Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEYL554 | SPORDA HAREKET ANALİZİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı öğrencilere; temel biyomotor yetilerin tüm ayrıntılarını, bu yetilerin gelişimine yönelik antrenman programlarını yazabilmeyi ve yorumlayabilmeyi öğretmek.
BES
1 | İskelet kasının yapısı, kas Proprioreseptörleri ile kas kasılma mekanizması, kasılma çeşitlerini ve fibril tiplerinin antrenman bilimi açısından önemini kavrayabilme, |
2 | Kuvvet antrenmanlarının teori ve uygulamalarını öğrenebilme, |
3 | Sürat antrenmanlarının teori ve uygulamalarını öğrenebilme, |
4 | Dayanıklılık antrenmanlarının teori ve uygulamalarını öğrenebilme, |
5 | Biyomotor yetiler hakkında öğrenilen teori ve uygulamalar ile ilgili birim antrenman yazımını öğrenebilme ve yorumlayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Antrenman biliminin temel yapısını oluşturan biyomotor yetilere ilişkin genel ve özel detaylar ile bu detayların birim antrenman yazım ilkeleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İskelet kasının yapısını kas Proprioreseptörleri ile kas kasılma mekanizması, kasılma çeşitlerini ve fibril tiplerinin yapısı. | ANLATIM | YOK |
2 | Kuvvet antrenmanlarının teori ve uygulamalarına giriş. Maksimal kuvvet. | ANLATIM | YOK |
3 | Maksimal ağırlığı belirleme yöntemleri, | ANLATIM | YOK |
4 | Patlayıcı kuvvet ve kassal dayanıklılık, | ANLATIM | YOK |
5 | Kuvvet antrenmanlarında kullanılan yöntem, teknik ve programlar. | ANLATIM | YOK |
6 | İşlenen konuların pekiştirilmesine yönelik, farklı yaş ve performans grupları ile ilgili birim antrenman yazım alıştırmaları, | ANLATIM | YOK |
7 | İşlenen konuların pekiştirilmesine yönelik, farklı yaş ve performans grupları ile ilgili birim antrenman yazım alıştırmaları, | ANLATIM | YOK |
8 | İşlenen konuların pekiştirilmesine yönelik, farklı yaş ve performans grupları ile ilgili birim antrenman yazım alıştırmaları, | ANLATIM | YOK |
9 | Sürat antrenmanlarının teori ve uygulamaları. | ANLATIM | YOK |
10 | Sürat antrenmanlarının teori ve uygulamaları. | ANLATIM | YOK |
11 | İşlenen konuların pekiştirilmesine yönelik, farklı yaş ve performans grupları ile ilgili birim antrenman yazım alıştırmaları, | ANLATIM | YOK |
12 | Dayanıklılık antrenmanlarının teori ve uygulamaları. | ANLATIM | YOK |
13 | Dayanıklılık antrenmanlarının teori ve uygulamaları. | ANLATIM | YOK |
14 | İşlenen konuların pekiştirilmesine yönelik, farklı yaş ve performans grupları ile ilgili birim antrenman yazım alıştırmaları, | ANLATIM | YOK |
Vladimir Issurin (2008), “Principles and Basics of Advanced Athletic Training”, published by UAC, Michigan USA, Yardımcı Kitaplar: Baechle, T.R., Earle, R.W. (2008), Essentials of Strength Training and Conditioning, Human Kinetics, USA Aaberg, E. (2006), Muscle Mechanics, Human Kinetics, USA Tudor O. Bompa (2007), “Antrenman Kuramı ve Yöntemi-Dönemleme”, Spor Yayınevi ve Kitapevi, Ankara Sedat Muratlı, Gülşah Şahin, Osman Kalyoncu (2005), “Antrenman ve Müsabaka”, Yaylım Yayıncılık, İstanbul
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
Rapor Sunma | 3 | 5 | 15 |
Makale Yazma | 3 | 5 | 15 |
Makale Kritik Etme | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 |