Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MRE725 | MÜZECİLİK VE SERGİLEME | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Müzecilik biliminin araştırma ve uygulama yöntemlerini öğretmek.
Öğr. Gör. Ertan ŞEHİT
1 | Müzeciliğin temel düzeydeki bilgilerini açıklar. |
2 | Müzecilikle ilgili konuları listeler. |
3 | Müzedeki eserlerin nasıl korunması gerektiğini ayırt eder. |
4 | Edinilen teorik ve pratik bilgileri analiz eder. |
5 | Müze ve müzecilik kavramını ve işlevlerini tanımlar. Müzelerin tarihsel gelişimini açıklar. Müzelerde her türlü envanter çalışmalarını hazırlar. Müzelik ve arkeolojik eserleri ayırt eder. Müze teşhir ve tanzimini denetler. Müzede Koruma Teknikleri ve Restorasyonu unsurlarını listeler. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Müze kavramının anlamı, tarihi süreç içinde başlangıcı ve gelişimi; günümüzde bir bilim dalı olarak bulunduğu konum ele alınacaktır. Ayrıca, koleksiyonculuğun ne olduğu, koleksiyonların müze sınıflandırılmasında kullanılması; yurtiçi ve yurtdışı müzelerin koleksiyonların irdelenmesi; müzelerin amaçlarının neler olduğu değerlendirilecektir. Toplumsal bir kurum olan müzelerin işlevleri; müze koleksiyonlarını oluşturan eserlerin müzelere nasıl kazandırılacakları açıklanacak, müze eserlerinin korunması, belgelenmesi, sergilenmesinin nasıl olduğu öğretilecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Müzecilik terminolojisi ve tanımları. | Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
2 | Müze düşüncesinin doğuşu ve gelişimi. | Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
3 | Türkiye'de müzeciliğin doğuşu ve gelişimi. | Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
4 | Türkiye'de müzeciliğin doğuşu ve gelişimi. | Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
5 | Türkiye'de müzeler. | Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
6 | Türkiye'de müzeler. | Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi, Makale kritik etme | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
7 | Türk müzeciliğinin sorunları. | Ödev Problemlerinin Tartışılması, Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
8 | Türk müzeciliğinin sorunları. | Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
9 | Müze yönetmeliği. | Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
10 | Müze yönetmeliği. | Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
11 | Müzelerde sergileme. | Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
12 | Müzelerde koruma: Restorasyon ve konservasyon. | Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
13 | Müzelerde eğitim. | Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
14 | Müze ziyareti. | Gezi Tekniği | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
GERÇEK, F. (1999). Türk Müzeciliği. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Makale Kritik Etme | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 10 | 2 | 20 |
Makale Kritik Etme | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 115 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |