GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BEYL519 GENEL ANTRENMAN BİLGİSİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere antrenmanın temel kavramlarını öğretmek ve antrenmanın fiziksel performans üzerindeki etkilerini anlamalarını sağlamaktır. Ayrıca, öğrencilerin antrenman planlama ilkelerini kavrayarak, yüklenme ve dinlenme arasındaki dengeyi nasıl kuracaklarını öğrenmeleri hedeflenmektedir. Kondisyonel özelliklerin geliştirilmesi ve çeşitli antrenman metotlarının uygulanması konularında bilgi ve beceri kazanmaları amaçlanmaktadır. Bu ders, öğrencilerin antrenman programları oluşturma ve bireysel performansı optimize etme konusunda yetkinlik kazanmalarını sağlar.


Prof. Dr. Alpaslan KARTAL


1 Antrenman Kavramı ve Antrenmanın Temel İlkelerini öğrenir.
2 Antrenman Planlaması İlkeleri ve Antrenman Planlaması Örnekleri hakkında bilgi sahibi olur.
3 Kuvvet, sürat, çeviklik, çabukluk, dayanıklılık, esneklik ve koordinasyon hakkında bilgi sahibi olur.
4 Antrenmanın bilimsel testleri ve bilimsel testlerle yönlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olur.
5 Antrenman programı hazırlayabilir.

Birinci Öğretim


-


-


Antrenmanda temel kavramlar, antrenman ile geliştirilmesi hedeflenen özellikler, antrenmanın organizmaya etkisi, antrenman planlama ilkeleri, yüklenme dinlenme ilişkisi ve genel yüklenme ilkeleri, kondisyonel özellikler ve antrenman metotları konularını kapsamaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Antrenman Kavramı ve Antrenmanın Temel İlkeleri
2 Yüklenme ve Adaptasyon
3 Antrenman Planlaması İlkeleri ve Antrenman Planlaması Örnekleri
4 Çocuklarda Büyüme ve Biyomotor Becerilerin Gelişimi
5 Çocuklarda Yetenek Seçimi ve Yönlendirilmesi
6 Sürat Gelişimi ve Antrenmanı
7 Kuvvet Gelişimi ve Antrenmanı
8 Dayanıklılık Gelişimi ve Antrenmanı
9 Esneklik Gelişimi ve Antrenmanı
10 Koordinasyon Gelişimi ve Antrenmanı
11 Antrenmanın bilimsel testleri ve bilimsel testlerle yönlendirilmesi
12 Antrenmanın bilimsel testleri ve bilimsel testlerle yönlendirilmesi
13 Antrenman Programları
14 Antrenman Programları

Kale, R. (2017). Antrenman Bilgisi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul. Lyle, J. Cushion C. (2010). Sports Coaching, 1st Edition, Loughborough, UK. Dündar, U. (2015). Antrenman Teorisi, Nobel Yayın Evi, İstanbul. Bompa, T. O. (2013). Antrenman Kuramı ve Yöntemi, Spor Yayın Evi, Ankara. Açıkada, C. (2018) Antrenman Bilimi, Kuzey Kitapevi, İstanbul



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Proje Hazırlama 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Proje Hazırlama 1 20 20
Proje Sunma 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 3 21
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek