GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MRE733 TÜRKİYE'DE ÇAĞDAŞ MİMARLIK Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Önlisans


Türkçe


Korunması gerekli yapı türlerinin yalnızca geleneksel yapılardan oluşmadığını, koruma kültürünün kapsamlı ve geniş bir kavram olduğunu ve bütün mimarlık ürünleri için ortak bir şekilde değerlendirilmesi gerektiğini öğrenir.


Öğr. Gör. Esra AKMAN


1 Koruma kavramının tarihsel gelişim sürecinde tarihsel yapılarla birlikte çağdaş mimarlık ürünlerini de kapsadığını öğrenebilir.
2 Çağdaş mimarlık ürünlerinin belgelenme yöntemlerini öğrenebilir.
3 Çağdaş mimarlık ürünlerinin korunma yöntemlerini öğrenebilir.
4 Bir mimari eserin belgelenmesinde kullanılacak olan ve mimari eserler de kullanılmış olan mimari elemanların detay çizimlerinin ölçüsel analizini yapabilir.
5 Rölöve ve restorasyon projeleri ile detay çizimlerinde kullanılan bir çok yapı elemanı hakkında ölçüsel değerde anlatım bilgisine sahip olur.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Cumhuriyet döneminden günümüze korunması gereken çağdaş mimarlık ürünlerinin ve korunması yöntemlerinin belirlenmesi, günümüzde bununla ilgili yapılan çalışmaların tespit edilmesidir.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 19.Yüzyıl sonları ve 20.Yüzyıl’ın ilk yarısında mimarlık ve yapı kavramı
2 19. yüzyıl Sanayi Devrimi sonrasında yaşanan gelişmelere paralel olarak, mimarlık ve planlama dünyasındaki hızlı değişim ve gelişmeler
3 Arts and Crafts, Art Nouveau, Art Deco
4 Deutsche Werkbund, Fütürizm, Kübizm ve De Stijl, Kübizm ve De Stijl
5 Konstruktivizm, Alman Ekspresyonizmi ve Bauhaus Akımı
6 Modern Mimariye Eleştiriler, Uluslararası Stil
7 Avrupa'da ve Dünyada modern mimarinin gelişimi
8 Ara Sınav
9 1920lerde Türkiye Mimarlığı
10 Geç Osmanlı ve Erken Cumhuriyet Dönemi Mimarlık
11 Türkiye'de Erken Cumhuriyet Döneminde Ulusal Modernizm (1930lar-1950ler)
12 Türkiye'de Erken Cumhuriyet Döneminde Ulusal Modernizm
13 Çağdaş mimarlığın uluslararası korunma yöntem ve yaklaşımları
14 Çağdaş mimarlığının Türkiye'de korunma yöntem ve yaklaşımları
15 Final Sınavı

Hasol, D., 2016. 20. yy Türkiye Mimarlığı, Yem Yayın.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Rapor Hazırlama 2 5 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
Okuma 9 4 36
Ev Ödevi 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 99

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek