Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEYL546 | PSİKOMOTOR GELİŞİM | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, çocukların psikomotor gelişim özelliklerini öğrenerek çocukların bu alandaki gelişimlerine etkin olarak yardım etmelerini sağlamak. Ayrıca, psikomotor gelişimle ilgili uygun etkinlik seçmek için yeni bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
Bölüm Öğretim Üyesi
1 | Gelişimin temel boyutlarını kavrayabilme |
2 | Gelişimi oluşturan öğeleri kavrayabilme |
3 | Psikomotor gelişim dönemlerini bilme. |
4 | Psikomotor gelişim ile ilgili testleri uygulayabilme |
5 | Psikomotor davranışları değerlendirebilme |
Birinci Öğretim
yok
yok
gelişim ile ilgili kavramlar, motor gelişim kavramları ve ilkeleri, motor gelişimi etkileyen faktörler, motor gelişim dönemleri, motor gelişimin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Gelişim ile ilgili temel kavramlar | ||
2 | Büyüme ve gelişme | ||
3 | Gelişim alanları-kuramları | ||
4 | Gelişim alanları-kuramları | ||
5 | Motor gelişim ile ilgili temel kavramlar ve ilkeleri | ||
6 | Psikomotor Gelişim dönemleri, | ||
7 | Psikomotor Gelişim dönemleri, | ||
8 | Psikomotor Gelişim dönemleri, | ||
9 | Lokomotor ve non-lokomotor ve Manipülatif hareketler, | ||
10 | Motor gelişimi etkileyen faktörler | ||
11 | Motor gelişim çalışma metotları. | ||
12 | Motor gelişimin değerlendirilmesinde kullanılan testler | ||
13 | Motor gelişimin değerlendirilmesinde kullanılan testler | ||
14 | Motor gelişimin değerlendirilmesinde kullanılan testler |
Gümüşdağ H., Yıldırım M.(2018 ). Spor bilimlerinde çocuklarda motor gelişim. Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara Gallahue D.L., Ozmun J.C.:Understanding Motor Development, Infants, Children, Adolescents, Adults, Sixth Edition, Mc Graw Hill Higher Education, 2006. Muratlı S.: Antrenman Bilimi Işığı Altında Çocuk Ve Spor, 8-15,185 Kültür Matbaası, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 1997. Özer D. S., Özer M. K.; Çocuklarda Motor Gelişim, Nobel Yayın Dağıtım, 2. Baskı, Ankara, 2001.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Yazma | 2 | 9 | 18 |
Makale Kritik Etme | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 127 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | |||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |