Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİMYL506 | MİMARİDE KORUMA KAVRAMLARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Kuramsal yaklaşımların restorasyon uygulamalarına yansımalarının geçmişten günümüze gelişimi, farklı kuramsal yaklaşımların karşılıklı olarak irdelenmesi ve çağdaş restorasyon kuramının koruma işlevini yerine getirebilmesinde etkin olan yöntemleri, yasal ve yönetsel çerçevesini kavramak.
Doç. Dr. Emine Saka AKIN
1 | Restorasyon alanında uzmanlık düzeyinde öğreneceği bilgilerle mimarlık alanında eleştirel yaklaşımla değerlendirebilme, sorgulayabilme ve sonuçlara ulaşabilme becerisi kazanır |
2 | Restorasyon alanını sosyal, kültürel, tarihsel ve ekonomik bağlamda farklı disiplinlerle bütünleştirerek güncel ve teknolojik bilgileri takip ederek problem çözme, uygulayabilme, yorumlayabilme ve sunma yeteneklerini geliştirir |
3 | Alanında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerleri gözeterek bağımsız ya da farklı disiplinlerle ekip olarak bilimsel çalışma yapabilir |
4 | Alanında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerleri gözeterek bağımsız ya da farklı disiplinlerle ekip olarak bilimsel çalışma yapabilir |
5 | Restorasyonla ilgili koruma yaklaşım, yasa ve yönetmelikleri sorgulayabilme becerisi kazanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
19. Yüzyıla kadar yapılan bilinçsiz koruma uygulamaları ve korumanın bilimsel nitelik kazanmasını hazırlayan nedenler (endüstri devrimi); Stilistik rekompozisyon, romantik, tarihi, çağdaş koruma kuramları; 20. Yüzyılda yapılan tüzükler, bildirgeler ve koruma kavramının oluşturulması; tek yapıdan bütünleşik koruma yaklaşımları, 20. Yüzyıl sonu koruma konferansları; Osmanlı ve Türkiye’de koruma yaklaşım, yasa ve yönetmelikleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Koruma kuramının kapsamı | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
2 | 19. Yüzyıla kadar koruma yaklaşımları | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
3 | Korumanın bilimsel bir nitelik kazandığı 19. Yüzyıl ve üslup birliği anlayışı | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
4 | Romantik, tarihi koruma kuramları | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
5 | Osmanlı’da koruma yaklaşımları | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
6 | Çağdaş koruma kuramları | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
7 | Savaşlar sonrasında Venedik tüzüğü ve koruma kuramının gelişimi | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
8 | II. Dünya savaşı sonrasında kurulan uluslar arası kuruluşlar, oluşturulan tüzükler | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
9 | II. Dünya savaşı sonrasında kurulan uluslar arası kuruluşlar, oluşturulan tüzükler | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
10 | Türkiye’de koruma çalışmaları yasal çerçeve ve yönetsel yapısı | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
11 | Türkiye’de koruma çalışmaları yasal çerçeve ve yönetsel yapısı | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
12 | 20. ve 21. Yüzyılda yapılan koruma çalışmaları | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
13 | Öğrenci sunumları | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
14 | Öğrenci sunumları | Sözlü ve görsel sunum, tartışma |
•Ahunbay, Z. 2007. Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM, İstanbul. •Cohen, N. 2001. Urban Planning ConservationandPreservation, McGrowHillsComp. NY • Cohen, N. 1999. Urban Conservation, MIT Pres. •Kuban, D. 2000. Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, YEM, İstanbul. •Madran, E. Özgönül, N. 2005. Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, Mimarlar Odası •Okyay, İ. 2001. Fransa’da Kentsel Sit Alanlarının Korunması Malraux Yasası, YEM, İstanbul. •Örnek uygulama restorasyon projeleri
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 |
Rapor Hazırlama | 4 | 40 |
Rapor Sunma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Rapor Hazırlama | 1 | 40 |
Rapor Sunma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 5 | 8 | 40 |
Rapor Sunma | 2 | 1 | 2 |
Makale Kritik Etme | 3 | 2 | 6 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 132 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 3 | 4 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | ||||||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |