Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEYL555 | OYUNCU VE MAÇ İZLEME ANTRENÖRLÜĞÜ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Hem yarışmacının hem de rakibin performansını etkileyen tüm faktörler, somut ölçütler başlığı altında geliştirilen teknolojik araçlarla verilerin toplanması ve belirlenen performans seviyelerine göre elde edilen sonuçlara göre eğitim plan ve programlarının düzenlenmesi hedeflenmektedir.
BES
1 | Müsabaka analiz metodlarını ve amaçlarını öğrenir. |
2 | Ölçüm metotlarının ve kullanılacak teknolojik cihazlar hakkında bilgi olur |
3 | Branşların karakteristik özeliklerinin belirlenmesini öğrenir. |
4 | Branşların ölçülebilir özeliklerinin belirlenmesi öğrenir. |
5 | Müsabaka gözlemi ve veri oluşturmayı öğrenir |
Birinci Öğretim
YOK
yok
Bireysel branşların ve takım sporları özelliklerinin belirlenmesi, branşların değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi, değerlendirmede kullanılan teknolojik araçlar, verilerin toplanması, objektif ve öznel değerlendirme, verilerin istatistiksel analizi, eğitimin ve yarışmanın yansıması.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Müsabaka analizi metodlarının ve amaçlarının öneminin açıklanması | ANLATIM | YOK |
2 | Ölçüm metotlarının ve kullanılacak aletler hakkında bilgi edinimi. | ANLATIM | YOK |
3 | Branşların karakteristik özeliklerinin belirlenmesi | ANLATIM | YOK |
4 | Branşların ölçülebilir özeliklerinin belirlenmesi | ANLATIM | YOK |
5 | Müsabaka gözlemi ve veri oluşturma | ANLATIM | YOK |
6 | veri madenciliği | ANLATIM | YOK |
7 | Toplanan verilerin değerlendirme çalışmaları. | ANLATIM | YOK |
8 | Değerlendirme ve yorumlamalar | ANLATIM | YOK |
9 | Değerlendirme ve yorumlamaların antrenmanlara ve müsabakalara nasıl yansıtılacağı | ANLATIM | YOK |
10 | GPS teknolojilerinin öğrenilmesi | ANLATIM | YOK |
11 | SWİMPRO Teknolojisinin öğrenilmesi | ANLATIM | YOK |
12 | Şahin göz teknolojisinin öğrenilmesi | ANLATIM | YOK |
13 | diğer teknolojilerin öğrenilmesi | ANLATIM | YOK |
14 | Farklı bireysel branşlarda müsabaka analiziyle ilgili yapılan ulusal ve uluslararası yayınların incelenip tartışılması. | ANLATIM | YOK |
Carling, C., Williams, A.M., Reilly, T. (2005). Handbook of soccer match analysis.Routledge Printing House. 1nd Ed. Usa and Canada Müniroglu, S., Deliceoglu, G. (2008). Futbolda müsabaka analizi ve gözlem teknikleri. Ankara: AnkaraÜniversitesi Basım Evi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Uygulama/Pratik | 5 | 4 | 20 |
Makale Kritik Etme | 5 | 10 | 50 |
Ev Ödevi | 6 | 5 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |