Yozgat Bozok Üniversitesi, Mimarlık ve Şehir Planlama Bölümü, Mimari Restorasyon Programı 2018-2019 eğitim öğretim yılında örgün öğrenimde önlisans eğitimi vermeye başlamıştır.
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere MİMARİ RESTORASYON alanında önlisans diploması verilir.
Ön Lisans
Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav sistemiyle olmaktadır. Öğrenci kayıt işlemleri; Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin belirlediği ilkeler çerçevesinde yapılır. Rektörlük, her yıl Üniversiteye ilk kayıt yaptıracak öğrenci adaylarının kayıt tarihini, istenilen belgeleri ve kayıt yerlerini birimlere göre belirleyerek ilan eder. Kayıt işlemleri Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülür. Eksik belge veya posta yolu ile kesin kayıt yaptırılmaz. Belgelerde tahrifat yaptığı tespit edilenlerin kayıtları yapılmaz.
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün ) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki içindeki çeçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK " kapsamında gerçekleştirilmektedir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Bozok Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce, Almanca gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen yeterlilikleri sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girme hakkına sahiptir. Sınava girip başarılı olan öğrenciler ders programında ilgili derslerden muaf olurlar.
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.
Mimari Restorasyon, restorasyon konularında gerek büro ve yönetim açısından, gerekse şantiye, laboratuar ve restorasyon atölyelerinde gereksinim duyulan; “mimari restorasyona yönelik” gerekli koruma ve onarım çalışmalarını yapabilecek, koruma bilincinde olan, çevreye duyarlı, sorumluluk sahibi, çağdaş gelişmeleri takip edebilen, girişimci, pratik ve teorik becerilere donatılmış teknik elemanlar yetiştirilmesini amaçlamaktadır.
1 | Mimari restorasyon programının amacı Tabiat ve Kültür varlıklarının korunması alanında çalışacak teknik elemanları yetiştirmektir. |
2 | Mimari restorasyon sektörü ofislerde, şantiyelerde ve laboratuvar çalışmalarında çalışmak üzere, koruma ve restorasyon hakkında gerekli bilgi ve bilince sahip, prosedüre hakim, pratik ve teorik yeteneklere sahip, konunun öneminin farkında teknik elemanlara ihtiyaç duymaktadır. |
3 | Öğrencileri sektöre hazırlarken bu konulara dikkat etmenin yanı sıra konusunda uzman hocalar tarafından eğitim sürdürülmektedir. Öğrencilerin, rölöve çıkarma, malzeme bilgisi, mevzuat bilgisi, yapı bilgisi, mimari detay bilgisi, mimarlık ve sanat tarihi bilgisi konularında geliştirildikleri bir eğitim programı uygulanmaktadır. |
4 | Öğrencilerin, rölöve çıkarma, malzeme bilgisi, mevzuat bilgisi, yapı bilgisi, mimari detay bilgisi, mimarlık ve sanat tarihi bilgisi konularında geliştirildikleri bir eğitim programı uygulanmaktadır. |
Ülkemizde Mimari Restorasyon Programı mezunlarının istihdam alanları oldukça geniştir. Programımızdan mezun olanlar “Restorasyon Teknikeri” ünvanı ile restorasyon konularında faaliyet gösteren kamu (Kültür ve Turizm Bakanlığı Restorasyon ve Konservasyon Merkez Laboratuvarı, Rölöve ve Anıtlar Müdürlüğü, Vakıflar Genel Müdürlüğü, Koruma Uygulama Denetim Büroları – KUDEB,…) ve özel kuruluşların laboratuvar, şantiye ve bürolarında, Milli Saraylar Daire Başkanlığı’na bağlı müze ve saraylarda veya özel müzelerde, arkeolojik kazı ekiplerinde ve şantiyelerde mimarlar yanında teknik eleman olarak istihdam edilmektedir.
Önlisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Dikey Geçiş Sınavı’ndan (DGS) geçerli not almaları koşulu ile Mimarlık, Şehir ve Bölge Planlama, İç Mimarlık, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım, Çini, Eski Çini Onarımları, El Sanatları, Geleneksel Türk El Sanatları, Geleneksel Türk Sanatları, Tezhip lisans programlarında öğrenim görebilirler.
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Her ders için öğrenciler yarıyıl içi çalışmalar (ara sınav, kısa sınav, ödev, proje, uygulama veya benzeri çalışmalar) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Dönemlik olarak gerçekleştirilen derslerde bir ara sınav ve bir final sınavı yapılmaktadır. Ara sınavın %40 ve final sınavının %60’ı toplanarak öğrencinin başarı notu belirlenmektedir
Dört yarıyıldan toplam 120 AKTS kredisini ve stajını başarılı bir şekilde tamamlamış olmak.
Tam Zamanlı
Program Başkanı: Öğr. Gör. Dr. Merve GÜLER AKTS/DS Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. Merve GÜLER ADRES: Yenidoğan Mah. Şevket Hokkaömeroğlu Bulvarı No:86 D:1 P.K. 66400 Boğazlıyan / YOZGAT TEL: 3542903002-7047 e-mail: merve.guler@yobu.edu.tr
Programda üç adet öğretim görevlisi bulunmaktadır. Öğrencilerin uygulama yapabilmesini sağlamak amacıyla 60 bilgisayarlı 2 laboratuvar bulunmaktadır. Bölüm dersliklerinde özel tasarlanmış çizim masaları ve projeksiyonlar mevcuttur. Ayrıca bölüm kapsamında saha çalışmaları bölüm öğretim elemanları tarafından gerçekleştirilmektedir
1 | Mimari restorasyon alanına özgü temel kavram, kuram, yöntem, teknik, malzemeler hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Restorasyon ve konservasyon alanındaki koruma ile ilgili yasal mevzuatı anlama ve uygular. |
3 | Alanı ile ilgili koruma ve onarma, teknik çizim yöntemlerini, süsleme tekniklerini uygular. |
4 | Yaşam boyu öğrenme ve bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edebilme becerisine sahip olur. |
5 | Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür. |
6 | Restorasyon projeleri oluşturabilme ve yürütebilme yeteneğine sahip olur. |
7 | Teknik resim kullanarak proje üretir. |
8 | En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
9 | Anadolu'daki antik bölgeleri ve antik kentleri öğrenir. Antik yerleşimleri kuran uygarlıklar hakkında bilgi edinir. Antik kentlerde yapılan restorasyonlar hakkında bilgi sahibi olur. |
10 | Müze ve müzecilik kavramını ve işlevlerini tanımlar. Müzelerin tarihsel gelişimini açıklar. Müzelerde her türlü envanter çalışmalarını hazırlayabilir. Müzelik ve arkeolojik eserleri tanımlar. Müze teşhir ve tanzimini denetler. Müzede Koruma Teknikleri ve Restorasyon hakkında bilgi sahibi olur. |
11 | Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel İlkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
12 | Arkeolojinin araştırma yöntemleri, kazı yöntem ve çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur. Arkeolojinin uygulamasında mevzuat malzemenin sunum incelemelerinde müzecilik ve eserlerin dokümantasyonu kapsamında çizim ve kataloglama bilgi ve becerilerini edinir. |
13 | Mimari bezemenin, tarihsel gelişimini ve geleneksel mimaride bezeme anlayışlarını tanır. Takma-ekleme bezeme unsurları, mimari unsurların oranlarıyla oluşturulan bezemeye ilişkin örnekler hakkında bilgi sahibi olur. |
14 | Restorasyon Projelerinde etkin olarak kullanılabilecek İş Sağlığı ve Güvenliği hakkında temel bilgilere sahip olur. |
15 | Restorasyon kavramını tam anlamıyla anlayabilir ve restorasyonda multidisipliner çalışmalar yürütür. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MRE111 | Türkçe | BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM I | Zorunlu | 2 | 2 | - | 4 | |
MRE112 | Türkçe | TEKNİK RESİM I | Zorunlu | 2 | 2 | - | 4 | |
MRE113 | Türkçe | RESTORASYON TEKNİKLERİ VE KORUMA I | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | |
MRE114 | Türkçe | YAPI MALZEMESİ I | Zorunlu | 1 | 1 | - | 4 | |
MRE115 | Türkçe | KÜLTÜR VARLIKLARININ KORUNMASI | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
MRE116 | Türkçe | RÖLÖVE I | Zorunlu | 2 | 2 | - | 4 | |
MRE117 | Türkçe | İNCE YAPI I | Zorunlu | 2 | 1 | - | 3 | |
MRE118 | Türkçe | RESTORASYON PROJESİ I | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | |
Toplam | 15 | 10 | 0 | 30 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
KP001 | Türkçe | KARİYER PLANLAMA | Zorunlu | 1 | - | - | 2 | |
MRE121 | Türkçe | BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM II | Zorunlu | 2 | 2 | - | 4 | |
MRE122 | Türkçe | TEKNİK RESİM II | Zorunlu | 2 | 2 | - | 4 | |
MRE123 | Türkçe | RESTORASYON TEKNİKLERİ VE KORUMA II | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | |
MRE124 | Türkçe | YAPI MALZEMESİ II | Zorunlu | 1 | 1 | - | 4 | |
MRE125 | Türkçe | RÖLÖVE II | Zorunlu | 2 | 2 | - | 4 | |
MRE126 | Türkçe | İNCE YAPI II | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | |
MRE127 | Türkçe | RESTORASYON PROJESİ II | Zorunlu | 2 | 2 | - | 4 | |
Toplam | 14 | 11 | 0 | 30 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
AIT001 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
ING001 | Türkçe | İNGİLİZCE I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
MSD001 | Türkçe | MESLEKİ SEÇMELİ DERS | Seçmeli | - | - | - | 19 | |
STJ001 | Türkçe | STAJ | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
TDL001 | Türkçe | TÜRK DİLİ I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 6 | 2 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ADS001 | Türkçe | ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS | Seçmeli | - | - | - | 3 | |
AIT002 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
ING002 | Türkçe | İNGİLİZCE II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
MSD002 | Türkçe | MESLEKİ SEÇMELİ DERS | Seçmeli | - | - | - | 19 | |
SGT001 | Türkçe | SİBER GÜVENLİĞİN TEMELLERİ | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
TDL002 | Türkçe | TÜRK DİLİ II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 8 | 0 | 0 | 30 | ||||
MSD001 - MESLEKİ SEÇMELİ DERS | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ICT114 | Türkçe | TEMEL TASARIM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
IME001 | Türkçe | İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM | Seçmeli | 5 | 19 | - | 19 | |
ISG001 | Türkçe | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MRE701 | Türkçe | AHŞABIN BOZULMA NEDENLERİ VE KORUNMASI | Seçmeli | 2 | 1 | - | 3 | |
MRE702 | Türkçe | AHŞAP MALZEME VE YAPIM TEKNİKLERİ | Seçmeli | 2 | 1 | - | 4 | |
MRE703 | Türkçe | ANADOLU EL SANATLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
MRE704 | Türkçe | ANADOLU'DA TÜRK-İSLAM MİMARİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
MRE705 | Türkçe | ARKEOLOJİ VE KAZI TEKNİKLERİ | Seçmeli | 2 | 1 | - | 4 | |
MRE706 | Türkçe | BİNA BİLGİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
MRE707 | Türkçe | CAM TEKNOLOJİSİ VE RESTORASYONU | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MRE708 | Türkçe | ÇİNİ SANATI VE RESTORASYONU | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
MRE709 | Türkçe | DOĞAL TAŞ MALZEME KORUMA YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
MRE710 | Türkçe | FOTOĞRAFLA BELGELEME | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
MRE711 | Türkçe | GELENEKSEL KONUT MİMARİSİ SÖZLÜĞÜ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
MRE712 | Türkçe | GELENEKSEL TÜRK EV MİMARİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
MRE713 | Türkçe | GELENEKSEL TÜRK MİMARİSİNDE KORUMA SORUNLARI | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
MRE714 | Türkçe | GELENEKSEL YAPI SİSTEM ÖĞELERİ | Seçmeli | 2 | 1 | - | 4 | |
MRE715 | Türkçe | GELENEKSEL YAPILAR VE İÇ MEKAN ÇÖZÜMLEMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
MRE716 | Türkçe | MİMARİ SUNUM TEKNİKLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MRE717 | Türkçe | GÜZEL SANATLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
MRE718 | Türkçe | KÂGİR MALZEME VE YAPIM TEKNİKLERİ | Seçmeli | 2 | 1 | - | 4 | |
MRE719 | Türkçe | KENT VE MEKAN | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
MRE720 | Türkçe | MAKET | Seçmeli | 2 | 1 | - | 4 | |
MRE721 | Türkçe | MESLEK BİLGİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
MRE722 | Türkçe | METRAJ VE KEŞİF BİLGİSİ | Seçmeli | 2 | 1 | - | 4 | |
MRE723 | Türkçe | MİMARLIK TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
MRE724 | Türkçe | MOZAİK SANATI VE RESTORASYONU | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
MRE725 | Türkçe | MÜZECİLİK VE SERGİLEME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MRE726 | Türkçe | RESTİTÜSYON VE REKONSTRÜKSİYON | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MRE727 | Türkçe | SÜSLEME VE ONARIM TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
MRE728 | Türkçe | TARİHİ YAPILARDA MALZEME SORUNLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
MRE729 | Türkçe | TAŞINMAZ KÜLTÜR VARLIKLARI | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
MRE730 | Türkçe | TAŞIYICI SİSTEMLER | Seçmeli | 2 | 1 | - | 3 | |
MRE732 | Türkçe | TÜRK SÜSLEMELERİNDE DESEN UYGULAMALARI | Seçmeli | 2 | 1 | - | 5 | |
MRE733 | Türkçe | TÜRKİYE'DE ÇAĞDAŞ MİMARLIK | Seçmeli | 2 | 1 | - | 4 | |
MRE734 | Türkçe | YUNAN VE ROMA MİMARİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
SNT001 | Türkçe | SANAT TARİHİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADS001 - ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ADSÖL-001 | Türkçe | Malzeme Bılgısı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-002 | Türkçe | Yönetım Bılışım Sıstemlerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-003 | Türkçe | Mımarıde Bıçım, Mekan, Düzen | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-004 | Türkçe | E-Tıcaret | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-005 | Türkçe | Yetenek Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-006 | Türkçe | Sunum Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-007 | Türkçe | Uygarlık Tarıhı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-008 | Türkçe | Sağlığın Korunması ve Gelıştırılmesı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-009 | Türkçe | Sanat Etkınlıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-010 | Türkçe | Ergoterapı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-011 | Türkçe | Çevre Koruma | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-012 | Türkçe | Yaşam Koçluğu | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-013 | Türkçe | Beden Dılı-Sözsüz İletışım | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-014 | Türkçe | Kıtap Okuma ve Yorumlama | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-015 | Türkçe | Temel Yoga Pratığı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-016 | Türkçe | Görgü Kuralları ve Protokol | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-017 | Türkçe | Yaratıcı Yazma Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-018 | Türkçe | Gırışımcılık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-019 | Türkçe | Stratejık Düşünce Analızı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-020 | Türkçe | Geleneksel Çocuk Oyunları | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-021 | Türkçe | Sosyal Sorumluluk | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-022 | Türkçe | Bıyo malzemeler | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-023 | Türkçe | Genel Ekonomı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-024 | Türkçe | Temel Sağlık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-025 | Türkçe | Çocuk Edebıyatı ve Medya | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-026 | Türkçe | Teknolojı Bağımlılığı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-027 | Türkçe | Temel Mutfak Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-028 | Türkçe | Kıtap Kültürü | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-029 | Türkçe | Afet Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-030 | Türkçe | Sağlıklı Yaşam ve Egzersız | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-031 | Türkçe | Sağlık Hukuku | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-032 | Türkçe | Beden Eğıtımı ve Spor | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-033 | Türkçe | Osmanlı Türkçesıne Gırış | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-034 | Türkçe | Osmanlı Türkçesı Okuma ve Yazma | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-035 | Türkçe | Küresel Isınma ve Bıyolojık Çeşıtlılık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-036 | Türkçe | Sanat Terapısı Eğıtımı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-037 | Türkçe | Mınyatür | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-038 | Türkçe | Keçe Sanatı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-039 | Türkçe | Hat Sanatı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-040 | Türkçe | Güzel Sanatlar | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-041 | Türkçe | Tarımda Enerjı ve Sürdürülebılırlık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-042 | Türkçe | Küresel İklım Değışıklığı Farkındalığı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-043 | Türkçe | Genel ve Tarımsal Kooperatıfçılık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-044 | Türkçe | Satış ve İkna Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-045 | Türkçe | Gönüllülük Çalışmaları | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-046 | Türkçe | Renk ve Aydınlatma | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-047 | Türkçe | Modern Mımarlık Tarıhı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-048 | Türkçe | Egzotık Meyveler | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-049 | Türkçe | Müzecılık ve Sergıleme | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-050 | Türkçe | Lıderlık ve Ekıp Çalışması | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-051 | Türkçe | FİNANSAL OKUR YAZARLIK | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-052 | Türkçe | SPOR HUKUKU | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-053 | Türkçe | ETKİLİ İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-054 | Türkçe | MİMAR SİNAN VE ESERLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-055 | Türkçe | TAŞIT GÜVENLİK SİSTEMLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-056 | Türkçe | KOMPOZİT MALZEMELER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-057 | Türkçe | İNSANSIZ HAVA ARACI FOTOGRAMETRİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-058 | Türkçe | ATEŞLİ SİLAHLAR BİLGİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-059 | Türkçe | YAKIN SAVUNMA TEKNİK VE TAKTİKLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-060 | Türkçe | YEREL YÖNETİMLER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-061 | Türkçe | UZAKTAN ALGILAMA TEKNİKLERİ VE CBS | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-062 | Türkçe | GIDA HİJYENİ VE SANİTASYONU | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-063 | Türkçe | SAĞLIK YAŞAM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-064 | Türkçe | ORGANİK GÜBRELER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-065 | Türkçe | DİJİTAL TARIM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-066 | Türkçe | TAŞIT TEKNOLOJİLERİNİN GEÇMİŞİ VE GELECEĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-067 | Türkçe | KARAYOLU TRAFİK BİLGİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-068 | Türkçe | AKTİF VE PASİF GÜVENLİK SİSTEMLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-069 | Türkçe | GÜNCEL EKONOMİK OLAYLAR | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-070 | Türkçe | AKILLI VE EKO TEKNOLOJİK KENTLER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-071 | Türkçe | DEĞERLER EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-072 | Türkçe | EVDE PRATİK SÜT ÜRÜNLERİ ÜRETİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-073 | Türkçe | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-074 | Türkçe | ALTERNATİF TEDAVİ YAKLAŞIMLARI | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-075 | Türkçe | ARAŞTIRMA PROJESİ YAZIMI | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-076 | Türkçe | TEMEL MATEMATİK VE SAYISAL MANTIK PROBLEMLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-077 | Türkçe | ÖZEL İLGİ TURİZMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-078 | Türkçe | KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-079 | Türkçe | KOMPOZİT MALZEMELER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-080 | Türkçe | AVRUPA BİRLİĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-081 | Türkçe | TEZHİP | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-082 | Türkçe | TASARIM ANALİZİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-083 | Türkçe | BESLENME, FİZİKSEL AKTİVİTE VE SAĞLIK | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-084 | Türkçe | BİLİŞİM MESLEĞİNİN TEMELLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MSD002 - MESLEKİ SEÇMELİ DERS | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ICT114 | Türkçe | TEMEL TASARIM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
IME001 | Türkçe | İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM | Seçmeli | 5 | 19 | - | 19 | |
ISG001 | Türkçe | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MRE701 | Türkçe | AHŞABIN BOZULMA NEDENLERİ VE KORUNMASI | Seçmeli | 2 | 1 | - | 3 | |
MRE702 | Türkçe | AHŞAP MALZEME VE YAPIM TEKNİKLERİ | Seçmeli | 2 | 1 | - | 4 | |
MRE703 | Türkçe | ANADOLU EL SANATLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
MRE704 | Türkçe | ANADOLU'DA TÜRK-İSLAM MİMARİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
MRE705 | Türkçe | ARKEOLOJİ VE KAZI TEKNİKLERİ | Seçmeli | 2 | 1 | - | 4 | |
MRE706 | Türkçe | BİNA BİLGİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
MRE707 | Türkçe | CAM TEKNOLOJİSİ VE RESTORASYONU | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MRE708 | Türkçe | ÇİNİ SANATI VE RESTORASYONU | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
MRE709 | Türkçe | DOĞAL TAŞ MALZEME KORUMA YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
MRE710 | Türkçe | FOTOĞRAFLA BELGELEME | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
MRE711 | Türkçe | GELENEKSEL KONUT MİMARİSİ SÖZLÜĞÜ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
MRE712 | Türkçe | GELENEKSEL TÜRK EV MİMARİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
MRE713 | Türkçe | GELENEKSEL TÜRK MİMARİSİNDE KORUMA SORUNLARI | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
MRE714 | Türkçe | GELENEKSEL YAPI SİSTEM ÖĞELERİ | Seçmeli | 2 | 1 | - | 4 | |
MRE715 | Türkçe | GELENEKSEL YAPILAR VE İÇ MEKAN ÇÖZÜMLEMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
MRE716 | Türkçe | MİMARİ SUNUM TEKNİKLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MRE717 | Türkçe | GÜZEL SANATLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
MRE718 | Türkçe | KÂGİR MALZEME VE YAPIM TEKNİKLERİ | Seçmeli | 2 | 1 | - | 4 | |
MRE719 | Türkçe | KENT VE MEKAN | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
MRE720 | Türkçe | MAKET | Seçmeli | 2 | 1 | - | 4 | |
MRE721 | Türkçe | MESLEK BİLGİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
MRE722 | Türkçe | METRAJ VE KEŞİF BİLGİSİ | Seçmeli | 2 | 1 | - | 4 | |
MRE723 | Türkçe | MİMARLIK TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
MRE724 | Türkçe | MOZAİK SANATI VE RESTORASYONU | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
MRE725 | Türkçe | MÜZECİLİK VE SERGİLEME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MRE726 | Türkçe | RESTİTÜSYON VE REKONSTRÜKSİYON | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MRE727 | Türkçe | SÜSLEME VE ONARIM TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
MRE728 | Türkçe | TARİHİ YAPILARDA MALZEME SORUNLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
MRE729 | Türkçe | TAŞINMAZ KÜLTÜR VARLIKLARI | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
MRE730 | Türkçe | TAŞIYICI SİSTEMLER | Seçmeli | 2 | 1 | - | 3 | |
MRE732 | Türkçe | TÜRK SÜSLEMELERİNDE DESEN UYGULAMALARI | Seçmeli | 2 | 1 | - | 5 | |
MRE733 | Türkçe | TÜRKİYE'DE ÇAĞDAŞ MİMARLIK | Seçmeli | 2 | 1 | - | 4 | |
MRE734 | Türkçe | YUNAN VE ROMA MİMARİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
SNT001 | Türkçe | SANAT TARİHİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 |