Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİMYL510 | KENTSEL TASARIM KURAM VE İLKELERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Makro ölçekte öngörülen kent formu bağlamında kentin algılanabilir olması için stratejiler üretilmesi kamusal mekan imgelerinin detaylı biçimde ortaya konması, mikro ölçekte mimari ürünün ve yakın çevresinin toplumsal ve fiziksel çevrenin bir parçası olarak kullanılabilmesine yönelik tasarım kuramı, politikaları ve ilkelerini öğrenmek, uygulamak ve tartışmak amaçlanmaktadır.
Doç.Dr.Reyhan Akat
1 | Disiplinlerarası (mimar, şehir plancısı, peyzaj mimarı, vb.) çalışmayı kavrar. |
2 | Kentsel tasarım ilkelerini kavrar. |
3 | Kentsel tasarım kuramlarını makro ve mikto ölçekte kavrar, tartışır ve uygular. |
4 | Kentsel tasarımda kente karakter veren öğeler ve bölgeleri öğrenir, uygular. |
5 | Uluslararası platformlarda kentsel tasarım politikaları üzerine tartışma becerisi kazanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kentsel tasarım toplumlar içi güvenli, fonksiyonel ve estetik olarak uygun kamusal çevreler oluşturup ortaya koymayı amaçlayan bir yaklaşımı içerir. Kullanımlar, yönetim ve yerleşmeler, onların önemli bölgelerinin biçimlendirilmesine ilişkin olanakları oluşturmadaki kuram ve ilkeleri kapsar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kentsel tasarımın tanımı ve bilimsel gelişimine giriş | Sözlü anlatım ve tartışma | |
2 | Kentsel tasarıma etki eden faktörler hakkında bilgi sunumu | Sözlü anlatım ve tartışma | |
3 | Kentsel tasarım kuram ve ilkeleri hakkında bilgi sunumu | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
4 | Kentsel tasarım kuramlar ve gelişimine genel bakış | sözlü anlatım ve tartışma | |
5 | Kentte karakter veren etmenler hakkında bilgi | sözlü anlatım ve tartışma | |
6 | Kentleşmenin tarihi ve kent bölgelerinin -öğelerinin belirlenmesi | sözlü anlatım ve tartışma | |
7 | Kent gelişim tasarım modelleri | sözlü anlatım ve tartışma | |
8 | Tarihi süreç içinde yeralan kent modelleri ve şekillenen öğeleri | sözlü anlatım ve tartışma | |
9 | Kent modelleri içinde yer alan bölgelerin dağılım sistemleri | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
10 | Kentsel öğelerinin yer seçimindeki tasarım kuram ve ilkeleri | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
11 | Kent öğelerinin kullanım amaçlarına bağlı olarak tasarlanan kent örnekleri üzerinde uygulama | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
12 | dünyadan örnekler üzerinde ödev çalışma ve sunum | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
13 | Örnekler üzerinde çalışma, ödev ve sunum | Sözlü ve görsel sunum, tartışma | |
14 | Yerel örnekler üzerinden kentsel tasarım ilkeleri üzerine ödev sunum | Sözlü ve görsel sunum, tartışma |
Karaman, A. (2008). Kentsel Tasarım: Kuramlar, İlkeler, Roller. Mimarist Dergisi, 29, 34-42. Kayalar, J. (2004). Paris La Defense, Kentsel Tasarım Kuram Ve İlkeler, Mimar Sinan Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü Kentsel Tasarım Yüksek Lisans Programı, İstanbul. KEMEÇ, H. E., & ÖZKERESTECİ, İ. KENTSEL TASARIM İLKELERİ VE PLOİTİKALARI. Özer, M. N. (2017). Kamusal Mekânda Kentsel Tasarım Rehberlerinin Etkinliği Üzerine Düşünceler. H. Çelikyay içinde, Kamusal Alanların Mekânsal Organizasyonu, 42-67.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 2 | ||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | ||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | |||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 |