GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MİMYL535 KIRSAL TİPOMORFOLOJİLERİN DİYAKRONİK SEMANTİK ANALİZİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


• Kırsal yerleşim parametrelerini tanımak ve sınıflandırma yapabilme yeteneğini kazanmak. • Dinamiklerin ilişkisel durumunu her yerleşim üzerinde farklı özelleştirebilme • Katmanlaşma analizi yapabilmek ve matris oluşturabilme • Sayısal analiz yöntemleri ile diyakronik semantik okumaları tanımlamak


Dr. Öğr. Üyesi Begüm DEMİROĞLU İZGİ


1 Kırsal yerleşim morfolojisi ve tipolojisi hakkında bilgi sahibi olabilme
2 Tipomorfoloji kavramını yerleşim parametrelerinde kullabilme, analiz edebilme
3 Soyut ve somut parametreleri sayısal analiz yöntemleri ile analiz etme
4 Zaman-mekan sürecinde yerleşimlerin değişim/dönüşümünü okuyabilme
5 Sayısal analiz yöntemleri ile analizi rasyonelleştirebilme

Birinci Öğretim


yok


[Yok]


Kırsal yerleşim tanımları Türkiye ve Dünya genelinde öğretilir. Kırsal yerleşim dinamikleri tanımlamaları yapılarak örnekler üzerinden açıklanır. Tipoloji ve morfoloji kavramları öğretilerek ara kesitileri farklı disiplinlerle örneklenir. Yerleşimin zaman-mekan kurgusunun okunabilmesi için katmanlaşma analizleri ve analizlerin okunmaları kavramında Sayısal analiz metotları örnekler üzerinden anlatılır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kırsallık kavramı ve tanımlamaları sözlü anlatım ve sunum ile anlatım Yok
2 Kırsal yerleşim dinamikleri sözlü anlatım ve sunum ile anlatım Yok
3 Kırsal yerleşim dinamikleri sözlü anlatım ve sunum ile anlatım Yok
4 Zaman-Mekan kurgusunu disiplinler arası okumak sözlü anlatım ve sunum ile anlatım Yok
5 Zaman-Mekan kurgusunu disiplinler arası okumak: Kırsallık sözlü anlatım ve sunum ile anlatım Yok
6 Yerleşimde Tipoloji ve morfoloji kavramları sözlü anlatım ve sunum ile anlatım Yok
7 Yerleşimde Tipoloji ve morfoloji kavramları sözlü anlatım ve sunum ile anlatım Yok
8 Yerleşimde Tipoloji ve morfoloji kavramları sözlü anlatım ve sunum ile anlatım Yok
9 Kırsal yerleşim katmanlaşması Parametreleri sözlü anlatım ve sunum ile anlatım Yok
10 Sayısal analiz yöntemlerinin kırsal katmanlaşmada kullanımı sözlü anlatım ve sunum ile anlatım Yok
11 Sayısal analiz yöntemlerinin kırsal katmanlaşmada kullanımı sözlü anlatım ve sunum ile anlatım Yok
12 Örnekler üzerinden kırsalda sayısal analiz ve katmanlaşma matrisi sözlü anlatım ve sunum ile anlatım Yok
13 Örnekler üzerinden kırsalda sayısal analiz ve katmanlaşma matrisi sözlü anlatım ve sunum ile anlatım Yok
14 Örnekler üzerinden kırsalda sayısal analiz ve katmanlaşma matrisi sözlü anlatım ve sunum ile anlatım Yok

1. Altaş, N. 1997, “Tipoloji”, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Cilt 3, Yem Yayınevi, İstanbul; 1779. 2. Ayazlı, İ. E., 2019, An Empirical Study Investigating The Relationship Between Land Prices And Urban Geometry, Isprs Int. J. Geo-Inf. 2019, 8, 457; Doi:10.3390/İjgi8100457. 3. Bovill, C. (1996). Fractal Geometry İn Architecture And Design. Springer. 4. Erkan, R. (2002). Kentleşme Ve Sosyal Değişme. Bilimadamı Yayınları. 5. Geray, C. (2011). Dünden Bugüne Kırsal Gelişme Politikaları. Phoenix. 6. Hill, M. R. (2003a). Rural Settlement And The Urban İmpact On The Countryside. Hodder & Stoughton. 7. Hillier, B. (2007). Space İs The Machine_ A Configurational Theory Of Architecture. 8. Kurt, H. (2003). Türkiye’de Kent-Köy Çelişkisi. Siyasal Kitabevi. 9. Lefebvre, H. (2014). Mekanın Üretimi (I. Ergüden, Trans.). Sel Yayıncılık. 10. Lynch, K. (2010). Kent İmgesi (İ. Başaran, Trans.). Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. 11. S Penn, A., Hillier, B., Banister, D., & Xu, J. (1998). Configurational Modelling Of Urban Movement Networks. Environment And Planning B: Planning And Design, 25(1), 59–84. 12. Selman, P. (2006). Planning At The Landscape Scale. Routledge. 13. Sharp, T. (1946). The Anatomy Of The Village. [With Illustrations And Plans.]. 14. Vale, L. J. (2008). Architecture, Power, And National Identity. Routledge.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 10 2 20
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 15 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Ev Ödevi 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 115

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 4 5 4 3 2 2 4 5 3
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 1 3
ÖÇ 3 5 5 5 4 4 5 3
ÖÇ 4 5 5 4 5 4 4 5
ÖÇ 5 4 5 4 4 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek