GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MİMYL529 KENTSEL KATMANLAŞMA Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Kentlerde tarihsel süreç içinde varlık göstere uygarlıkların birbiri ve kent ile olan ilişkisini belirleyerek uygarlık katmanların kente kazanımını sorgulamak.


Dr. Öğr. Üyesi Olcay Türkan YURDUGÜZEL


1 Kentlerin tarihsel gelişimini kavrar.
2 Kenti oluşturan katmanları okur ve tanımlar.
3 Kentte varlık gösteren katmanların kente sağladığı katkıyı tanımlar.

Birinci Öğretim


Yok


[Yok]


Kentte yer üstünde ve yer altında bulunan katmanlar ve bunların izlerinin gelecek kuşaklara aktarılmasının kültürel aktarım olduğu tanımlanır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kentsel koruma kavramı ve gelişimi Anlatım ve Görsel Malzeme
2 Kentsel koruma yaklaşımı Dünya ve Türkiye uygulamaları Anlatım ve Görsel Malzeme
3 Kentleri oluşturan fiziksel katmanlar Anlatım ve Görsel Malzeme
4 Kentleri oluşturan sosyal katmanlar Anlatım ve Görsel Malzeme
5 Koruma Alanı Değerleme Sistemi İngiltere ve Avrupa örnekleri Anlatım ve Görsel Malzeme
6 Koruma Alanı Değerleme Sistemi İngiltere ve Avrupa örnekleri Anlatım ve Görsel Malzeme
7 Avrupa Katmanlaşma Örnekleri Anlatım ve Görsel Malzeme
8 VİZE SINAVI
9 Avrupa Katmanlaşma Örnekleri Anlatım ve Görsel Malzeme
10 Avrupa Katmanlaşma Örnekleri Anlatım ve Görsel Malzeme
11 Avrupa Katmanlaşma Örnekleri Anlatım ve Görsel Malzeme
12 Avrupa Katmanlaşma Örnekleri Anlatım ve Görsel Malzeme
13 Avrupa Katmanlaşma Örnekleri Anlatım ve Görsel Malzeme
14 Avrupa Katmanlaşma Örnekleri Anlatım ve Görsel Malzeme

Fidan, T. (2007). Tarihi Kent Merkezlerinde Planlama Sorunları Ankara Ulus Tarihi Kent Merkezi Koruma Islah İmar Planı Örneğinin İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Aykaç, P. (2009). Kentsel Arkeolojik Alanlarda Tasarım Süreci. TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şubesi Dosya, 14 (1), 36. Taşçı, B. (2015). Çok katmanlı yerleşimlerin koruma sorunlarının foça örneği üzerinden irdelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Karabağ, N. E. (2008). Kent Arkeolojisi Metoduyla Çok Katmanlı Kentlerdeki Tarihsel Sürekliliğin Çözümlenerek Korunması (İzmir Örnği), Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Etyemez, L. (2011). Assessing The Integration Of Historical Stratification With The Current Context In Multi-Layered Towns. Case Study: Amasya, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, ODTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Bilgin Altınöz, A. G. (2002). Assessment of Historical Stratification in Multi-Layered Towns as a Support for Conservation Decision-Making Process; a Geographic Information Systems (GIS) Based Approach Case Study: Bergama, Yayımlanmamış Doktora Tezi, ODTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 30
Proje Hazırlama 1 20
Proje Sunma 1 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 30
Rapor Sunma 1 70
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Rapor Hazırlama 2 20 40
Rapor Sunma 1 1 1
Proje Hazırlama 3 15 45
Proje Sunma 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 15 45
Toplam İş Yükü (saat) 133

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 2 2 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 3 1 1 1 2 1 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek