Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEYL567 | EGZERSİZ METABOLİZMASI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Dersin amacı, değişik çevresel şartları altında egzersizin vücut sistemlerine olan etkisinin öğretilmesi, egzersiz sırasında oluşabilecek değişiklikleri saptama, ve problemleri belirleme, egzersiz önerilerinin kavranmasını ve temel uygulamaya yansıtılmasını sağlamaktır.
Bölüm Öğretim Elemanı
1 | Kalp, dolaşım ve solunum sistemlerinin, iskelet ve kas sisteminin egzersize verdiği akut ve kronik cevapları tanımlar. |
2 | Enerji transferi, enerji sistemleri, enerji harcamasını tanımlar. |
3 | Anaerobik ve aerobik egzersiz eğitiminin prensiplerini ve temel kavramlarını tanımlar. |
4 | Kişisel ve çevresel faktörlerin egzersize olan etkilerini tanımlar. |
5 | Egzersiz sonrasında ve egzersiz sırasında oluşan temel fizyolojik cevapları öğrenir. |
Birinci Öğretim
Dersin ön koşulu yoktur.
Yok
Kardiyovasküler sistem ve egzersiz, kardiyovasküler düzenleme ve uyum aerobik veanaerobik eğitimin vücut sistemi üzerine etkileri, maksimal aerobik güç, toparlanma, solunum sistemi ve egzersizle solunum kontrolü, asit-baz dengesi, kas fizyolojisi, kas iskelet sistemi, membran ve kas aksiyon potansiyeli, sinir fizyolojisi, sinaptik geçiş, eksitasyon inhibisyon nöral kontrolü, omuriliğin motor fonksiyonlar için organizasyonu, enerji sistemleri, egzersiz ve hormonal sistem, yaşlanma ve egzersiz, diyabet ve egzersiz, obezite ve egzersiz, ergonomik yardımcılar, termo-regülasyon ve egzersiz, sualtı ve yüksek irtifa fizyolojisi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş, dersin amaç ve işleyişinin açıklanması | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
2 | Vücutta ve egzersizde enerji transfer sistemleri | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
3 | Kas fizyolojisi, kas iskelet sistemi ve egzersiz | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
4 | Sinir fizyolojisi ve nöral kontrol | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
5 | Kardiyovasküler sistem ve egzersiz | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
6 | Endokrin sistem ve vücut kompozisyonu | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
7 | Solunum fizyolojisi ve egzersiz | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
8 | Solunum fizyolojisi ve egzersiz | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
9 | İstirahat ve fiziksel aktivitede enerji kapasitesi ve enerji harcamasının ölçülmesi | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
10 | Egzersiz testleri | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
11 | Aerobik ve anaerobik egzersiz eğitimi, egzersiz sonrası toparlanma | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
12 | Termoregülasyon ve egzersiz, Sualtı ve yüksek irtifa fizyolojisi | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
13 | Kalp atım hızı ve kan basıncının pratik uygulaması ve klinik ölçümler | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
14 | Submaksimal ve maksimal egzersiz testlerinin pratik uygulaması ve klinik ölçümler | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
15 | Final sınavı hazırlık ve final sınavı | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
1- 1- McArdle WD, Katch FI, Katch VL. Exercise Physiology: Nutrition, Energy and Human Performance. 9th ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins, 2015. 2- ACSM's Guidelines for Exercise Testing and Prescription. 3- Powers S, Howley E. Exercise Physiology: Theory and Application to Fitness and Performance. 8th ed. New York: McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/Languages, 2011. 4- Kaya Utlu, Defne. Fizyoterapistler için İşlevsel Egzersiz Anatomi ve Fizyolojsi. Hipokrat Yayıncılık, 2021.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 2 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Quiz | 2 | 3 | 6 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 4 | 3 | 12 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Makale Kritik Etme | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Sözlü Sınav | 2 | 5 | 10 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |