[DersinKodu] | [DersinAdi] | [DersinTuru] | [Yil] | [YariYil] | [Ects] |
---|---|---|---|---|---|
SNT001 | SANAT TARİHİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
[Onlisans]
Türkçe
Öğrencilere genelde sanat, özelde sanat kavramları, eski sanatsal yapılar konusunda genel bilgi verilmektedir
Öğr. Gör. Dr. Merve GÜLER
1 | 1. Sanat Tarihi alanında kazandığı kavram ve bilgileri kullanma yeteneği kazanır. |
2 | Sanat Tarihi alanında edindiği bilgileri sözlü ve yazılı ifade eder. |
3 | Sanat Tarihine yardımcı disiplinleri tanır ve kullanır. |
4 | Mimari yapıların süsleme unsurlarını ayırt eder. |
5 | Farklı medeniyetlerin sanatsal özelliklerini ve yapıldığı yılları ayırt etme yeteneğine sahip olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sanatın tanımı, sanat tarihinin doğuşu ve gelişimi, sanat eserleri ile ilgili temel kavramlar, mimarlık ile ilgili kavramlar, özel kavramlar, bir yapının mimari terimlerinin sınıflandırılması.
[Hafta] | [Teorik] | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş Sanat ve sanat tarihi hakkında genel bilgiler | Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
2 | Tarih öncesi dönemde sanat | Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
3 | Mısır Uygarlığı Sanatı ve Kültürel özellikleri | Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
4 | Mezopotamya uygarlığı sanatı ve kültürel özellikleri | Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
5 | Anadolu Sanatı ve Özellikleri | Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
6 | Yunan Sanatı ve Kültürel Özellikleri | Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
7 | Roma Sanatı | Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
8 | Roma Sanatı | Ödev problemlerinin çözümü, Soru - Cevap Tekniği | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
9 | Erken Ortaçağ ve Ortaçağda Avrupa Sanat | Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
10 | Rönesans Dönemi ve Sanatı | Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
11 | Barok Dönemi ve Sanatı | Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
12 | Rokoko Dönemi ve Sanatı | Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
13 | Neoklasizm ve Romantizm Sanatları | Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
14 | Çağdaş Sanat Akımları(Empresyonizm,Ekspresyonizm,Kübizm) | Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
Arseven, C. E. (1955-1959). Türk sanatı tarihi. İstanbul. Kuban, D. (1981). Türkiye sanat tarihi. Gerçek Yayınevi. Aslanapa, O. (1972-1973). Türk sanat (2 cilt). Kültür Bakanlığı. Aslanapa, O. (1999). Türk sanat (5. basım). Remzi Kitabevi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
Final Sınavı | 1 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
[Etkinlikler] | [Sayisi] | [Suresi] | [ToplamIsYuku] |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 2 | 1 | 2 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
[ToplamIsYuku] | 85 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
[OC] 4 | 5 | 5 | |||||||||||||
[OC] 5 | 5 |