[DersinKodu] | [DersinAdi] | [DersinTuru] | [Yil] | [YariYil] | [Ects] |
---|---|---|---|---|---|
MRE717 | GÜZEL SANATLAR | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
[Onlisans]
Türkçe
Bu derste öğrencilere güzel sanatlar ve mimarlıkla ilgili genel kültür ve bilgi birikiminin aktarımı amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör. Dr. Merve GÜLER
1 | Güzellik kavramları, estetik kuramları hakkında genel bilgileri listeler. |
2 | Plastik sanatları ve geleneksel sanatlarını ayırt eder. |
3 | Sanatın tanımını, anlamını, işlevini gerekçeleriyle listeler. |
4 | Meslek ve sanat olarak mimariyi açıklar. |
5 | Mekan, tasarım, estetik gibi mimariye ilişkin temel kavramları tanımlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sanat ve estetik kavramlarının tanımı, sanata bakışı ve sanat eserlerini inceleme yöntemlerini ele almaktadır.
[Hafta] | [Teorik] | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Sanatın ayrıldığı dallar | Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
2 | Güzel Sanatlar ve Geleneksel Sanatlar | Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
3 | Sanat ve Zanaat arasındaki farklar | Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
4 | Sanatın Tanımı | Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
5 | Plastik Sanatlar | Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
6 | Resim ve Heykel üzerine | Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
7 | Mimarlık sanatına dair | Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
8 | Sanatta akımlar | Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
9 | Sanatta akımlar | Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Ödev problemlerinin çözümü | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
10 | Sanat ve insanlık tarihi | Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
11 | Sanat ve toplum | Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
12 | Sanat ve insan | Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
13 | Sanat ve çevre | Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
14 | Estetik değerler | Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
1. Ching, F. (2010). *Mimarlık: Biçim, mekân ve düzen*. İstanbul: YEM Yayınevi. 2. Bielefeld, B., & El, S. K. (2010). *Adım adım tasarım fikirleri*. İstanbul: YEM Yayınevi. 3. Jormakka, K. (2012). *Adım adım tasarım yöntemleri*. İstanbul: YEM Yayınevi. 4. Kuban, D. (2016). *Mimarlık kavramları*. İstanbul: YEM Yayın. 5. Roth, L. M. (2014). *Mimarlığın öyküsü*. İstanbul: Kabalcı Yayınevi. 6. *Görsel mimarlık sözlüğü* (2010). İstanbul: Literatür Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
Final Sınavı | 1 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
[Etkinlikler] | [Sayisi] | [Suresi] | [ToplamIsYuku] |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 |
[ToplamIsYuku] | 84 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | |
[OC] 1 | 5 | 4 | 5 | 3 | |||||||||||
[OC] 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
[OC] 4 | 5 | 3 | 5 | ||||||||||||
[OC] 5 | 5 | 5 |