Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİMYL515 | YAPIM SİSTEMLERİ ARAŞTIRMA VE TASARIM -II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencinin Yapım Sistemi Araştırma ve Tasarım-I dersinde rasyonel, etkin, çağdaş taşıyıcı sistem ve yapım sistemi seçimi üzerine kazandığı bilgiler ışığında, Yapım Sistemi Araştırma Tasarım-II dersinde çağdaş yapı malzemesi ve elemanlarını da tanıyarak, uygulamaya dönük, detaylı projelendirme yeteneğini geliştirmektir.
Dr. Öğr. Üyesi Ali YILDIZ
1 | Yapı strüktürünü çözümler ve tasarlar |
2 | Strüktür-malzeme-teknoloji ilişkisine göre tasarım gerçekleştirir |
3 | Çağdaş yapı teknolojilerini kullanarak uygulama projesi hazırlama ve planlama yapar |
4 | Yapı uygulama projesinin sistem detaylarını tasarlar |
5 | Yapım endüstrisindeki teknolojik gelişmeleri izleme ve binaları analiz etme becerisini kazanır |
Birinci Öğretim
Yapım Sistemleri Araştırma ve Tasarım-I
YOK
Bu ders, Yapım Sistemleri Araştırma ve Tasarım-I dersinin devamıdır. Yapım Sistemleri Araştırma ve Tasarım-I dersinde yapılan çağdaş yapım sistemlerine yönelik bireysel araştırmalardan kazanılan bilgi ve becerilerin bir proje haline getirilmesi; projeye ait yapı-yapım yöntemi-strüktür-malzeme-teknoloji ilişkilerinin analizi ve raporlanması.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı, uygulama yöntemi üzerine açıklamaların yapılması. Proje konusu ile ilgili açıklamaların yapılması. | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | Yok |
2 | Araştırma sonuçlarının irdelenmesi ve uygun tasarlama ölçütlerinin görüşülmesi. | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | Bireysel araştırma konuları için çalışma yapılması. Öğrencilerin bireysel araştırma konuları ile ilgili rapor hazırlamaları gerekmektedir. |
3 | Bireysel proje konularının belirlenmesi. Arazi çalışması ile ilgili sunum yapılması. | Sunum ve tartışma | Öğrencilerin bireysel araştırma konuları ile ilgili sunum hazırlamaları gerekmektedir. |
4 | Bireysel proje konularının belirlenmesi. Arazi çalışması ile ilgili sunum yapılması. | Sunum ve tartışma | Öğrencilerin bireysel araştırma konuları ile ilgili sunum hazırlamaları gerekmektedir. |
5 | Araştırma konusu ile ilgili proje tasarımının eskiz çalışmaları üzerinden görüşülmesi, strüktür tasarımı ve yapım yöntemi ilişkisinin analizi. | Sunum ve tartışma | Öğrencilerin bireysel araştırma konuları ile ilgili sunum hazırlamaları gerekmektedir. |
6 | Araştırma konusu ile ilgili 1/50 ölçekli proje tasarımı ve görüşmelerin yapılması, strüktür tasarımı ve yapım yöntemi ilişkisinin analizi. | Sunum ve tartışma | Öğrencilerin bireysel araştırma konuları ile ilgili sunum hazırlamaları gerekmektedir. |
7 | Strüktür tasarımının çözümü ve alternatif strüktür çözümleri üzerinden tartışma. | Tartışma | Öğrencilerin bireysel araştırma konuları ile ilgili rapor hazırlamaları gerekmektedir. |
8 | Strüktür tasarımının modellenmesi | Sunum ve tartışma | Öğrencilerin bireysel araştırma konuları ile ilgili sunum hazırlamaları gerekmektedir. |
9 | Araştırma konusu ile ilgili 1/50 ölçekli proje tasarımı ve görüşmelerin yapılması. Bireysel projeler ile ilgili sunum yapılması. | Sunum ve tartışma | Öğrencilerin bireysel araştırma konuları ile ilgili sunum hazırlamaları gerekmektedir. |
10 | Araştırma konusu ile ilgili 1/20, 1/5 ölçekli detay çizimlerinin yapılması. Bireysel projeler ile ilgili sunum yapılması. | Sunum ve tartışma | Öğrencilerin bireysel araştırma konuları ile ilgili sunum hazırlamaları gerekmektedir. |
11 | Araştırma konusu ile ilgili 1/20, 1/5 ölçekli detay çizimlerinin yapılması. Bireysel projeler ile ilgili sunum yapılması. | Sunum ve tartışma | Öğrencilerin bireysel araştırma konuları ile ilgili sunum hazırlamaları gerekmektedir. |
12 | 1/50,1/20, 1/5 ölçekli proje kontrolü. Bireysel projeler ile ilgili sunum yapılması. | Sunum ve tartışma | Öğrencilerin bireysel araştırma konuları ile ilgili sunum hazırlamaları gerekmektedir. |
13 | 1/50,1/20, 1/5 ölçekli proje kontrolü. Bireysel projeler ile ilgili sunum yapılması. | Sunum ve tartışma | Öğrencilerin bireysel araştırma konuları ile ilgili sunum hazırlamaları gerekmektedir. |
14 | Bireysel projeler ile ilgili sunum yapılması. Projelerin Teslimi | Sunum ve tartışma | Öğrencilerin bireysel araştırma konuları ile ilgili sunum hazırlamaları gerekmektedir. |
1. Allen, E.,Iano, J., Fundamentals of Building Construction: Materials and Methods, Fifth edition, Wiley, United States of America, 2008. 2. Engel, H., Bandel, H., Tragsysteme Structure Systems, Deutsche Verlags-Anstalt, Stuttgart, 1967. 3. Türkçü, Ç., Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2010, 4. Bechthold, M.,Innovative Surface Structures Technologies and Applications. Abingdon: Taylor & Francis, 2008. 5. McConnac. JackC.,Stephen F. Csernak, Structural Steel Design, 2012. 6. Türkçü, Ç., Yapım, Birsen Yayınevi, İstanbulx 2009. 7. Elias G. Abu-Saba, Design of Steel Structures, 1995. 8. Charles G. Salmon, Steel Structures Design and Behavior, 2009. 9. Philip D., New Tent Architecture, Thames& Hudson, 2008. 10. Samuel J. A., Fabric Architecture: Creative Resources for Shade, Signage, and Shelter, 2008. 11. Forster, B., Mollaert, M., European Design Guide for Tensile Surface Structures, 2004.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Ev Ödevi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 113 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 2 | 1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | ||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | ||||
ÖÇ 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 2 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 |