Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ICT114 | TEMEL TASARIM | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilere temel tasarım bakış açısı kazandırmayı sağlamaktır.
Öğr. Gör. Esra AKMAN
1 | Tasarım kavramını kavrayabilir. |
2 | Tasarım kavramları ile kompozisyon oluşturabilir. |
3 | İki ve üç boyutlu kompozisyonlar oluşturabilir. |
4 | Soyut ve somut kavramları iki veya üç boyutlu kompozisyonlara dönüştürebilir. |
5 | Tasarım kavramını mekânsal bağlamda yorumlayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Temel Tasarım Süreci; temel tasarım tanımlama aracı öğeler (nokta, çizgi, ölçü, doku, şekil, renk, yön, aralık, hareket ve ışık-gölge), Temel tasarım ilkeleri (tekrar, uygunluk, zıtlık, kademelenme, denge ve birlik) ve görsel algılama aracı kavramlar (yakınlık, benzerlik, bağıntı, simetri ve saydamlık), şekil / biçim ve çalışma alanı ilişkisi ve iki ve üç boyutlu çalışma alanları konularından oluşturmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriğini anlatılması. Tasar, tasarlama, ana fikir, anlam, armoni, estetik, fonksiyon, üslüp vb… kavramların anlatımı. | ||
2 | Tasarım öğelerinden, çizgi, çizgi türleri ve noktanın anlatılması. Tasarım kriterleri, çalışma örneklerinin görsel anlatımı ve nokta – çizgi çalışması uygulaması. | ||
3 | Tasarım öğelerinden, ölçü-oran kavramlarının anlatımı. Simetri nedir? simetrik çalışma düzen ilkeleri nelerdir, anlatılması. Çalışma örneklerinin görsel anlatımı ve simetri çalışması uygulaması. | ||
4 | Temel tasarım elemanları: ışık, gölge, doku,hareket. Uygulama: kolaj çalışması | ||
5 | Tasarım öğelerinden, renk nedir? Rengin algılanması. Sıcak soğuk renklerin tanımı. İstenen tasarım kriterlerine göre renk ve logo çalışması uygulaması. | ||
6 | Doku, dokunun tanımı, doku çeşitlemeleri. Çeşitli doku araştırmaları ve çalışmaları örneklerinin görsellerle anlatımı. Doku ile biçim, form ilişkilerinin anlatımı. Konunun uygulama çalışması. | ||
7 | Tasarım ilkeleri (tekrar, uygunluk, zıtlık, koram) uygulama | ||
8 | Tasarım ilkeleri (tekrar, uygunluk, zıtlık, koram) uygulama | ||
9 | Tasarım ilkeleri (egemenlik, denge, birlik) uygulama | ||
10 | Tasarım elemanlar: doku, rölyef | ||
11 | Tasarım elemanları: biçim, ölçü | ||
12 | Üç boyutlu uygulamalar | ||
13 | Üç boyutlu uygulamalar | ||
14 | Üç boyutlu uygulamalar |
Dersin Öğrenme Kaynakları 1. Temel Tasarım Ders Notları. 2. Gürer, L. ve Gürer, G. (2004). Temel Tasarım, Birsen Yayınevi. 3. Civcir, E. (2015). Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri, Akademik Kitapevi. 4. Tamer, N. G., Gürer, N., Kızıltaş, A. C. Bayraktar, N. (2012) Görsel Eğitimde Yaratıcılık ve Temel Tasarım, Nobel Akademik Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 1 | 40 |
Uygulama/Pratik | 2 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Quiz | 1 | 8 | 8 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Ev Ödevi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 68 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 2 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 |