Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEYL552 | PERFORMANS ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin temel amacı ölçme, değerlendirme, geçerlik-güvenirlik, norm ve temel istatistik kavramlarını öğretebilmektir.
bes
1 | Ölçme kavramını ve istatistik değerlendirme kavramlarını öğrenir |
2 | Geçerlik-güvenirlik kavramlarını öğrenir |
3 | Fiziksel uygunluk ve norm değerlerin değerlendirilmesini öğrenir |
4 | Bireysel ve takım sporlarına ait ölçme değerlendirme kavramlarını öğrenir |
5 | Ölçekleri sporda kullanır. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ölçme kavramı | ANLATIM | YOK |
2 | İstatistik ve değerlendirme kavramları | ANLATIM | YOK |
3 | Korelasyon | ANLATIM | YOK |
4 | Fiziksel uygunluk unsurları | ANLATIM | YOK |
5 | Geçerlik-güvenirlik | ANLATIM | YOK |
6 | Norm değerlerin incelenmesi | ANLATIM | YOK |
7 | Ölçeklerin sporda kullanılması | ANLATIM | YOK |
8 | Vücut kompozisyonu ve değerlendirilmesi | ANLATIM | YOK |
9 | Aerobik güç ve kapasitenin değerlendirilmesi | ANLATIM | YOK |
10 | Anaerobik güç ve kapasitenin değerlendirilmesi | ANLATIM | YOK |
11 | Bireysel sporlarda kullanılan ölçme ve değerlendirme araçları | ANLATIM | YOK |
12 | Takım sporlarında kullanılan ölçme ve değerlendirme araçları | ANLATIM | YOK |
13 | Sunum | ANLATIM | YOK |
14 | Genel tekrar | ANLATIM | YOK |
Özer, Kamil (2001) Fiziksel Uygunluk. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara. Heyward, V. (1991). Advanced Fitness Assessment and Exercise Presciption. Champaign IL: Human Kinetics. Aerobics and Fitness Association of America (1997). Fitness Theory and Practice. Jordan Peg (Ed). Reebok Univesity Press, Stoughton, MA Zorba, E. (1999). Herkes için Spor ve Fiziksel Uygunluk. Ankara. GSGM Morrow, J. R. Lacson, A. W. Dischson, J. L. Ve Mood, D. P. (1995). Measurement and Evaluation in Human Performans. İllinois: Human Kinetics.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Tartışma | 5 | 1 | 5 |
Soru-Yanıt | 5 | 1 | 5 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
Rapor | 2 | 14 | 28 |
Performans | 2 | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |