GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BEYL560 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ÖZEL ÖĞRENİM YÖNTEMLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans



Bu dersin sonunda öğrenciler, öğrenme ve öğretmenin tanımını anlar ve modelleri, beceri öğrenme aşamaları, beceri türleri, beceri öğrenimini etkileyen bireysel ve sosyo-kültürel faktörler ile becerilerin ölçülmesi hakkında bilgi edinirler.


Bölüm Öğretim Elemanı


1 Öğrenme ve öğretme çeşitleri, Öğrenme ve öğretme modelleri,
2 Öğrenme ve öğretmeyi etkileyen faktörler, Öğrenme ve motivasyon,
3 Beceri öğrenme aşamaları, Geri bildirim, Sporda kaynağına göre talimatlar
4 Çeşitli spor dallarında özel öğrenme yöntemlerini tanımlar ve uygular.
5 Bireysel farklılıkları dikkate alarak kişiselleştirilmiş eğitim programları geliştirir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Beceri öğrenimini etkileyen bireysel ve sosyo-kültürel faktörler ile becerilerin ölçülmesi hakkında bilgi edinirler. Öğrenme ve öğretme yöntemleri,beceri öğrenme aşamaları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Öğrenme ve öğretme; tanımlar ve teoriler Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
2 Öğrenme ve öğretme çeşitleri Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
3 Motor davranış ve öğrenme Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
4 Motorsal beceri ve öğrenme Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
5 Beden eğitimi ve sporda çevresel durumlar ve sosyal faktörler Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
6 Beden Eğitimi ve sporda öğrenme metodları ve yöntemleri Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
7 Motorsal Becerilerin Evreleri I Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
8 Ara Sınav Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
9 Beden eğitimi ve sporda bireysel farklılıklar Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
10 Hareketin kontrolü Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
11 Beden eğitimi ve sporda çevresel durumlar ve sosyal faktörler Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
12 Beden eğitimi ve sporda feed back Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
13 Beden eğitimi ve sporda dikkat ve dikkati etkileyen faktörler Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
14 Öğrenme ve öğretme; tanımlar ve teoriler Öğrenme ve öğretme çeşitleri Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok

RICHARD A.S, Motor learning and Performance,1991 MAGILL, R.A.; Motor Learning conceps and application, Brown and Benchmark,1993 BRYANT, J.C; Teaching Motor Skills, 1973, Los Angeles SINSER, N. R., Motor Learning and human Performance,1975 ÖZER,D.S., ÖZER, K.; Çocuklarda motor gelişim,1998 GALLAHUE, D.L; understanding motor development in children, 1982 GÜNGÖR,a:, AKYOL, A.K., SUBAŞI, G., ÜNVER, G., KOÇ, G., Gelişim ve Öğrenme,2003 SENEMOĞLU, N., Gelişim Öğrenme ve Öğretim, 2000



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 3 4 12
Derse Katılım 14 2 28
Soru-Yanıt 3 4 12
Beyin Fırtınası 5 3 15
Proje Sunma 3 4 12
Bireysel Çalışma 3 3 9
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 3 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 3 9
Ev Ödevi 2 4 8
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 3 4 4 3 3 4 3 4 4 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 4 4 4 4 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 4 4 4 4 4 4 4 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 4 5 5 4 4 4 4 4 4 4 5 5
ÖÇ 5 4 5 5 5 4 5 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek