Mimarlık Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programı Yozgat Bozok Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü bünyesinde 2020 yılında açılmış, eğitim öğretime 2020/2021 Güz Döneminde başlamıştır.
Programı başarıyla tamamlayanlara Mimarlık alanında Yüksek Mimar Diploması verilir.
Yüksek Lisans
1-Mimarlık Bölümlerinden Lisans Diploması 2- Lisans mezuniyet ortalaması 4,00 üzerinden en az 2, 50 3-Türkiye’de yapılan Lisansüstü Giriş Sınavının (ALES) ilgili alanından en az 70 puan 4-Lisansüstü Eğitim Enstitüsü giriş sınavından en az 75 puan almış olmak.
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir.
1-Programın ya da ilişkili olan diğer programların Lisansüstü derslerinden en az 24 ulusal kredilik dersi (en az 8 ders) alan ve tümünü başarıyla tamamlayıp 4,00 üzerinden en az 2, 00 ağırlıklı not ortalaması elde edilmesi 2- Seminer, Uzmanlık Alan Dersi ve Tez Çalışması derslerinden başarılı olunması 3-Tez savunmasında başarılı bulunması
Mimarlık Anabilim Dalı Tezli yüksek lisans programında mimarlıkla ilgili (tasarım, restorasyon, yapı malzemesi, mimarlık tarihi v.b.) kuramsal ve uygulamalı konularda etkin görev yapabilen, bütünleştiren ve disiplinlerarası ilişkiler kurabilen uzman/ akademisyenler yetiştirmeye yöneliktir. Programın bir diğer amacı ise güncel konulara ilişkin edinilen bilgiyi yorumlayarak mimarlık alanlarının problemlerinin çözümünde kullanabilen ve mimarlık konusunda farklı ülke deneyimlerini mekânsal, sosyal, kültürel ve ekonomik bağlamıyla kavrayabilme ve yorumlayabilme becerisi kazanan güncel ve teknolojik bilgileri iş hayatında uygulayabilecek ve yeni teknolojilere uyum sağlayabilecek uzman veya akademisyenleri yetiştirmektir.
1 | Mimarlık Anabilim Dalı Tezli Yüksek Lisans programı; mimarlıkla ilgili (tasarım, restorasyon, yapı malzemesi, mimarlık tarihi vb.) kuramsal ve uygulamalı konularda etkin görev yapabilen, bütünleştiren ve disiplinler arası ilişkiler kurabilen uzman/ akademisyenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. |
2 | Mimarlık Anabilim Dalı Tezli Yüksek Lisans programı; güncel konulara ilişkin bilgileri yorumlayarak mimarlık alanındaki problemlerinin çözümünde kullanabilen ve bu alanda farklı ülkelerin mimari deneyimlerini mekânsal, sosyal, kültürel ve ekonomik bağlamıyla kavrayabilme ve yorumlayabilme becerisi kazanan, güncel ve teknolojik bilgileri iş hayatında uygulayabilecek ve yeni teknolojilere uyum sağlayabilecek yetkin mimar/akademisyenleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. |
3 | Mimarlık Anabilim Dalı Tezli yüksek lisans programı; alanında yapılmış bilimsel çalışmaları ve uygulamaları açık ve net biçimde anlayıp yorumlayabilecek, analitik düşünce ile farklı görüşleri değerlendirebilme, yorumlama, sorgulama, sonuca ulaşma ve soyut düşünme becerisine sahip mimar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. |
4 | Ulusal ve uluslararası ortamlarda ve çok disiplinli takımlarda yapılacak çalışmalara ilişkin süreç ve sonuçları sistematik ve açık bir şekilde algılayabilecek, görsel ve yazılı olarak aktarabilecek, yorumlayabilecek, geliştirebilecek, bağımsız karar verebilecek, sorumluluk alabilecek ve liderlik de yapabilecek yüksek mimar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. |
Kamu Kurumları, Devlet veya Özel Üniversite Birimleri, Özel Sektör, Sivil Toplum Kuruluşları, girişimci olanın kendi firması
Yüksek lisans eğitimini başarı ile tamamlayanlar, ALES sınavından geçerli not ve yeterli İngilizce dil bilgisine sahip olmaları durumunda çeşitli Doktora programlarına başlayabilirler.
Ders Öğretim Planında ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Programın ya da ilişkili olan diğer programların Lisanüstü derslerinden en az 24 kredilik dersi (en az 8 ders) alan ve tümünü başarıyla tamamlayıp 4,00 üzerinden en az 2,00 ağırlıklı not ortalaması elde eden; Seminer, Uzmanlık Alan Dersi ve Tez Çalışması derslerinde başarılı olan; Tez Savunmasında başarılı olan ve tezini veren öğrencilere yüksek lisans diploması verilmektedir.
