Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEYL528 | SPOR FELSEFESİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Felsefenin temel kavramlarının sporla ilişkisi, felsefenin beden kültürüne, oyun ve spor olgularına bakışının incelenmesi.
Doç. Dr. Çağdaş CAZ
1 | Felsefenin sporla ilişkisinin ve bedensel etkinlikte bulunmanın felsefi yönden öneminin öğrenilmesi. |
2 | Spor felsefesi ve felsefenin hayatımızdaki yeri ve önemini öğrenecek |
3 | Sportif müsabakalarda meydana gelen olayların spor felsefesi ile açıklanmasını öğrenmiş olacak |
4 | Spor felsefesinin diğer disiplinler ile arasındaki ilişki, önem ve değerine dair bilgi sahibi olmuş olacak. |
5 | Sporda nedirl?li sorulara nasıl cevap aranacağını öğrenmiş olur. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Felsefenin temel kavramları, ana başlıkları, felsefenin tarihsel gelişimi, felsefenin sporla ilişkisi, insanın bedensel etkinlikte bulunmasının felsefi yönden önemi, felsefe düşüncesinin beden kültürüne, oyun ve spor olgularına bakışı ve bunların değerlendirilmesi, spor ve estetik, spor ve etik, sporda ahlâkî davranışların sporda şiddeti azaltmadaki rolü, spor kültür ve uygarlık, olimpik spor kültüründe ritüeller ve semboller, sporda amatörlük ve profesyonellik incelenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Spor Felsefesinin Temel Kavramları. | ||
2 | Felsefe Kavramı ve Konusu. | ||
3 | Felsefe Açısından Beden ve Spor. | ||
4 | Olimpiyat, Spor ve Estetik. | ||
5 | Etik Değer ve Etik Değerler. | ||
6 | Spor da Etik Değerler ve Sportif Erdem. | ||
7 | Sportmenlik ve Fairness. | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Sporda Etik Dışı Davranışlar. | ||
10 | Spor, Kültür ve Uygarlık. | ||
11 | Sporda Ritüeller ve Semboller. | ||
12 | Olimpizm Düşüncesi ve Olimpik Hareketin Karşılaştığı Sorunlar. | ||
13 | Amatörlük ve Profesyonellik. | ||
14 | Örnek Sporcu Şahsiyetler. | ||
15 | Final Sınavı |
"Kretchmar, R.S., Pratical Philosophy of Sport and Physical Activity, Second Edition, Human Kinetics, Champaign, 2005. Morgan, W.J., Meier, K.U., Philosophic Inquiry in Sport, Second Edition, Human Kinetics, Champaign, 1995.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı | 2 | 3 | 6 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 3 | 3 | 9 |
Beyin Fırtınası | 3 | 3 | 9 |
Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 19 | 38 |
Okuma | 1 | 3 | 3 |
Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 127 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | ||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | |||
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |