Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİMYL530 | TARİHİ ÇEVRE KORUMA PROJESİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Tarihi çevre içinde tek yapı, sokak ya da alan ölçeğinde koruma ve sağlıklaştırma projesi üretmek.
Dr. Öğr. Üyesi Olcay Türkan YURDUGÜZEL
1 | Tarihi çevre tanımını yapar. |
2 | Tarihi çevre analizi ile koruma sorunlarını belirler. |
3 | Koruma sorunlarının çözümlerini bilir. |
4 | Koruma sorunları çözümlerinin teknik detaylarına hakim olur. |
5 | Tarihi çevrenin kent içinde taşıdığı anlamı kavrar. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Yapılı çevre içinde yapılan analizlerle mevcut koruma sorunlarını tespit ederek bunların çözümüne yönelik koruma fikirlerini üretmek.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin anlatılması | Yoktur | |
2 | Arazi çalışması hakkında teorik bilgi verilmesi | Yoktur | |
3 | Arazi çalışması | Yoktur | |
4 | Analizlerin değerlendirilmesi | Yoktur | |
5 | Analizlerin değerlendirilmesi | Yoktur | |
6 | Koruma projesi fikirlerinin üretilmesi | Yoktur | |
7 | Koruma projesi fikirlerinin üretilmesi | Yoktur | |
8 | Koruma projesinin üretilmesi | Yoktur | |
9 | Koruma projesinin üretilmesi | Yoktur | |
10 | Koruma projesinin üretilmesi | Yoktur | |
11 | Koruma projesinin üretilmesi | Yoktur | |
12 | Koruma projesinin üretilmesi | Yoktur | |
13 | Koruma projesinin üretilmesi | Yoktur | |
14 | Koruma projesinin üretilmesi | Yoktur |
Altınoluk, Ülkü, Binaların Yeniden Kullanımı, İstanbul, YEM Yayın, 1998. Stephen, George, New Life for Old Houses, Washington, The Preservation Press, 1972. Cantacuzıno, S., New Uses for Old Buildings, London, 1977. Cantell, S. F. (2005). The Adaptive Reuse of Historic Industrial Buildings: Regulation Barriers, Best Practices and Case Studies, Virginia Polytechnic Institute and State University, unpublished master’s Thesis in Urban and Regional Planning. Köksal, G., Ahunbay, Z. (2006). İstanbul’daki Endüstri Mirası İçin Koruma ve Yeniden Kullanım Önerileri, İTÜ/a Dergisi, c: 5, s. 2, S.125-36. İstanbul. Selçuk, M. (2006). Binaların Yeniden İşlevlendirilmesinde Mekânsal Kurgunun Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, S.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık Anabilim Dalı, Konya. Özer, B. (1979). Tarihi ve Geleneksel Mimariyle Yaşamak ve Yeniden İnşa Etmek, Yapı Dergisi, Ocak/Şubat, İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Proje Sunma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Alan Gezisi | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 2 | |||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 2 | ||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 3 | ||||||||
ÖÇ 4 | 2 | |||||||||
ÖÇ 5 | 3 |