Tam Zamanlı
Yozgat Bozok Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Mimarlık Anabilim Dalı Başkanlığı, 66100 Yozgat Lisansüstü Eğitim Enstitüsü: Tel : +90 354 2421032 Fax: 0354 2421056 e-posta: lee@bozok.edu.tr Anabilim Dalı Başkanı: Doç. Dr. M. Kadir YEŞİLYURT Tel: +90 354 242 1001
Lisansüstü çalışmalarının gerçekleştirilmesi amacıyla bölümümüzün yüksek lisans öğrencilerine tahsis ettiği çalışma ofisleri, seminer salonu ve atölyeler bulunmaktadır.
1 | Mimarlık alanında bilimsel çalışmalarda açık ve net soru üretir, analitik düşünerek farklı görüşleri değerlendirir, sorgular ve sonuçlara ulaşır, soyut düşünceleri kullanır. |
2 | Mimarlık kuram ve kavramlarını sosyal, kültürel, tarihsel ve ekonomik bağlamlarda bilir ve kavrar. |
3 | Temel bilimsel araştırma ilkelerine bağlı kalarak, bilimsel çalışma yapma becerisi kazanır. |
4 | Kuramsal olarak elde edilen bilgileri temel araştırma ilkelerine bağlı kalarak uygular. |
5 | Güncel ve teknolojik bilgileri takip eder, yenilikçi ve alternatif araştırma yöntemleri üretir ve kullanır. |
6 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
7 | Ulusal ve uluslararası örnek durumları mekânsal, sosyal, kültürel ve ekonomik bağlamda karşılaştırmalı olarak kavrar ve yorumlar. |
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde şematik, görsel ya da yazılı olarak aktarır. |
9 | Mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal, kültürel ve yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını anlama becerisi kazanır. |
10 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir, bağımsız karar verir ve sorumluluk alır. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MİMYL501 | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEM VE ETİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL502 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
MİMYLSDG-I | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU I | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 14 | 0 | 0 | 15 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MİMYL502 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
MİMYL503 | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
MİMYLSDG-II | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU II | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 11 | 2 | 0 | 15 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MİMYL502 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
MİMYL551 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MİMYL502 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
MİMYL551 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
MİMYLSDG-I - SEÇMELİ DERS GRUBU I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MİMYL504 | Türkçe | KENT MORFOLOJİSİ VE KENT YERLEŞMELERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL505 | Türkçe | TARİHİ ÇEVREDE TASARIM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL506 | Türkçe | MİMARİDE KORUMA KAVRAMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL507 | Türkçe | TİPOLOJİK TASARIM KRİTERLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL508 | Türkçe | KÜLTÜR VE MEKÂN ARAŞTIRMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL509 | Türkçe | ENDÜSTRİ MİRASINI KORUMA | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL510 | Türkçe | KENTSEL TASARIM KURAM VE İLKELERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL511 | Türkçe | KENT HUKUKU VE MEKÂN | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL512 | Türkçe | YAPIM SİSTEMLERİ ARAŞTIRMA VE TASARIM -I | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL513 | Türkçe | YAPI FİZİĞİ UYGULAMA ELEŞTİRİLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL514 | Türkçe | GELENEKSEL YAPIM TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL515 | Türkçe | YAPIM SİSTEMLERİ ARAŞTIRMA VE TASARIM -II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL516 | Türkçe | BİNALARDA YANGIN GÜVENLİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL517 | Türkçe | GELENEKSEL YAPI MALZEMELERİNDE İZLENEN BOZULMALAR VE KORUMA YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL518 | Türkçe | MİMARİ TASARIMDA ANLAM-BİÇİM-FELSEFE | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL519 | Türkçe | ENERJİ ETKİN BİNA TASARIMI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL520 | Türkçe | KENTTE KONUT GELİŞİMİ VE SORUNLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL521 | Türkçe | EVRENSEL TASARIM (HERKES İÇİN TASARIM) | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL522 | Türkçe | MİMARLIK KÜLTÜR-TEKNOLOJİ İLİŞKİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL523 | Türkçe | SÜRDÜRÜLEBİLİR MİMARLIK TASARIM ÖLÇÜTLERİ İLE DEĞERLENDİRME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL524 | Türkçe | YAPILARDA YALITIM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL525 | Türkçe | YAPILARDA KALICILIK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL526 | Türkçe | KIRSAL MİM. MİRASI VE KORUMA SORUNLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL527 | Türkçe | TARİHİ YAPILARIN YENİDEN İŞLEVLENDİRİLMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL528 | Türkçe | KENT SOSYOLOJİSİ VE MİMARLIK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL529 | Türkçe | KENTSEL KATMANLAŞMA | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL530 | Türkçe | TARİHİ ÇEVRE KORUMA PROJESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL531 | Türkçe | MİMARLIKTA BİÇİMİN GELİŞİMİ VE GELECEĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL532 | Türkçe | SES PEYZAJI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL533 | Türkçe | PROJE ENTEGRASYON YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL534 | Türkçe | ANTİK DÖNEM KENTLERİ VE MİTOLOJİLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL535 | Türkçe | KIRSAL TİPOMORFOLOJİLERİN DİYAKRONİK SEMANTİK ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL536 | Türkçe | MİMARLIKTA GELENEKSEL KONUT-BAHÇE-AVLU İLİŞKİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL537 | Türkçe | KENTSEL AÇIK YEŞİL ALANLAR VE MEKANSAL STANDARTLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL538 | Türkçe | SİT ALANI BİRLİKTELİĞİNDE KORUMA UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYLSDG-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MİMYL504 | Türkçe | KENT MORFOLOJİSİ VE KENT YERLEŞMELERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL505 | Türkçe | TARİHİ ÇEVREDE TASARIM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL506 | Türkçe | MİMARİDE KORUMA KAVRAMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL507 | Türkçe | TİPOLOJİK TASARIM KRİTERLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL508 | Türkçe | KÜLTÜR VE MEKÂN ARAŞTIRMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL509 | Türkçe | ENDÜSTRİ MİRASINI KORUMA | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL510 | Türkçe | KENTSEL TASARIM KURAM VE İLKELERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL511 | Türkçe | KENT HUKUKU VE MEKÂN | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL512 | Türkçe | YAPIM SİSTEMLERİ ARAŞTIRMA VE TASARIM -I | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL513 | Türkçe | YAPI FİZİĞİ UYGULAMA ELEŞTİRİLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL514 | Türkçe | GELENEKSEL YAPIM TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL515 | Türkçe | YAPIM SİSTEMLERİ ARAŞTIRMA VE TASARIM -II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL516 | Türkçe | BİNALARDA YANGIN GÜVENLİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL517 | Türkçe | GELENEKSEL YAPI MALZEMELERİNDE İZLENEN BOZULMALAR VE KORUMA YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL518 | Türkçe | MİMARİ TASARIMDA ANLAM-BİÇİM-FELSEFE | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL519 | Türkçe | ENERJİ ETKİN BİNA TASARIMI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL520 | Türkçe | KENTTE KONUT GELİŞİMİ VE SORUNLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL521 | Türkçe | EVRENSEL TASARIM (HERKES İÇİN TASARIM) | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL522 | Türkçe | MİMARLIK KÜLTÜR-TEKNOLOJİ İLİŞKİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL523 | Türkçe | SÜRDÜRÜLEBİLİR MİMARLIK TASARIM ÖLÇÜTLERİ İLE DEĞERLENDİRME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL524 | Türkçe | YAPILARDA YALITIM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL525 | Türkçe | YAPILARDA KALICILIK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL526 | Türkçe | KIRSAL MİM. MİRASI VE KORUMA SORUNLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL527 | Türkçe | TARİHİ YAPILARIN YENİDEN İŞLEVLENDİRİLMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL528 | Türkçe | KENT SOSYOLOJİSİ VE MİMARLIK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL529 | Türkçe | KENTSEL KATMANLAŞMA | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL530 | Türkçe | TARİHİ ÇEVRE KORUMA PROJESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL531 | Türkçe | MİMARLIKTA BİÇİMİN GELİŞİMİ VE GELECEĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL532 | Türkçe | SES PEYZAJI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL533 | Türkçe | PROJE ENTEGRASYON YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL534 | Türkçe | ANTİK DÖNEM KENTLERİ VE MİTOLOJİLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL535 | Türkçe | KIRSAL TİPOMORFOLOJİLERİN DİYAKRONİK SEMANTİK ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL536 | Türkçe | MİMARLIKTA GELENEKSEL KONUT-BAHÇE-AVLU İLİŞKİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL537 | Türkçe | KENTSEL AÇIK YEŞİL ALANLAR VE MEKANSAL STANDARTLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MİMYL538 | Türkçe | SİT ALANI BİRLİKTELİĞİNDE KORUMA UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 |