Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEYL523 | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN FİZYOLOJİK TEMELLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Dersin amacı, değişik çevresel şartları altında egzersizin vücut sistemlerine olan etkisinin öğretilmesi, egzersiz sırasında oluşabilecek değişiklikleri saptama, ve problemleri belirleme, egzersiz önerilerinin kavranmasını ve temel uygulamaya yansıtılmasını sağlamaktır.
Öğretim Üyesi
1 | Kalp, dolaşım ve solunum sistemlerinin, iskelet ve kas sisteminin egzersize verdiği akut ve kronik cevapları tanımlar. |
2 | Enerji transferi, enerji sistemleri, enerji harcamasını tanımlar. |
3 | Anaerobik ve aerobik egzersiz eğitiminin prensiplerini ve temel kavramlarını tanımlar. |
4 | Kişisel ve çevresel faktörlerin egzersize olan etkilerini tanımlar. |
5 | Egzersiz sonrasında ve egzersiz sırasında oluşan temel fizyolojik cevapları öğrenir. |
Birinci Öğretim
Dersin ön koşulu yoktur.
Yok
Kardiyovasküler sistem ve egzersiz, kardiyovasküler düzenleme ve uyum aerobik veanaerobik eğitimin vücut sistemi üzerine etkileri, maksimal aerobik güç, toparlanma, solunum sistemi ve egzersizle solunum kontrolü, asit-baz dengesi, kas fizyolojisi, kas iskelet sistemi, membran ve kas aksiyon potansiyeli, sinir fizyolojisi, sinaptik geçiş, eksitasyon inhibisyon nöral kontrolü, omuriliğin motor fonksiyonlar için organizasyonu, enerji sistemleri, egzersiz ve hormonal sistem, yaşlanma ve egzersiz, diyabet ve egzersiz, obezite ve egzersiz, ergonomik yardımcılar, termo-regülasyon ve egzersiz, sualtı ve yüksek irtifa fizyolojisi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş, dersin amaç ve işleyişinin açıklanması | Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma | - |
2 | Vücutta ve egzersizde enerji transfer sistemleri | Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma | - |
3 | Kas fizyolojisi, kas iskelet sistemi ve egzersiz | Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma | - |
4 | Sinir fizyolojisi ve nöral kontrol | Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma | - |
5 | Kardiyovasküler sistem ve egzersiz | Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma | - |
6 | Endokrin sistem ve vücut kompozisyonu | Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma | - |
7 | Solunum fizyolojisi ve egzersiz | Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma | - |
8 | Solunum fizyolojisi ve egzersiz | Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma | - |
9 | İstirahat ve fiziksel aktivitede enerji kapasitesi ve enerji harcamasının ölçülmesi | Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma | - |
10 | Egzersiz testleri | Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma | - |
11 | Aerobik ve anaerobik egzersiz eğitimi, egzersiz sonrası toparlanma | Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma | - |
12 | Termoregülasyon ve egzersiz, Sualtı ve yüksek irtifa fizyolojisi | Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma | - |
13 | Kalp atım hızı ve kan basıncının pratik uygulaması ve klinik ölçümler | Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma | - |
14 | Submaksimal ve maksimal egzersiz testlerinin pratik uygulaması ve klinik ölçümler | Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma | - |
1- 1- McArdle WD, Katch FI, Katch VL. Exercise Physiology: Nutrition, Energy and Human Performance. 9th ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins, 2015. 2- ACSM's Guidelines for Exercise Testing and Prescription. 3- Powers S, Howley E. Exercise Physiology: Theory and Application to Fitness and Performance. 8th ed. New York: McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/Languages, 2011. 4- Kaya Utlu, Defne. Fizyoterapistler için İşlevsel Egzersiz Anatomi ve Fizyolojsi. Hipokrat Yayıncılık, 2021.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 2 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Quiz | 2 | 3 | 6 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 3 | 3 | 9 |
Takım/Grup Çalışması | 6 | 3 | 18 |
Makale Kritik Etme | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Sözlü Sınav | 2 | 2 | 4 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |