Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEYL540 | ENGELLİLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Farklı engel grupları için beden eğitimi ders ortamında uygulanabilecek beden eğitimi etkinlikleri uyarlamalarının ve bedensel okur yazarlık ilkesinin öğretilmesi
Doktor Öğretim Üyesi Ferhat Esatbeyoğlu
1 | Bu dersin sonunda öğrenci farklı engeli olan öğrenciler için beden eğitimi dersinde etkinlikleri planlar. |
2 | Engelli öğrenciler için beden eğitimi ve sporun önemini kavrar |
3 | Farklı engelli gruplarının yapabildikleri spor dallarını ve spor sınıflamalarını öğrenir |
4 | Uyarlanmış beden eğitimi dersindeki farklı öğretim yöntemlerini öğrenir ve yardımcı araç ve gereçleri kullanmasını bilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Farklı engel grupları için beden eğitimi ders ortamında uygulanabilecek beden eğitimi etkinlikleri uyarlamaları ve bedensel okur yazarlık
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | "Tanımlar, engel nedenleri, engellilerin sınıflandırılması, dünyada ve Türkiye’de sayısal durumları" | ||
2 | Engelli bireylerin özellikleri, engelli gençlerin eğitiminde sporun yeri ve önemi | ||
3 | "Spor seçiminde dikkat edilecek konular" | ||
4 | "Sportif aktivitelerin uygulamasında dikkat edilecek konular " | ||
5 | "Ortopedik engelliler" | ||
6 | " Zihinsel Engelliler" | ||
7 | İşitme Engelliler | ||
8 | " Görme Engelliler" | ||
9 | Paralympik sporlar | ||
10 | Paralimpik spor sınıflaması | ||
11 | Paralimpik hareketin tarihi | ||
12 | Paralimpik olmayan sporlar | ||
13 | " Engelli bireylerin katılabildikleri yarışmalar, yarışma organizasyonları" | ||
14 | Uyarlanmış beden eğitimi, uyarlanmış fiziksel aktivite ve spor |
1. Block ME (2016). A Teacher’s Guide to Adapted Physical Education. Including Students with Disabilities in Sport and Recreation. Paul.H.Brookes.Publishing Co. 4th Edition. 2. Stidder G & Hayes S. (2013). Equity and Inclusion in Physical Education and Sport. Routledge. Second Edition. 3. Austin DR & Youngkhill L. (2013). Inclusive and Special Recreation: Opportunities for Diverse Populations to Flourish. Sagemore Publishing. Sixth Edition. 4. Auxter D, Pyfer J, Zittel, Roth K & Huettig C. (2010). Principles and Methods of Adapted Physical Education and Recreation. McGraw-Hill. Eleventh Edition. 5. Thomas N & Smith A. (2009). Disability, Sport and Society: An Introduction. Routledge. First Edition. 6. Torkildsen G & Taylor P. (2011). Torkildsen’s Leisure and Recreation Management. Routledge. Sixth Edition. 7. Smith RW, Austin DR, Kennedy DW, Youngkhill L & Hutchison, P. (2004). Inclusive and Special Recreation: Opportunities for Persons with Disabilities. Sagemore Publishing. Fifth Edition. 8. Block ME. (2007). A Teacher's Guide to Including Students with Disabilities in General Physical Education. Paul H.Brookes Publishing, Inc. Third Edition. 9. Sherrill C. (2003). Adapted Physical Activity,Recreation and Sport: Crossdiciplinary and Lifespam. McGraw-Hill. Sixth Edition. 10. Winnick J. (2011). Adapted Physical Education and Sport. Human Kinetics. Fifth Edition. 11. Davis RW. (2011). Teaching Disability Sport: A Guide for Physical Educators. Human Kinetics. Second Edition. 12. Özer DS. (2013). Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor. Nobel Yayin. Dorduncu Baski. 13. International Paralympic Committee (Uluslararasi Paralimpik Komitesi), www.ipc.org 14. International Federation of Adapted Physical Activity (Uluslararasi Fiziksel Aktivite Federasyonu), http://s212474975.onlinehome.fr/Ifapa202/
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 6 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 127 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 |