GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MİMYL529 KENTSEL KATMANLAŞMA Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Kentlerde tarihsel süreç içinde varlık göstere uygarlıkların birbiri ve kent ile olan ilişkisini belirleyerek uygarlık katmanların kente kazanımını sorgulamak.


Dr. Öğr. Üyesi Olcay Türkan YURDUGÜZEL


1 Kentlerin tarihsel gelişimini kavrar.
2 Kenti oluşturan katmanları okur ve tanımlar.
3 Kentte varlık gösteren katmanların kente sağladığı katkıyı tanımlar.
4 Sit, Katmanlaşma ve kentsel sit tanımlarını kavrar.
5 Kentte geliştirilecek koruma uygulamalarında kentin katmanlaşma sürecinin ele alınma durumunu sorgular.

Birinci Öğretim


Yok


[Yok]


Kentte yer üstünde ve yer altında bulunan katmanlar ve bunların izlerinin gelecek kuşaklara aktarılmasının kültürel aktarım olduğu tanımlanır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kentsel koruma kavramı ve gelişimi Yoktur
2 Kentsel koruma yaklaşımı Dünya ve Türkiye uygulamaları Yoktur
3 Kentleri oluşturan fiziksel katmanlar Yoktur
4 Kentleri oluşturan sosyal katmanlar Yoktur
5 Koruma Alanı Değerleme Sistemi İngiltere ve Avrupa örnekleri Yoktur
6 Koruma Alanı Değerleme Sistemi İngiltere ve Avrupa örnekleri Yoktur
7 Avrupa Katmanlaşma Örnekleri Yoktur
8 Avrupa Katmanlaşma Örnekleri Yoktur
9 Avrupa Katmanlaşma Örnekleri Yoktur
10 Avrupa Katmanlaşma Örnekleri Yoktur
11 Avrupa Katmanlaşma Örnekleri Yoktur
12 Avrupa Katmanlaşma Örnekleri Yoktur
13 Avrupa Katmanlaşma Örnekleri Yoktur
14 Öğrenci Sunumları Yoktur

Fidan, T. (2007). Tarihi Kent Merkezlerinde Planlama Sorunları Ankara Ulus Tarihi Kent Merkezi Koruma Islah İmar Planı Örneğinin İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Aykaç, P. (2009). Kentsel Arkeolojik Alanlarda Tasarım Süreci. TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şubesi Dosya, 14 (1), 36. Taşçı, B. (2015). Çok katmanlı yerleşimlerin koruma sorunlarının foça örneği üzerinden irdelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Karabağ, N. E. (2008). Kent Arkeolojisi Metoduyla Çok Katmanlı Kentlerdeki Tarihsel Sürekliliğin Çözümlenerek Korunması (İzmir Örnği), Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Etyemez, L. (2011). Assessing The Integration Of Historical Stratification With The Current Context In Multi-Layered Towns. Case Study: Amasya, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, ODTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Bilgin Altınöz, A. G. (2002). Assessment of Historical Stratification in Multi-Layered Towns as a Support for Conservation Decision-Making Process; a Geographic Information Systems (GIS) Based Approach Case Study: Bergama, Yayımlanmamış Doktora Tezi, ODTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 30
Proje Hazırlama 1 20
Proje Sunma 1 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 30
Rapor Sunma 1 70
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Proje Sunma 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 15 45
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 15 45
Toplam İş Yükü (saat) 121

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 2 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 3 1 1 1 2 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 4 2 1 1 2 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 5 3 1 1 3 1 1 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek