GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BEYL547 SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Sporda Beceri Öğrenimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.


Doç. Dr. Bekir Barış CİHAN


1 Sporda beceri öğrenimini oluşturan konuları tartışabilecektir.
2 Spor becerilerinin öğretilmesinde izlecek yol ve prensipleri açıklayabilecektir.
3 Sporda beceri öğreniminde motor programlar kavramını açıklar.
4 Spor becerilerinin öğretilmesinde becerini tanıtımın yapar.
5 Spor becerilerinin öğretilmesinde alıştırmaların düzenlenmesini bilir.

Birinci Öğretim


Yok


[Yok]


Motor Gelişimin Sporda Beceri Öğrenimi ile ilişkisini değerlendirebilecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Beceri Öğrenimi Giriş
2 Motor Beceri ve Motor Öğrenme
3 Performans Ustalığı Açısı: Beceri Performansının Özellikleri
4 Motor Performansı ve Öğrenmeye Durum Temelli Yaklaşım
5 Bilgi İşlem Süreci ve Karar Verme
6 Reaksiyon Zamanı ve Karar Verme
7 Reaksiyon Zamanı ve Karar Verme
8 Beceri Ögreniminde Feedback-1
9 Beceri Ögreniminde Feedback -2
10 Beceri Öğreniminde Uygulamaların organize edilmesi
11 Beceri Öğreniminde Uygulamaların programlanması
12 Beceri Öğreniminde Bireysel Ayrılıklar
13 Ögrenmeyi Kolaylaştırma
14 Performansı Kolaylaştırma

1. Sharp, B. (1992). Acquring Skill in Sport. Sussex: Sports Dynamics.2. Magill, R.A. (1998). Motor Learning Concepts and Applications. Fifth edition. Boston: McGraw Hill. 3. Schmidt, R.A. (1991). Motor Learning and Performance. Champaign: Human Kinetics4. Schmidt, R. A. & Lee, T. D. (1999). Motor Control and Learning: A behavioral emphasis, Champain IL: Human Kinetics Books.5. Schmid, R.A. ve Wrisberg, C.A.(2001). Motor Learning and Performance: A problem-based learning approach. Champaign: Human Kinetişcs Books.6. Singer, R.N.(1980). Motor Learning and Human Performance. New York: Macmillan Publishing



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 1 80
Soru-Yanıt 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 3 2 6
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Takım/Grup Çalışması 5 6 30
Makale Kritik Etme 2 4 8
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 5 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 4 28
Toplam İş Yükü (saat) 127

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 2 2 3 2 4 2 3 2 3 3 2 4 5 2
ÖÇ 2 3 3 2 4 4 2 3 5 4 5 2 3 2 5 4
ÖÇ 3 5 2 3 2 5 5 5 4 2 3 2 5 4 4 5
ÖÇ 4 2 3 2 5 4 5 2 3 2 5 5 5 3 2 4
ÖÇ 5 4 5 2 3 3 5 4 4 5 2 2 5 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek