GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MİMYL538 SİT ALANI BİRLİKTELİĞİNDE KORUMA UYGULAMALARI Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Kentlerde doğal, arkeolojik, kentsel sit alanlarının kentin gelişim süreci içinde gerçekleştirilen uygulamalarda yer alma durumları ve bu uygulamaların niteliklerini sorgulamak.


Dr. Öğr. Üyesi Olcay Türkan YURDUGÜZEL


1 Kentlerin tarihsel gelişimini ve sit olma özelliklerini kavrar.
2 Kentin karma sit özelliğine göre gerçekleşen koruma ve yeni yapı uygulamalarının kente kazanımını sorgular.
3 Kentin gelişim sürecinde verilen imar kararlarının kent kimliğine kazanımlarını sorgular.
4 Sit alanlarının ortaklığında gerçekleştirilen koruma uygulamalarını sorgular.
5 Karma sit alanlarının doğru koruma politikalarıyla kente kazandırılmasını tanımlar.

Birinci Öğretim


Yok


[Yok]


Sit alanı tanımını yapar. Kentte sit ya da sitlerin birlikteliğinde şekillenen mimari dokunun tanımını yapar ve korunması konusunda sit alanının sağladığı özgünlüğü tanımlanır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sit Alanı, kentsel sit, arkeolojik sit, doğal sit ve kentsel arkeoloji tanımları ve karma sit alanları Yoktur
2 Karma sit alanları birlikteliği Yoktur
3 Sit alanları ve kent kimliği kentsel bellek ilişkileri Yoktur
4 Karma sit alanı özelliği gösteren yerleşimlerde imar faaliyetleri Yoktur
5 Karma sit alanlarında gerçekleştirilen koruma amaçlı imar planları Yoktur
6 Kent içi sit özelliği gösteren yerleşimlerde gerçekleştirilen koruma uygulamaları Avrupa ve Türkiye örnekleri Yoktur
7 Kent içi sit özelliği gösteren yerleşimlerde gerçekleştirilen koruma uygulamaları Avrupa ve Türkiye örnekleri Yoktur
8 Kent içi sit özelliği gösteren yerleşimlerde gerçekleştirilen koruma uygulamaları Avrupa ve Türkiye örnekleri Yoktur
9 Kent içi sit özelliği gösteren yerleşimlerde gerçekleştirilen koruma uygulamaları Avrupa ve Türkiye örnekleri Yoktur
10 Kent içi sit özelliği gösteren yerleşimlerde gerçekleştirilen koruma uygulamaları Avrupa ve Türkiye örnekleri Yoktur
11 Araştırma Sunumları Yoktur
12 Araştırma Sunumları Yoktur
13 Araştırma Sunumları Yoktur
14 Araştırma Sunumları Yoktur

1.Belge, B. (2015). Türkiye’de Kentsel Arkeolojik Değerlerin Kent Yaşamına Katılım Sorunsalı; Antakya Tarihi Kent Merkezi Örneği, Mersin’den Mimarlık Planlama Tasarım Yazıları, Tamer Gök’e Armağan Kitabı, Mersin. 2. Efe Yavaşcan, E. ve Urak, Z., G. (2021). 837161Sit Sınırlarının Koruma Bağlamında Değerlendirilmesi: Niğde Kalesi ve Eskisaray Mahallesi Kentsel Sit Alanı. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 25 (2), 324-334. 3. Özcan, Z. (2015). Planlamada Disiplinler Arası İlişkiler ve Kentsel Arkeolojinin Yeri, Gazi Üniv. Müh. Mim. Fak. Der., 21 (4), 681-687. 4. Dönertaş, P. ve Şener, S., Y. (2023). Kentsel Arkeolojik Sitlerin Tanımlanması ve Kavramsal Olarak İrdelenmesi, Akademik Sanat Dergisi, 20, 62-75. 5. Büyüksural, S., M. ve Sağıroğlu Demirci, Ö. (2023). Kentsel Arkeolojik Sit Alanı Side Antik Kenti’nde Korumaya Yönelik Uygulamaların Değerlendirilmesi, Online Journal of Art and Design, 11 (5), 365-381. 6. Sakar, S. (2019). Kentsel Arkeolojik Alanların Algılanabilirliğinde Çevresel Etkenler: Roma ve Tarsus Örnekleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mersin. 7. Polat, B. (2019). Kentsel Arkeoloji ve Müze İlişkisi: İstanbul Arkeoloji Müzeleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. 8. Savrum Kortanoğlu, M. (2020). Kentsel Arkeolojinin Kent Yaşamına Katılımı: Roma Largo Argentina Arkeolojik Alanı. Amisos Dergisi, 5 (8), 122-137. 9. Kalak, M. ve Sağıroğlu Demirci, Ö. (2023). Karma Sit Alanlarında Koruma Sorunları. Internatıonal Refereed Journal Of Desıgn And Archıtecture, 29, 47-71.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Rapor Sunma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 15 45
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 15 45
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2 3
ÖÇ 3 2
ÖÇ 4 3
ÖÇ 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek