| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MİMYL506 | MİMARİDE KORUMA KAVRAMLARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Kuramsal yaklaşımların restorasyon uygulamalarına yansımalarının geçmişten günümüze gelişimi, farklı kuramsal yaklaşımların karşılıklı olarak irdelenmesi ve çağdaş restorasyon kuramının koruma işlevini yerine getirebilmesinde etkin olan yöntemleri, yasal ve yönetsel çerçevesini kavramak.
Prof.Dr.Reyhan AKAT
| 1 | Restorasyon alanında uzmanlık düzeyinde öğreneceği bilgilerle mimarlık alanında eleştirel yaklaşımla değerlendirebilme, sorgulayabilme ve sonuçlara ulaşabilme becerisi kazanır |
| 2 | Restorasyon alanını sosyal, kültürel, tarihsel ve ekonomik bağlamda farklı disiplinlerle bütünleştirerek güncel ve teknolojik bilgileri takip ederek problem çözme, uygulayabilme, yorumlayabilme ve sunma yeteneklerini geliştirir |
| 3 | Alanında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerleri gözeterek bağımsız ya da farklı disiplinlerle ekip olarak bilimsel çalışma yapabilir |
| 4 | Alanında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerleri gözeterek bağımsız ya da farklı disiplinlerle ekip olarak bilimsel çalışma yapabilir |
| 5 | Restorasyonla ilgili koruma yaklaşım, yasa ve yönetmelikleri sorgulayabilme becerisi kazanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
19. Yüzyıla kadar yapılan bilinçsiz koruma uygulamaları ve korumanın bilimsel nitelik kazanmasını hazırlayan nedenler (endüstri devrimi); Stilistik rekompozisyon, romantik, tarihi, çağdaş koruma kuramları; 20. Yüzyılda yapılan tüzükler, bildirgeler ve koruma kavramının oluşturulması; tek yapıdan bütünleşik koruma yaklaşımları, 20. Yüzyıl sonu koruma konferansları; Osmanlı ve Türkiye’de koruma yaklaşım, yasa ve yönetmelikleri.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Koruma kuramının kapsamı | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | Ön okumaların yapılması |
| 2 | 19. Yüzyıla kadar koruma yaklaşımları | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | Ön okumaların yapılması |
| 3 | Korumanın bilimsel bir nitelik kazandığı 19. Yüzyıl ve üslup birliği anlayışı | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | Ön okumaların yapılması |
| 4 | Romantik, tarihi koruma kuramları | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | Ön okumaların yapılması |
| 5 | Osmanlı’da koruma yaklaşımları | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | Ön okumaların yapılması |
| 6 | Çağdaş koruma kuramları | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | Ön okumaların yapılması |
| 7 | Savaşlar sonrasında Venedik tüzüğü ve koruma kuramının gelişimi | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | Ön okumaların yapılması |
| 8 | II. Dünya savaşı sonrasında kurulan uluslar arası kuruluşlar, oluşturulan tüzükler | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | Ön okumaların yapılması |
| 9 | II. Dünya savaşı sonrasında kurulan uluslar arası kuruluşlar, oluşturulan tüzükler | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | Ön okumaların yapılması |
| 10 | Türkiye’de koruma çalışmaları yasal çerçeve ve yönetsel yapısı | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | Ön okumaların yapılması |
| 11 | Türkiye’de koruma çalışmaları yasal çerçeve ve yönetsel yapısı | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | Ön okumaların yapılması |
| 12 | 20. ve 21. Yüzyılda yapılan koruma çalışmaları | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | Ön okumaların yapılması |
| 13 | Öğrenci sunumları | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | Ön okumaların yapılması |
| 14 | Öğrenci sunumları | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | Ön okumaların yapılması |
•Ahunbay, Z. 2007. Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM, İstanbul. •Cohen, N. 2001. Urban Planning ConservationandPreservation, McGrowHillsComp. NY • Cohen, N. 1999. Urban Conservation, MIT Pres. •Kuban, D. 2000. Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, YEM, İstanbul. •Madran, E. Özgönül, N. 2005. Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, Mimarlar Odası •Okyay, İ. 2001. Fransa’da Kentsel Sit Alanlarının Korunması Malraux Yasası, YEM, İstanbul. •Örnek uygulama restorasyon projeleri
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 10 |
| Rapor Hazırlama | 4 | 40 |
| Rapor Sunma | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 50 |
| Rapor Hazırlama | 1 | 40 |
| Rapor Sunma | 1 | 10 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Okuma | 1 | 20 | 20 |
| Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 124 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 5 | 3 | 4 | ||||||
| ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | ||||||
| ÖÇ 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | ||||||
| ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |