Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEYL533 | SPORDA GÜDÜLEME | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı, sporun psikolojiyle olan etkileşiminden yola çıkarak sporda etkili olduğu varsayılan psikoloji konularını aktarmaktır. Ders kapsamında motivasyon, takım birlikteliği, algı, rekabet, geri bildirim, pekiştirme ilkeleri, grup ve takım dinamikleri ile dikkat ve konsantrasyonu etkileyen faktörler irdelenmekte ve bu kavramların sporcuların başarısı üzerindeki etkileri tartışılmaktadır.
Bölüm Öğretim üyesi
1 | Psikolojik kavramların (kişilik özellikleri, motivasyon, stres, kaygı, uyarılmışlık vb.) sporla ilişkilendirilebilmesi |
2 | Spor psikolojisi alanında yapılan çalışmaları izleyebilme ve sözlü olarak aktarabilme |
3 | Kütüphane araştırması ve internetten tarama yapabilme |
4 | Mentörlük konusunda bilgi edinme ve bunu alana uygulayabilme |
5 | Derste irdelenen kavram ve araştırma sonuçlarını günlük yaşama uyarlayabilme |
Birinci Öğretim
yok
Yok
Sporda kişilik özelliklerinin önemi, başarıya güdülenmede motivasyonun etkililiği, uyarılmışlık, stres ve kaygı düzeylerinin etkililiği, rekabet, işbirliği ve grup dinamiklerinin belirleyiciliği, hedef belirlemenin başarılı olmayı ne şekilde etkilediği, mentörlük.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | ||
2 | Sporda kişilik özelliklerinin etkililiğini anlayabilme. | ||
3 | Motivasyon ve başarıya güdülenme | ||
4 | Uyarılmışlık, stres ve kaygı | ||
5 | Sporda rekabet ve işbirliğini anlayabilme | ||
6 | Geribildirim, pekiştirme ilkelerini kavrayabilme | ||
7 | Grup ve takım dinamiklerini fark edebilme | ||
8 | vize sınavı | ||
9 | Liderlik | ||
10 | Sporda İletişim | ||
11 | Saldırganlık | ||
12 | Benlik algısı | ||
13 | Fiziksel aktivite ve özyeterlilik | ||
14 | Gevşeme teknikleri | ||
15 | Antrenman ve türleri: fiziksel ve zihinsel antrenman | ||
16 | Final sınav |
Weinberg, R. S., & Gould, D. (2015). Spor ve egzersiz psikolojisinin temelleri. Nobel Akademik. Konter E., “Sporda Motivasyon”, Saray Yayınevi , 1995 Konter E., “Sporda Stres ve Performans”, Saray Yayınevi, 1996 TavacıoĞlu L., “Spor Psikolojisi Bilişsel DeĞerlendirmeler”, BaĞırgan Yayınevi , 1999 Suinn R., “Zihinsel Antrenman Kılavuzu” Üev. Tanju BaĞırgan, BaĞırgan Yayınevi, 1996
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 90 |
Quiz | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Makale Yazma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 5 | 5 | 25 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
Makale Yazma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Okuma | 5 | 1 | 5 |
Ev Ödevi | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 130 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | ||
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | ||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | ||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | ||
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 |