GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BEYL552 PERFORMANS ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin temel amacı ölçme, değerlendirme, geçerlik-güvenirlik, norm ve temel istatistik kavramlarını öğretebilmektir.


bes


1 Ölçme kavramını ve istatistik değerlendirme kavramlarını öğrenir
2 Geçerlik-güvenirlik kavramlarını öğrenir
3 Fiziksel uygunluk ve norm değerlerin değerlendirilmesini öğrenir
4 Bireysel ve takım sporlarına ait ölçme değerlendirme kavramlarını öğrenir
5 Ölçekleri sporda kullanır.

Birinci Öğretim



[Yok]



Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ölçme kavramı ANLATIM YOK
2 İstatistik ve değerlendirme kavramları ANLATIM YOK
3 Korelasyon ANLATIM YOK
4 Fiziksel uygunluk unsurları ANLATIM YOK
5 Geçerlik-güvenirlik ANLATIM YOK
6 Norm değerlerin incelenmesi ANLATIM YOK
7 Ölçeklerin sporda kullanılması ANLATIM YOK
8 Vücut kompozisyonu ve değerlendirilmesi ANLATIM YOK
9 Aerobik güç ve kapasitenin değerlendirilmesi ANLATIM YOK
10 Anaerobik güç ve kapasitenin değerlendirilmesi ANLATIM YOK
11 Bireysel sporlarda kullanılan ölçme ve değerlendirme araçları ANLATIM YOK
12 Takım sporlarında kullanılan ölçme ve değerlendirme araçları ANLATIM YOK
13 Sunum ANLATIM YOK
14 Genel tekrar ANLATIM YOK

Özer, Kamil (2001) Fiziksel Uygunluk. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara. Heyward, V. (1991). Advanced Fitness Assessment and Exercise Presciption. Champaign IL: Human Kinetics. Aerobics and Fitness Association of America (1997). Fitness Theory and Practice. Jordan Peg (Ed). Reebok Univesity Press, Stoughton, MA Zorba, E. (1999). Herkes için Spor ve Fiziksel Uygunluk. Ankara. GSGM Morrow, J. R. Lacson, A. W. Dischson, J. L. Ve Mood, D. P. (1995). Measurement and Evaluation in Human Performans. İllinois: Human Kinetics.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 3 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Tartışma 5 1 5
Soru-Yanıt 5 1 5
Beyin Fırtınası 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 5 5
Rapor Sunma 1 2 2
Bireysel Çalışma 7 2 14
Okuma 5 2 10
Rapor 2 14 28
Performans 2 14 28
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 3 4 3 4 3 4 3 4 3 4 3 4 3 4
ÖÇ 2 3 4 3 4 3 4 3 4 3 4 3 4 3 4 3
ÖÇ 3 4 4 4 3 3 4 3 4 3 3 4 3 4 3 4
ÖÇ 4 3 3 3 4 4 4 4 3 3 4 3 4 3 4 3
ÖÇ 5 4 3 4 3 4 3 4 3 4 3 4 3 4 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek