GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BEYL534 ERGEN SPORCULARIN UYUM SORUNLARI VE PERFORMANSLARI Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, çocukların psikomotor gelişim özelliklerini öğrenerek çocukların bu alandaki gelişimlerine etkin olarak yardım etmelerini sağlamak. Ayrıca, psikomotor gelişimle ilgili uygun etkinlik seçmek için yeni bilgi ve beceriler kazandırmaktır.


Doç. Dr. Bekir Barış CİHAN


1 Gelişimin temel boyutlarını kavrayabilme
2 Gelişimi oluşturan öğeleri kavrayabilme
3 Psikomotor gelişim dönemlerini bilme.
4 Psikomotor gelişim ile ilgili testleri uygulayabilme
5 Psikomotor davranışları değerlendirebilme

Birinci Öğretim


yok


yok


gelişim ile ilgili kavramlar, motor gelişim kavramları ve ilkeleri, motor gelişimi etkileyen faktörler, motor gelişim dönemleri, motor gelişimin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Gelişim ile ilgili temel kavramlar
2 Büyüme ve gelişme
3 Gelişim alanları-kuramları
4 Gelişim alanları-kuramları
5 Motor gelişim ile ilgili temel kavramlar ve ilkeleri
6 Psikomotor Gelişim dönemleri,
7 Psikomotor Gelişim dönemleri,
8 Psikomotor Gelişim dönemleri,
9 Lokomotor ve non-lokomotor ve Manipülatif hareketler,
10 Motor gelişimi etkileyen faktörler
11 Motor gelişim çalışma metotları.
12 Motor gelişimin değerlendirilmesinde kullanılan testler
13 Motor gelişimin değerlendirilmesinde kullanılan testler
14 Motor gelişimin değerlendirilmesinde kullanılan testler

Gümüşdağ H., Yıldırım M.(2018 ). Spor bilimlerinde çocuklarda motor gelişim. Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara Gallahue D.L., Ozmun J.C.:Understanding Motor Development, Infants, Children, Adolescents, Adults, Sixth Edition, Mc Graw Hill Higher Education, 2006. Muratlı S.: Antrenman Bilimi Işığı Altında Çocuk Ve Spor, 8-15,185 Kültür Matbaası, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 1997. Özer D. S., Özer M. K.; Çocuklarda Motor Gelişim, Nobel Yayın Dağıtım, 2. Baskı, Ankara, 2001.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 4 4
Final Sınavı 1 4 4
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 5 35
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 4 28
Toplam İş Yükü (saat) 113

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 4 4 4 5 5 4 5 5 4 5 4 5
ÖÇ 2 5 4 5 5 3 5 4 4 4 3 5 4 5
ÖÇ 3 5 4 5 5 3 5 4 5 5 4 5 4 5 1
ÖÇ 4 5 3 5 4 4 5 4 5 5 4 5 4 2
ÖÇ 5 4 5 4 5 5 3 5 4 5 3 5 4 5 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek