Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİMYL529 | KENTSEL KATMANLAŞMA | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Kentlerde tarihsel süreç içinde varlık göstere uygarlıkların birbiri ve kent ile olan ilişkisini belirleyerek uygarlık katmanların kente kazanımını sorgulamak.
Dr. Öğr. Üyesi Olcay Türkan YURDUGÜZEL
1 | Kentlerin tarihsel gelişimini kavrar. |
2 | Kenti oluşturan katmanları okur ve tanımlar. |
3 | Kentte varlık gösteren katmanların kente sağladığı katkıyı tanımlar. |
4 | Sit, Katmanlaşma ve kentsel sit tanımlarını kavrar. |
5 | Kentte geliştirilecek koruma uygulamalarında kentin katmanlaşma sürecinin ele alınma durumunu sorgular. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Kentte yer üstünde ve yer altında bulunan katmanlar ve bunların izlerinin gelecek kuşaklara aktarılmasının kültürel aktarım olduğu tanımlanır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kentsel koruma kavramı ve gelişimi | Yoktur | |
2 | Kentsel koruma yaklaşımı Dünya ve Türkiye uygulamaları | Yoktur | |
3 | Kentleri oluşturan fiziksel katmanlar | Yoktur | |
4 | Kentleri oluşturan sosyal katmanlar | Yoktur | |
5 | Koruma Alanı Değerleme Sistemi İngiltere ve Avrupa örnekleri | Yoktur | |
6 | Koruma Alanı Değerleme Sistemi İngiltere ve Avrupa örnekleri | Yoktur | |
7 | Avrupa Katmanlaşma Örnekleri | Yoktur | |
8 | Avrupa Katmanlaşma Örnekleri | Yoktur | |
9 | Avrupa Katmanlaşma Örnekleri | Yoktur | |
10 | Avrupa Katmanlaşma Örnekleri | Yoktur | |
11 | Avrupa Katmanlaşma Örnekleri | Yoktur | |
12 | Avrupa Katmanlaşma Örnekleri | Yoktur | |
13 | Avrupa Katmanlaşma Örnekleri | Yoktur | |
14 | Öğrenci Sunumları | Yoktur |
Fidan, T. (2007). Tarihi Kent Merkezlerinde Planlama Sorunları Ankara Ulus Tarihi Kent Merkezi Koruma Islah İmar Planı Örneğinin İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Aykaç, P. (2009). Kentsel Arkeolojik Alanlarda Tasarım Süreci. TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şubesi Dosya, 14 (1), 36. Taşçı, B. (2015). Çok katmanlı yerleşimlerin koruma sorunlarının foça örneği üzerinden irdelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Karabağ, N. E. (2008). Kent Arkeolojisi Metoduyla Çok Katmanlı Kentlerdeki Tarihsel Sürekliliğin Çözümlenerek Korunması (İzmir Örnği), Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Etyemez, L. (2011). Assessing The Integration Of Historical Stratification With The Current Context In Multi-Layered Towns. Case Study: Amasya, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, ODTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Bilgin Altınöz, A. G. (2002). Assessment of Historical Stratification in Multi-Layered Towns as a Support for Conservation Decision-Making Process; a Geographic Information Systems (GIS) Based Approach Case Study: Bergama, Yayımlanmamış Doktora Tezi, ODTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 |
Rapor Sunma | 1 | 70 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 15 | 45 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 15 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 121 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |