Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEYL503 | İSTATİSTİK | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
İstatistik ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi, bilimsel araştırmalarda kullanılan istatistik yöntemlerinin incelenmesi ve istatistiksel analiz uygulamaların öğretilmesidir.
Prof. Dr. Ercan POLAT
1 | Temel seviyede istatistik yöntemleri kavrayabilme konusunda bilgi sahibi olunur |
2 | Verileri tanımlayabilir ve özetleyebilir |
3 | Değişkenler arasındaki ilişkiyi tanımlayabilir |
4 | İstatistiksel analizi yapabilir, yorumlayabilir |
5 | İleri düzey veri analizi için temel oluşturur |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İstatistik ile ilgili temel kavramlar, SPSS programı, nicel-nitel ve karma yöntem araştırma yöntemleri, temel ve ileri düzey analizler...
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bilim nedir?, bilimin tanımı, anlamı ve önemi | Anlatım Yöntemi / Soru-cevap yöntemi | Yok |
2 | Bilimselliğin ölçütleri nelerdir? bilimin özellikleri, bilimsel araştırmanın tanımı | Anlatım Yöntemi / Soru-cevap yöntemi | Yok |
3 | Bilimsel araştırma türleri, bilimsel araştırmalarda istatistiğin önemi ve rolü | Anlatım Yöntemi / Soru-cevap yöntemi | Yok |
4 | Bilimsel araştırmalarda süreç, örnekleme yöntemleri (teknikleri) | Anlatım Yöntemi / Soru-cevap yöntemi | Yok |
5 | İstatistikle ilgili temel kavramlar, istatistik öğrenmenin sağlayabileceği faydalar | Anlatım Yöntemi / Soru-cevap yöntemi | Yok |
6 | Veri toplama yöntemleri, anket ölçek farkı | Anlatım Yöntemi / Soru-cevap yöntemi | Yok |
7 | Ölçek geliştirme süreci, nitel araştırmalarda veri toplama yöntemleri | Anlatım Yöntemi / Soru-cevap yöntemi | Yok |
8 | SPSS programının tanıtılması ve kullanım menülerinin aktarımı | Anlatım Yöntemi / Soru-cevap yöntemi | Yok |
9 | AMOS gösterimi, yapısal eşitlik uygulaması hakkında bilgilendirme yapılması | Anlatım Yöntemi / Soru-cevap yöntemi | Yok |
10 | İstatistiksel analiz uygulamalarının yapılması, örnek uygulamalar | Anlatım Yöntemi / Soru-cevap yöntemi | Yok |
11 | İstatistiksel analiz uygulamalarının yapılması, örnek uygulamalar | Anlatım Yöntemi / Soru-cevap yöntemi | Yok |
12 | İstatistiksel analiz uygulamalarının yapılması, örnek uygulamalar | Anlatım Yöntemi / Soru-cevap yöntemi | Yok |
13 | İstatistiksel analiz uygulamalarının yapılması, örnek uygulamalar | Anlatım Yöntemi / Soru-cevap yöntemi | Yok |
14 | Çok değişkenli istatistik örnek ve uygulamaları | Anlatım Yöntemi / Soru-cevap yöntemi | Yok |
Alpar, R. (2006). Spor bilimlerinde uygulamalı istatistik. Nobel. Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimlerde veri analizi el kitabı. Pegem Yayınevi, Ankara. Kartal, M. ve Bardakçı, S. (2018). SPSS ve AMOS Uygulamalı Örneklerle Güvenirlik ve Geçerlik Analizleri. Akademisyen Yayıncılık. Bakdakçı, S. ve Karagöz, Y. (2020). Bilimsel Araştırmalarda Kullanılan Ölçme Araçları ve Ölçek Geliştirme. Nobel Akademik Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 1 | 50 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Ev Ödevi | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 132 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 |