Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEYL511 | ANTRENMAN PLANLAMASI İLKELERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Antrenman dönemleme (periyotlama) süreçlerinin güncel bilgiler doğrultusunda bilimsel olarak hazırlanmasını amaçlar.
Dr. Öğr. Üyesi İzzet KIRKAYA
1 | Antrenman prensiplerini bilir |
2 | Antrenmanın değişkenlerini öğrenir |
3 | Antrenman döngülerini öğrenir |
4 | Antrenman planlaması yapabilir |
5 | Hedefe yönelik antrenman programlayabilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çok yönlü fiziksel gelişim, spor branşına özgü fiziksel gelişim, teknik beceri, taktiksel yetenekler, psikolojik faktörler, teorik bilgi ve antrenman dönemlemelerinin planlanması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Antrenman biliminin ilkeleri | ||
2 | Antrenmana hazırlık | ||
3 | Antrenmanın değişkenleri | ||
4 | Dönemlemeyi planlama | ||
5 | Biyomotor yeteneklerin periyotlanması | ||
6 | Antrenman seanslarının planlanması | ||
7 | Antrenman döngülerinin planlanması | ||
8 | Yıllık antrenman planının periyotlanması | ||
9 | Zirve antrenman dönemi | ||
10 | Antrenman yöntemleri | ||
11 | Kuvvet antrenmanları planlanması | ||
12 | Dayanıklılık antrenmanları planlanması | ||
13 | Hız ve çeviklik antrenmanları planlanması | ||
14 | Hız ve çeviklik antrenmanları planlanması |
Bompa, T. O., & Buzzichelli, C. (2019). Periodization-: theory and methodology of training. Human kinetics. 2. Carrera, M., & Bompa, T. (2007). Theory and methodology of training: General perspectives. Psychology of sport training, 2, 19. Rep, M. M. M. W. (2004). ACSM's Exercise Is Medicine™: A Clinician's Guide to Exercise Prescription. Prev Med, 39, 815-822.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 3 | 10 |
Makale Yazma | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 3 | 1 | 3 |
Derse Katılım | 10 | 1 | 10 |
Tartışma | 1 | 5 | 5 |
Örnek Vaka İncelemesi | 2 | 1 | 2 |
Rapor Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
Rapor Sunma | 1 | 4 | 4 |
Proje Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Okuma | 15 | 2 | 30 |
Rapor | 2 | 2 | 4 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Multirom CD Çalışması | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |