Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEYL537 | SPORUN SOSYAL TARİHİ VE FELSEFESİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Felsefenin temel kavramlarının sporla ilişkisi, felsefenin beden kültürüne, oyun ve spor olgularına bakışının incelenmesi.
Bölüm Öğretim Üyeleri
1 | Felsefenin sporla ilişkisinin ve bedensel etkinlikte bulunmanın felsefi yönden öneminin öğrenilmesi. |
2 | Sporun tarihsel süreç içerisindeki sosyal ve kültürel dönüşümünü farklı toplumlar bağlamında analiz edebilecektir. |
3 | Spor felsefesinin temel kavramlarını ve düşünce akımlarını karşılaştırmalı olarak değerlendirebilecektir. |
4 | Modern sporun gelişimini etkileyen sosyal, politik ve ekonomik faktörleri eleştirel bir bakış açısıyla yorumlayabilecektir. |
5 | Sporun felsefi boyutlarını çağdaş toplumsal sorunlar çerçevesinde tartışabilecektir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Felsefenin temel kavramları, ana başlıkları, felsefenin tarihsel gelişimi, felsefenin sporla ilişkisi, insanın bedensel etkinlikte bulunmasının felsefi yönden önemi, felsefe düşüncesinin beden kültürüne, oyun ve spor olgularına bakışı ve bunların değerlendirilmesi, spor ve estetik, spor ve etik, sporda ahlâkî davranışların sporda şiddeti azaltmadaki rolü, spor kültür ve uygarlık, olimpik spor kültüründe ritüeller ve semboller, sporda amatörlük ve profesyonellik incelenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | "Spor Felsefesinin Temel Kavramları. " | ||
2 | "Felsefe Kavramı ve Konusu. " | ||
3 | Felsefe Açısından Beden ve Spor. | ||
4 | Olimpiyat, Spor ve Estetik. | ||
5 | Etik Değer ve Etik Değerler. | ||
6 | "Spor da Etik Değerler ve Sportif Erdem. " | ||
7 | Sportmenlik ve Fairness. | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Sporda Etik Dışı Davranışlar. | ||
10 | Spor, Kültür ve Uygarlık. | ||
11 | Sporda Ritüeller ve Semboller. | ||
12 | Olimpizm Düşüncesi ve Olimpik Hareketin Karşılaştığı Sorunlar. | ||
13 | "Amatörlük ve Profesyonellik. " | ||
14 | Örnek Sporcu Şahsiyetler. | ||
15 | Final Sınavı |
"Kretchmar, R.S., Pratical Philosophy of Sport and Physical Activity, Second Edition, Human Kinetics, Champaign, 2005. Morgan, W.J., Meier, K.U., Philosophic Inquiry in Sport, Second Edition, Human Kinetics, Champaign, 1995.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Makale Yazma | 2 | 14 | 28 |
Makale Kritik Etme | 2 | 14 | 28 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 123 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 1 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | ||||||
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |