GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MİMYL530 TARİHİ ÇEVRE KORUMA PROJESİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans



Tarihi çevre içinde tek yapı, sokak ya da alan ölçeğinde koruma ve sağlıklaştırma projesi üretmek.


Dr. Öğr. Üyesi Olcay Türkan YURDUGÜZEL


1 Tarihi çevre tanımını yapar.
2 Tarihi çevre analizi ile koruma sorunlarını belirler.
3 Koruma sorunlarının çözümlerini bilir.
4 Koruma sorunları çözümlerinin teknik detaylarına hakim olur.
5 Tarihi çevrenin kent içinde taşıdığı anlamı kavrar.

Birinci Öğretim


Yok


[Yok]


Yapılı çevre içinde yapılan analizlerle mevcut koruma sorunlarını tespit ederek bunların çözümüne yönelik koruma fikirlerini üretmek.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin anlatılması Yoktur
2 Arazi çalışması hakkında teorik bilgi verilmesi Yoktur
3 Arazi çalışması Yoktur
4 Analizlerin değerlendirilmesi Yoktur
5 Analizlerin değerlendirilmesi Yoktur
6 Koruma projesi fikirlerinin üretilmesi Yoktur
7 Koruma projesi fikirlerinin üretilmesi Yoktur
8 Koruma projesinin üretilmesi Yoktur
9 Koruma projesinin üretilmesi Yoktur
10 Koruma projesinin üretilmesi Yoktur
11 Koruma projesinin üretilmesi Yoktur
12 Koruma projesinin üretilmesi Yoktur
13 Koruma projesinin üretilmesi Yoktur
14 Koruma projesinin üretilmesi Yoktur

Altınoluk, Ülkü, Binaların Yeniden Kullanımı, İstanbul, YEM Yayın, 1998. Stephen, George, New Life for Old Houses, Washington, The Preservation Press, 1972. Cantacuzıno, S., New Uses for Old Buildings, London, 1977. Cantell, S. F. (2005). The Adaptive Reuse of Historic Industrial Buildings: Regulation Barriers, Best Practices and Case Studies, Virginia Polytechnic Institute and State University, unpublished master’s Thesis in Urban and Regional Planning. Köksal, G., Ahunbay, Z. (2006). İstanbul’daki Endüstri Mirası İçin Koruma ve Yeniden Kullanım Önerileri, İTÜ/a Dergisi, c: 5, s. 2, S.125-36. İstanbul. Selçuk, M. (2006). Binaların Yeniden İşlevlendirilmesinde Mekânsal Kurgunun Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, S.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık Anabilim Dalı, Konya. Özer, B. (1979). Tarihi ve Geleneksel Mimariyle Yaşamak ve Yeniden İnşa Etmek, Yapı Dergisi, Ocak/Şubat, İstanbul.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Proje Sunma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Alan Gezisi 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 10 50
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 10 50
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 2
ÖÇ 2 2 2
ÖÇ 3 2 3
ÖÇ 4 2
ÖÇ 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek