GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BEYL515 MOTOR GELİŞİM VE BECERİ ÖĞRENİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Sporda Beceri Öğrenimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.


Doç. Dr. Bekir Barış CİHAN


1 Sporda beceri öğrenimini oluşturan konuları tartışabilecektir.
2 Spor becerilerinin öğretilmesinde izlecek yol ve prensipleri açıklayabilecektir.
3 Motor becerilerin gelişim aşamalarını ve bu aşamaların bireylerin performansına etkilerini analiz edebilecek.
4 Farklı yaş ve yetenek grupları için uygun beceri öğretim stratejilerini planlayabilecek ve uygulayabilecek.
5 Motor öğrenme ve kontrol teorilerini spesifik spor becerileri öğretimi bağlamında değerlendirebilecek ve eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilecek.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Motor Gelişimin Sporda Beceri Öğrenimi ile ilişkisini değerlendirebilecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Beceri Öğrenimi Giriş
2 Motor Beceri ve Motor Öğrenme
3 Performans Ustalığı Açısı: Beceri Performansının Özellikleri
4 Motor Performansı ve Öğrenmeye Durum Temelli Yaklaşım
5 Bilgi İşlem Süreci ve Karar Verme
6 Reaksiyon Zamanı ve Karar Verme
7 Reaksiyon Zamanı ve Karar Verme
8 Beceri Ögreniminde Feedback-1
9 Beceri Ögreniminde Feedback -2
10 Beceri Öğreniminde Uygulamaların organize edilmesi
11 Beceri Öğreniminde Uygulamaların programlanması
12 Beceri Öğreniminde Bireysel Ayrılıklar
13 Ögrenmeyi Kolaylaştırma
14 Performansı Kolaylaştırma

Sharp, B. (1992). Acquring Skill in Sport. Sussex: Sports Dynamics. Magill, R.A. (1998). Motor Learning Concepts and Applications. Fifth edition. Boston: McGraw Hill. Schmidt, R.A. (1991). Motor Learning and Performance. Champaign: Human Kinetics Schmidt, R. A. & Lee, T. D. (1999). Motor Control and Learning: A behavioral emphasis, Champain IL: Human Kinetics Books. Schmid, R.A. ve Wrisberg, C.A.(2001). Motor Learning and Performance: A problem-based learning approach. Champaign: Human Kinetişcs Books. Singer, R.N.(1980). Motor Learning and Human Performance. New York: Macmillan Publishing



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Proje Hazırlama 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 3 10 30
Final Sınavı 7 2 14
Derse Katılım 7 3 21
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 7 49
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 7 14
Toplam İş Yükü (saat) 128

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 4 3 4 4 3 5 4 4 3 3 4 5 3
ÖÇ 2 5 4 4 2 3 5 4 5 3 2 5 4 5 2 3
ÖÇ 3 5 4 4 5 2 3 2 4 4 4 5 2 3 2 5
ÖÇ 4 4 2 3 2 5 4 4 5 2 3 2 5 4 5 2
ÖÇ 5 2 5 4 4 4 3 3 4 5 3 5 4 3 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek