Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİMYL509 | ENDÜSTRİ MİRASINI KORUMA | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Ders kapsamında öğrencilerin endüstri mirasını tanımlama ve analiz etme, endüstri mirasının değer, potansiyel ve problemlerini kavrama ve değerlendirme konularında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Emine Saka AKIN
1 | Endüstri mirasını bilir ve özelliklerini kavrar |
2 | Türkiye ve dünyadaki endüstri mirasını karşılıklı analiz etme, değerlendirme ve uygulama becerisi kazanır |
3 | Kuramsal olarak elde ettiği bilgileri bilimsel çalışma etiğine uygun olarak yazılı, sözlü sunma yeteneği kazanır |
Birinci Öğretim
[Yok]
Endüstri mirasının tanımı, kapsamı ve analizi; Endüstri mirasının değer, potansiyel ve problemleri; bu konudaki tüzük, yönetmelikler; endüstri mirasına yönelik dünyada ve Türkiye’de koruma çalışmalarının örnekler üzerinden değerlendirilmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Endüstri mirasının tanımı ve kapsamı | ||
2 | Endüstri mirasının değer, potansiyel ve problemlerini kavrama ve değerlendirme | ||
3 | Endüstri devrimi, endüstri mimarisi, endüstri mirasına ilişkin tüzük ve yönetmelikler | ||
4 | Endüstri devrimi, endüstri mimarisi, endüstri mirasına ilişkin tüzük ve yönetmelikler | ||
5 | Endüstri mirasının belgelenmesi, endüstri mirasının somut ve soyut değerlerinin tanımlanması ve değerlendirilmesi | ||
6 | Endüstri mirasının belgelenmesi, endüstri mirasının somut ve soyut değerlerinin tanımlanması ve değerlendirilmesi | ||
7 | Endüstri mirasının korunmasına yönelik yaklaşımlar ve ilkeler | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Endüstri mirasının korunmasında Türkiye’ye özgü sorunlar | ||
10 | Endüstri yapılarının yeniden işlevlendirme olanakları | ||
11 | Endüstri yapılarının yeniden işlevlendirme olanakları | ||
12 | Türkiye’den örnek çalışmaların öğrenciler tarafından sunulması | ||
13 | Türkiye’den örnek çalışmaların öğrenciler tarafından sunulması | ||
14 | Türkiye’den örnek çalışmaların öğrenciler tarafından sunulması |
•Alfrey, J., Putnam, T. 1992. "TheIndustrialHeritage, ManagingResourcesandUses", Routledge, . •TMMOB, 2007. "Korumada Yeni Tanımlar, Yeni Kavramlar:Endüstri Mirası", TMMOB Mimarlar Odası, Ankara.. •Douet, J. 2012. "IndustrialHeritage Re-tooledThe TICCIH Guide toIndustrialHeritageConservation", Carnegie Publishing Ltd, UK. •Stratton, M., 2000. "IndustrialBuildingsConservationandRegeneration", Taylor & Francis Group. •Kıraç, B. 2010. "Endüstri Mirasının Korunması ve Yeniden Değerlendirilmesi", Mimari Korumada Güncel Konular, Ed: Özarslan, N., Özkut, D., Anadolu Üniversitesi, 115-134..
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 121 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 2 | 3 | 3 | 4 | ||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 |