Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİMYL504 | KENT MORFOLOJİSİ VE KENT YERLEŞMELERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Morfoloji kavramının ortaya çıkışı, gelişimi, amacını öğrencilere verilerek kentlerin değişimi ve denetiminin kavramları ve teknikleri antik dönem yerleşmeleri örneğinde öğretilecektir.
Doç. Dr. Emine Saka AKIN
1 | Disiplinlerarası çalışmaları kavrar |
2 | İnsan-çevre-yapı ilişkilerini kentsel ölçekte kavrar |
3 | Kent elemanları ve tasarım ilkelerini sosyal, kültürel, tarihsel ve ekonomik bağlamda anlar |
4 | Kent dokularının oluşumlarını analiz etme ve yorumlayarak sunma yeteneklerini geliştirir |
5 | Kentsel öğelerin ve bölgelerin birbirleriyle ilişkilerini kavrar, tasarımlara yansıtır |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kent morfolojisi ve bilimsel gelişimine katkı sunan kent morfolojisi okulları, kent dokusu ve kent dokusuna biçim veren öğeler, kentsel değişimlere neden olan etmenleri içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kent morfolojisi tanımı ve bilimsel gelişimine giriş | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
2 | Kent dokularının gelişimlerine etki eden faktörler, kent dokularının değerlendirilmesi | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
3 | Kent dokularının gelişimlerine etki eden faktörler, kent dokularının değerlendirilmesi | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
4 | Kent dokusu kavramı, kente biçim veren özellikler, kent kimliği ve imajı | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
5 | Kent morfolojisi okulları | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
6 | Kent morfolojisi okulları | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
7 | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
8 | kent dokularının değerlendirilmesi | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
9 | Anadolu Antik Dönem’ den bir örnek ile kent morfolojisine ilişkin yapılmış çalışmaların tartışılması | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
10 | Türkiye’den bir örnek ile kent morfolojisine ilişkin yapılmış çalışmaların tartışılması | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
11 | Yurtdışından bir örnek ile kent morfolojisine ilişkin yapılmış çalışmaların tartışılması | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
12 | Seçilen kentlerde ödev sunumu | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
13 | Seçilen kentlerde ödev sunumu | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
14 | Seçilen kentlerde ödev sunumu | Sözlü ve görsel sunum, tartışma |
1. Cohen, N. 2001. Urban Planning, Conservation & Preservation, Mc-GrawHill, USA. 2. Whitehand J. W. R. 1986. “Taking stock of urban geography“, Area , v. 18. 3. Conzen, M. R. G. 1960. “Alnwick Northumberland: A Study in Town Plan Analysis”, IBG Monogrph No:27, London. 4. Krier, R. 1979. “Urban Space”, Academy Editions, London, s.172. 5. Usman, M. 1955. Antik Devir Küçük Asya Evleri, İTÜ, Doçentlik Tezi, Güven Basımevi, İstanbul. 6. Kubat A. S. ve Topçu M. 2009, “Antakya ve Konya Tarihi Kent Dokularının Morfolojik Açıdan Karşılaştırılması” Uluslar arası İnsan Bilimleri Dergisi Cilt 6 Sayı 2.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 2 | |||||||
ÖÇ 4 | 4 | 2 | 2 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 4 | 5 |