GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MRE729 TAŞINMAZ KÜLTÜR VARLIKLARI Seçmeli Ders Grubu 2 4 2,00

Önlisans


Türkçe


Taşınmaz kültür ve tabiat varlıklarının korunması, kavramsal ve kurumsal olarak tanıtmak, taşınmaz kültür ve tabiat varlıklarının korunması ilke ve kurallarını öğretmek ve uygulanmasını örneklerle göstermektir.


Öğrç Gör. Ertan Şehit


1 Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunması kavram olarak tanımlar.
2 Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunması özelliklerini açıklar.
3 Tarihi bir anıtta korumayı gerekli kılan kültürel ve doğal değerleri ayırt eder.
4 Koruma ve restorasyonda araştırmanın önemini ve gerekli bilgilere nasıl ulaşacağını tasarlar.
5 Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunmasna ilişkin temel konuları öğrenir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders kapsamında; taşınmaz kültür varlığı tanımı, kültür varlıklarının tespiti ve tescili, korunması gerekli kültürel ve doğal değerlerin sınıflandırılması, 19. yüzyıl'dan 1964 Venedik Kongresi'ne kadar koruma anlayışının gelişimi, 1964'ten günümüze koruma konusundaki gelişmeler, taşınmaz kültür varlıklarında koruma ve onarım yöntemleri ve uygulama alanları konularına yer verilmektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin amacı ve içeriği hakkında genel bilgiler; dersin işlenme metodu hakkında bilgi verilmesi; öğrencilere dersin işlenişi ile ilgili materyallerin verilmesi. Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi.
2 Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunması ve özellikleri. Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması.
3 Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlığı kavramı ve türleri. Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması.
4 Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıklarının Tespiti ve Tescili. Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması.
5 Koruma Bölge Kurullarının yapısı ve işleyişi. Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması.
6 Kültür varlıklarının korunması ile ilgili uluslararası belgeler. Ödev Problemlerinin Tartışılması, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması.
7 Türkiye'de koruma çalışmaları. Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması.
8 Koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi: restorasyon çalışmalarında izlenen süreç. Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması.
9 Koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi: restorasyon çalışmalarında izlenen süreç. Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi, Ödev problemlerinin çözümü Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması.
10 Koruma ve restorasyonda kullanılan araştırma yöntemleri, bilgi ve veri toplama. Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması.
11 Tescilli eski eserler. Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması.
12 Restorasyon çalışmaları sürecinde kullanılan proje tipleri, proje örnekleri ve kullanım amaçları. Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması.
13 Taşınmaz kültür varlıklarında koruma ve onarım yöntemleri. Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması.
14 Koruma ve onarımda farklı yaklaşımlar. Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması.

Ahunbay, Z. (1996). Tarihi çevre koruma ve restorasyon. İstanbul: YEM Yayınları. Erder, C. (1975). Tarihi çevre bilinci. Ankara: ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları. Hasol, D. (1988). Ansiklopedik mimarlık sözlüğü (3. baskı). İstanbul: YEM Yayınları. Kuban, D. (2000). Tarihi çevre korumanın mimarlık boyutu. İstanbul: YEM Yayınları. T.C. Kültür Bakanlığı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Genel Müdürlüğü. (1999). Taşınmaz kültür ve tabiat varlıklarını koruma yüksek kurulu ilke kararları (Yayın no: 2329). Ankara: T.C. Kültür Bakanlığı.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 3 1 3
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Ev Ödevi 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 62

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5 5 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek