Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİMYL536 | MİMARLIKTA GELENEKSEL KONUT-BAHÇE-AVLU İLİŞKİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Geleneksel konut-bahçe-avlu yapılanmasındaki tüm bileşenlerin birlikteliği konusunda bilgilenmek ve bu konuda geleneksel yaşam biçimini koruyacak bilincini oluşturmak, günümüz konut-bahçe-avlu tasarımlarında kullanım olanaklarının sorgulaması
Doç. Dr. Reyhan AKAT
1 | Tarihi süreçte geleneksel konut-bahçe-avlu mimarisinin kültürünü kavrar. |
2 | Konut ile bahçenin birlikte ele alınması değerlendirilmesi gerektiğinin bilincine varır. |
3 | Konutun bulunduğu çevre ile (konut-bahçe-sokak) bir bütün oluşturmayı öğrenir. |
4 | Geleneksel konut-bahçe/açık mekân avluların kavramsal ve tasarımsal özelliklerinin günümüz konut-bahçe/açık mekân tasarımlarında değerlendirilmesine yardımcı olunabilir. |
5 | Geleneksel konut bahçe/açık mekân üzerinden geleneksel yaşam biçimini koruyacak bilincini oluşturmak önemli katkı sağlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Geleneksel konut-bahçe-avlu kavramları ile konut- bahçe-sokak ilişkisinin sorgulanması, konut-bahçe-avlu oluşumundaki bitkisel yaklaşımlar, kullanılan dış mekân öğeleri hakkında bilgi verilmesi ve örnek tasarımlar üzerinden değerlendirilmesi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı faaliyet ve işleyişinin açıklanması | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
2 | Geleneksel konut, bahçe, avlu, dış mekân, açık alan ve yeşil alan kavramı | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
3 | Geleneksel konut- bahçe ilişkisinin tarihsel süreç içinde gelişimi ve biçimlendirme ilkeleri | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
4 | Genel olarak süreç içinde bahçelerin oluşumu, gelişimi ve değişimi | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
5 | İlk Bahçeler | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
6 | Orta çağda Avrupa Bahçeleri | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
7 | Yeniçağ (Rönesans) Bahçeleri | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
8 | Yeniçağ (Rönesans) Bahçeleri | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
9 | Yeşil alanlar ve konut yerleşimindeki önemleri | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
10 | Anadolu’da konut – bahçe ilişkisinin özellikleri, gelişimi ve değişimi | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
11 | Geleneksel konut – bahçe ilişkisinde bahçe öğeleri | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
12 | Geleneksel konut-bahçe ilişkisinde girişler, kapılar | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
13 | Geleneksel konut-bahçe ilişkisinde sınırlayıcı elemanlar, duvarlar, merdiven, korkuluklar, basamaklar | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
14 | Anadolu’da konut – bahçe ilişkisinde bitkisel elemanlar | Sözlü ve görsel sunum, tartışma |
Learning Resources of the Course 1.Akat (Gedikli), R. 1993: Trabzon Kenti Geleneksel Konutlarında Konut-Bahçe İlişkisi Üzerine Bir İnceleme, KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Master Tezi, Trabzon. 2. Akat (Gedikli), R. 1998: Kentlerde Kişi Başına Düşmesi Gereken Açık Yeşil Alan Büyüklüğünün Değerlendirilmesinde Kullanılabilecek Matematiksel Bir Model Önerisi: Trabzon Örneği, KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Trabzon. 3.Welc, R.H. ve Johns, R. 1984. Guidelines for Developing Public Recreation Facility Standarts, Ontario. 4.Yıldızcı, A.C. 1982: Açık alan, kentsel doku ve yeşil doku kavramları, kentsel peyzaj planlama, Doçentlik Tezi, İTÜ Mimarlık Fakültesi, İstanbul. 5.Vale, R. And Brenda, 1991. Green Architecture, Design for a Sustainable Future, Thames and Hudson Ltd. London. 6.Simonds, J.O., 1994. Garden Cities 21, Creating a Livable urban Environment, Mc Graw-Hill, New York.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | |||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | |||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | ||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 |