Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİMYL509 | ENDÜSTRİ MİRASINI KORUMA | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Ders kapsamında öğrencilerin endüstri mirasını tanımlama ve analiz etme, endüstri mirasının değer, potansiyel ve problemlerini kavrama ve değerlendirme konularında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Emine Saka AKIN
1 | Endüstri mirasını bilir ve özelliklerini kavrar |
2 | Türkiye ve dünyadaki endüstri mirasını karşılıklı analiz etme, değerlendirme ve uygulama becerisi kazanır |
3 | Kuramsal olarak elde ettiği bilgileri bilimsel çalışma etiğine uygun olarak yazılı, sözlü sunma yeteneği kazanır |
Birinci Öğretim
[Yok]
Endüstri mirasının tanımı, kapsamı ve analizi; Endüstri mirasının değer, potansiyel ve problemleri; bu konudaki tüzük, yönetmelikler; endüstri mirasına yönelik dünyada ve Türkiye’de koruma çalışmalarının örnekler üzerinden değerlendirilmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Endüstri mirasının tanımı ve kapsamı | ||
2 | Endüstri mirasının değer, potansiyel ve problemlerini kavrama ve değerlendirme | ||
3 | Endüstri devrimi, endüstri mimarisi, endüstri mirasına ilişkin tüzük ve yönetmelikler | ||
4 | Endüstri devrimi, endüstri mimarisi, endüstri mirasına ilişkin tüzük ve yönetmelikler | ||
5 | Endüstri mirasının belgelenmesi, endüstri mirasının somut ve soyut değerlerinin tanımlanması ve değerlendirilmesi | ||
6 | Endüstri mirasının belgelenmesi, endüstri mirasının somut ve soyut değerlerinin tanımlanması ve değerlendirilmesi | ||
7 | Endüstri mirasının korunmasına yönelik yaklaşımlar ve ilkeler | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Endüstri mirasının korunmasında Türkiye’ye özgü sorunlar | ||
10 | Endüstri yapılarının yeniden işlevlendirme olanakları | ||
11 | Endüstri yapılarının yeniden işlevlendirme olanakları | ||
12 | Türkiye’den örnek çalışmaların öğrenciler tarafından sunulması | ||
13 | Türkiye’den örnek çalışmaların öğrenciler tarafından sunulması | ||
14 | Türkiye’den örnek çalışmaların öğrenciler tarafından sunulması |
•Alfrey, J., Putnam, T. 1992. "TheIndustrialHeritage, ManagingResourcesandUses", Routledge, . •TMMOB, 2007. "Korumada Yeni Tanımlar, Yeni Kavramlar:Endüstri Mirası", TMMOB Mimarlar Odası, Ankara.. •Douet, J. 2012. "IndustrialHeritage Re-tooledThe TICCIH Guide toIndustrialHeritageConservation", Carnegie Publishing Ltd, UK. •Stratton, M., 2000. "IndustrialBuildingsConservationandRegeneration", Taylor & Francis Group. •Kıraç, B. 2010. "Endüstri Mirasının Korunması ve Yeniden Değerlendirilmesi", Mimari Korumada Güncel Konular, Ed: Özarslan, N., Özkut, D., Anadolu Üniversitesi, 115-134..
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 121 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 2 | 3 | 3 | 4 | ||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 |