Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MRE716 | MİMARİ SUNUM TEKNİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu derste öğrencilere piksel tabanlı görüntü, resim ve fotoğraf düzenlemede sayısal fotoğraf işleme programı olan Photoshop programını tanımak, mimari ve restorasyon çalışmalarında bilgisayar kullanımını kavramak, temel komutlar ve bu komutların uygulandığı temel Photoshop bilgisi edindirerek, görsel belge oluşturma ve düzenleme teknikleri üzerine yeterlilik kazandırmak amaçlanmaktadır.
-
1 | Temel fotoğrafçılık, dijital fotağrafçılık, dijital ortamda imaj kavramları. |
2 | Photoshop programının arayüzü ve özellikleri |
3 | Photoshop komutlarını kullanarak görsel sunum paftaları. |
4 | Photoshop’ta seçmiş olduğu çizimlerde layer ayarları. |
5 | Photoshop’ta seçmiş olduğu çizimlerde ölçülendirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Mimari ve restorasyon çalışmalarında bilgisayar kullanımı
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin amaç ve hedefleri, içeriği yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı. | ||
2 | Fotoğrafla belgelemenin tarihsel gelişimi. | ||
3 | Belgeleme yönteminde fotoğrafın önemi, belgelemede fotoğrafik düşünüş. | ||
4 | Belgelemede kullanılan fotoğraf makineleri, türleri, özellikleri. | ||
5 | Objektifler, mimari çekimde kullanılan objektifler, özellikleri, türleri | ||
6 | Enstantane-diyafram ilişkisi, fotoğrafla belgelemenin kullanım alanları, fotoğraf tarihinden örnekler. | ||
7 | Çekim ve baskı teknikleri, özgün baskı kavramının genel anlamı | ||
8 | Çekim ve baskı teknikleri, özgün baskı kavramının genel anlamı | ||
9 | Mimari fotoğrafta genel ilkeler | ||
10 | Fotoğrafın rölöve çalışmasındaki yeri ve uygulama alanlarının incelenmesi, silüet, görünüş ve detaylarda fotoğraf belgeleme tekniklerinin uygulanması. | ||
11 | Fotoğrafın rölöve çalışmasındaki yeri ve uygulama alanlarının incelenmesi, silüet, görünüş ve detaylarda fotoğraf belgeleme tekniklerinin uygulanması. | ||
12 | Rölöve ve mimari çekim alanında dijital teknikler, bilgisayar programları | ||
13 | Tarihi eserlerin envanterini çıkarmada ve rölövelerinin alınmasında fotoğraftan ve dijital tekniklerden yararlanma yöntemleri. | ||
14 | Mimari örneklemeler, denemelerin pratikte uygulanması. |
1. KANBUROĞLU, Ö.,Fotoğrafın Temel Prensipleri, Say Yayınevi, 2012, İstanbul. 2. FREEMAN, M. Fotoğrafta Pozlama Teknikleri ve Yaratıcılık. Say Yayınevi, 2012, İstanbul 3. KRAUS, K., Fotogrametri Cilt: 1 (Fotoğraflardan ve Lazer Tarama Verilerinden Geometrik Bilgiler) Nobel Yayın Dağıtım / Teknik Dizisi, 4. KALFAGİL, S., Fotoğrafça 1000 Soru 1001 Cevap, İlke Kitap, 2012, İstanbul 5. CAMPANY, D, Art and Photography, Phaidon Yay., 2012. 6. KOLEKTİF, Fotoğrafçının Eğitimi. Espas Sanat Kuram Yayınları, 2012. 7. BENJAMIN, W, Fotoğrafın Kısa Tarihi, Agora Kitaplığı, 2012. 8. BAJAC,Q, Fotoğraftan Sonra: Analog Fotoğraftan Dijital Devrime, Yapı Kredi Yay., 2011. 9. FREEMAN, M, Digital SLR Handbook 3e. Ilex Yay., 2011. 10. PRAKEL, D, Fotoğrafta Kompozisyon. Homer Yayınevi, 2011. 11. HEDGECOE, J, Her Yönüyle Fotoğraf Sanatı, Fotoğraf Sanatı Teknikleri, Remzi Kitabevi, İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Quiz | 1 | 30 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Quiz | 1 | 5 | 5 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 63 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 |