bireysel ve toplumsal faktörleri, Okul beden eğitimi ve Fair Play ilişkisini, Fair Play’in Türkiye’deki görünümünü ve geliştirme perspektiflerini açıklamak. "
1 | Fair Play anlayışının oluşum ve gelişim süreçlerini, problemlerini ve okul beden eğitimindeki rolü ve önemini öğrenir. |
2 | Genel Etik Kavramı ve Amaçlarını açıklar |
3 | Etik ve Ahlak Kavramlarını Karşılaştırılmasını yapar; |
4 | Eğitim ve Etik kavramını açıklar |
5 | Spor ve Etik kabramını açıklar |
Birinci Öğretim
yok
[Yok]
"Fair Play anlayışının tarihsel gelişimi, Fair Play’in kapsamı ve ilkeleri, Karşı karşıya olduğu problemler, Fair Play’i geliştirme çabaları ve perspektifleri, Okul beden eğitiminde Fair Play eğitimi ve uygulamaları, Amatör ve profesyonel sporda Fair Play anlayışı, Sporcuların Fair Play’e uygun davranma ve davranmama nedenleri, Türkiye’de Fair Play’e yönelik çalışmalar, Fair Play’den sorumlu referans grupları. "
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | "Fair Play anlayışının tarihsel gelişimi " | ||
2 | "Fair Play’in kapsamı ve ilkeleri " | ||
3 | "Uluslararası Fair Play kuruluşları ve çalışmaları " | ||
4 | "Fair Playin karşı karşıya olduğu problemler " | ||
5 | "Fair Play’i geliştirme çabaları ve perspektifleri " | ||
6 | "Olimpizm ve Fair Play " | ||
7 | "Fair Play ve Eğitim " | ||
8 | "Vize sınavı " | ||
9 | "Okul beden eğitiminde Fair Play eğitimi ve uygulamaları " | ||
10 | "Geleneksel Türk sporlarında Fair Play anlayışı " | ||
11 | "Amatör ve profesyonel sporda Fair Play anlayışı " | ||
12 | "Sporcuların Fair Play’e uygun davranma ve davranmama nedenleri " | ||
13 | "Türkiye’de Fair Play’e yönelik çalışmalar " | ||
14 | Fair Play’den sorumlu referans grupları | ||
15 | Final Sınavı |
"Ateşoğlu, M., Sporda Erdemlik: Fair Play. Ankara, 1974; Erdemli, A., İnsan, Spor ve Olimpizm. İstanbul: Sarmal Yayınevi, 1996; Şahin, M., Spor Ahlakı ve Sorunları. İstanbul, 1988; Yıldıran, İ., “Fair Play: Kapsamı, Türkiye’deki Görünümü ve Geliştirme Perspektifleri”, Gazi BESBD, 9, (4): 3-16, 2004; Yıldıran, İ., “Fair Play Eğitiminde Beden Eğitiminin Rolü”, Gazi BESBD, 10, (1): 3-16, 2005. "
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 |
Quiz | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü | 2 | 14 | 28 |
Makale Yazma | 2 | 2 | 4 |
Makale Kritik Etme | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 130 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | ||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | ||
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 |