GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BEYL533 SPORDA GÜDÜLEME Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı, sporun psikolojiyle olan etkileşiminden yola çıkarak sporda etkili olduğu varsayılan psikoloji konularını aktarmaktır. Ders kapsamında motivasyon, takım birlikteliği, algı, rekabet, geri bildirim, pekiştirme ilkeleri, grup ve takım dinamikleri ile dikkat ve konsantrasyonu etkileyen faktörler irdelenmekte ve bu kavramların sporcuların başarısı üzerindeki etkileri tartışılmaktadır.


Bölüm Öğretim üyesi


1 Psikolojik kavramların (kişilik özellikleri, motivasyon, stres, kaygı, uyarılmışlık vb.) sporla ilişkilendirilebilmesi
2 Spor psikolojisi alanında yapılan çalışmaları izleyebilme ve sözlü olarak aktarabilme
3 Kütüphane araştırması ve internetten tarama yapabilme
4 Mentörlük konusunda bilgi edinme ve bunu alana uygulayabilme
5 Derste irdelenen kavram ve araştırma sonuçlarını günlük yaşama uyarlayabilme

Birinci Öğretim


yok


Yok


Sporda kişilik özelliklerinin önemi, başarıya güdülenmede motivasyonun etkililiği, uyarılmışlık, stres ve kaygı düzeylerinin etkililiği, rekabet, işbirliği ve grup dinamiklerinin belirleyiciliği, hedef belirlemenin başarılı olmayı ne şekilde etkilediği, mentörlük.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar
2 Sporda kişilik özelliklerinin etkililiğini anlayabilme.
3 Motivasyon ve başarıya güdülenme
4 Uyarılmışlık, stres ve kaygı
5 Sporda rekabet ve işbirliğini anlayabilme
6 Geribildirim, pekiştirme ilkelerini kavrayabilme
7 Grup ve takım dinamiklerini fark edebilme
8 vize sınavı
9 Liderlik
10 Sporda İletişim
11 Saldırganlık
12 Benlik algısı
13 Fiziksel aktivite ve özyeterlilik
14 Gevşeme teknikleri
15 Antrenman ve türleri: fiziksel ve zihinsel antrenman
16 Final sınav

Weinberg, R. S., & Gould, D. (2015). Spor ve egzersiz psikolojisinin temelleri. Nobel Akademik. Konter E., “Sporda Motivasyon”, Saray Yayınevi , 1995 Konter E., “Sporda Stres ve Performans”, Saray Yayınevi, 1996 TavacıoĞlu L., “Spor Psikolojisi Bilişsel DeĞerlendirmeler”, BaĞırgan Yayınevi , 1999 Suinn R., “Zihinsel Antrenman Kılavuzu” Üev. Tanju BaĞırgan, BaĞırgan Yayınevi, 1996



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 3 90
Quiz 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Makale Yazma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 10 1 10
Soru-Yanıt 5 5 25
Takım/Grup Çalışması 5 1 5
Beyin Fırtınası 5 1 5
Makale Yazma 1 2 2
Bireysel Çalışma 2 1 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 1 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Okuma 5 1 5
Ev Ödevi 5 5 25
Toplam İş Yükü (saat) 130

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 4 3 3 4 3 2 3 4 5 4 3 4
ÖÇ 2 3 2 3 4 3 2 3 3 3 4 5 4 3
ÖÇ 3 3 4 3 4 5 4 3 3 4 5 4 3 3
ÖÇ 4 5 4 3 3 2 3 4 3 4 3 4 3 4
ÖÇ 5 3 4 3 4 3 2 3 4 4 5 4 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek