Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEYL544 | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu derste, konu alanında öğretim yöntemleri, öğrenme ve öğretme süreçleri, genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretimine uygulanması, konu alanındaki ders kitapları ve yapılmış araştırmaların incelenmesi ve özel öğretim yöntemlerinin hazırlanacak örnek ders planlarıyla uygulanması amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Yeşim Karaç Öcal
1 | İlk ve ortaöğretim okullarında uygulanan Beden Eğitimi dersinin öğretim programlarının yapısını açıklayabilecektir. |
2 | İlk ve ortaöğretim okullarında uygulanan Beden Eğitimi dersi öğretim programlarının temel ögelerini analiz edebilecektir. |
3 | Beden Eğitimi ve Spor dersinde uygulanan öğretim stratejilerini açıklayabilecektir. |
4 | Beden Eğitimi ve Spor dersinde farklı öğrenme kuramlarının uygulanmasını tartışabilecektir. |
5 | Beden Eğitimi ve Spor dersinde kullanılan çeşitli öğretim yöntem ve tekniklerini analiz edebilecektir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dersin içeriği, Beden eğitimi öğretiminin öğretim etkinliklerinin planlanması çerçevesinde, yöntemlerle ilgili kapsamlı bilgilenme ve yöntemle ilgili hazırlanmış ders planı uygulamalarıdır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması | ||
2 | Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Uygulanan Öğretim Yaklaşımları ve Stratejileri | ||
3 | Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Farklı Öğrenme Kuramlarının Uygulanması Örnekleri: Çoklu Zeka Kuramı Uygulamaları | ||
4 | Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Grupla Öğretim Yaklaşımı | ||
5 | Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Bireysel Öğretim Yaklaşımı | ||
6 | Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Komutla Öğretim Yöntemi | ||
7 | Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Alıştırma ve Eşli Çalışma Öğretim Yöntemi | ||
8 | Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Problem Çözme ve Yönlendirilmiş Buluş Yöntemi | ||
9 | Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Katılım ve Karma Yöntemi | ||
10 | Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Drama ve Oyun Yoluyla Öğretim Yöntemi | ||
11 | Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Müzik-Ritim Yoluyla Öğretim Yöntemi | ||
12 | Engellilerde beden eğitimi ve spor | ||
13 | Öğretim Yöntemlerinin uygulama çalışması | ||
14 | Öğretim Yöntemlerinin uygulama çalışması |
Önerilen Kaynaklar 1- Demirhan,G., (2006),Spor Eğitiminin Temelleri, Bağırgan Yayımevi 2- Mosston, M., Ashworth, S.,( 2000),.Beden Eğitimi Öğretimi, Bağırgan yayımevi, Ankara 3- Marily,M.B., Jacalcyn, L.L., Joyce M.H., (2007), Instructional Strategies for Secondary School Physical Education ,Connie Blackmore Cook 4- Higgings, Martha, (2006), Elementary Physical Education Curriculum Guide for Physical Education Teacher, Publish America Butimore 5- Thomas,J Katherine, Lee, N., A and Thomas R. J., (2003), Teaching ChildrenPhysical Education: Becaming a MasterTeacher, Human Kinetics Books
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 3 | 2 | 6 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Makale Yazma | 2 | 5 | 10 |
Makale Kritik Etme | 3 | 9 | 27 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | 2 | 5 | 4 | 2 | 4 | ||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 |