Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİMYL532 | SES PEYZAJI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı kentsel mekan anlizlerinde ses peyzajı kavramının olanaklarının ve mimari tasarım prensiplerine katkılarının öğrencilere kazandırılmasıdır.
1 | Kentsel mekânın işitsel peyzajını ve bileşenlerini tanımlar. |
2 | Yeni kentsel ses peyzajları araştırabilir. |
3 | Ses peyzajlarını analiz etme metodu olarak ses yürüyüşleri yöntemini uygulayabilir. |
4 | Kentsel mekanları analiz etme metodu olarak ses peyzajı kavramına yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir. |
5 | Ses peyzajı kavramını kentin sosyal, ekonomik, kültürel boyutları ile birlikte değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Ön koşulu yoktur.
-
Dersin içeriğini ses peyzajı kavramının tanımı, kapsamı, analiz edebilme yöntemleri, temsil metodları ve olası örneklemeler ile ses peyzajı kavramının incelenmesi oluşturur.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, ders amacı ve içeriğinin anlatılması | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | Ön okumaların yapılması |
2 | Ses peyzajı kavramına giriş, kentsel mekan ve ses peyzajı ilişkisinin tartışılması | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | Ön okumaların yapılması |
3 | Ses peyzajı kavramının bileşenlerinin kentsel mekan perspektifinde tartışma | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | Ön okumaların yapılması |
4 | Ses peyzajı kavramını etkileyen dinamiklerin çevre-davranış ilişkileri içinde anlatılması | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | Ön okumaların yapılması |
5 | İşitsel peyzajın kentlerin ses kimliğini oluşturma biçimlerinin tartışılması | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | Ön okumaların yapılması |
6 | Ses peyzajı kavramının kentsel mekanların analizlerinde kullanma biçimlerinin anlatılması ve tartışılması | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | Ön okumaların yapılması |
7 | Kentsel mekanlrda ses çeşitliliği ve ses kirliliğinin bireyler üzerinde etkisinin tartışılması | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | Ön okumaların yapılması |
8 | Kentlerde işitsel peyzajın kentin akustik konforuna katkısının tartışılması | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | Ön okumaların yapılması |
9 | Ses peyzajının bir kentsel mekan analizi olarak ses yürüyüşleri ile araştırılması | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | Ön okumaların yapılması |
10 | Ses peyzajı kavramının mimari ve kentsel tasarım ilkeleri ile birlikte değerlendirilmesi | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | Ön okumaların yapılması |
11 | Ses peyzajı kavramının Türkiye'deki kentler özelinde örneklerinin incelenmesi | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | Ön okumaların yapılması |
12 | Kentlerin işitsel peyzaj örneklerinin tartışılması, öğrenci sunumları | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | Ön okumaların yapılması |
13 | Kentlerin işitsel peyzaj örneklerinin tartışılması, öğrenci sunumları | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | Ön okumaların yapılması |
14 | Kentlerin işitsel peyzaj örneklerinin tartışılması, öğrenci sunumları | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | Ön okumaların yapılması |
Pallasmaa, J. (2011). Tenin Gözleri: Mimarlık ve Duyular (A. U. Kılıç, Trans.). İstanbul: YEM Yayınları. Pentcheva, B. V. (2010). The Sensual Icon, Space, Ritual and the Senses in Byzantium. Pennsylvania: University of Pennsylvania Press. Helvacıoğlu, E. (2011). Soundscape Composition Analysis of Current Aesthetics (Doctoral Thesis). Istanbul Technical University.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 |
Proje Hazırlama | 1 | 30 |
Proje Sunma | 1 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj şartı yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 115 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 3 |