Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, Tefsir, Hadis, İslam Hukuku, Kelam, İslam Mezhepleri Tarihi, Tasavvuf, Arap Dili ve Belağatı bilim dallarından oluşmaktadır. Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı bünyesindeki her bir bilim dalında Yüksek Lisans düzeyinde eğitim verilmektedir.
Bu bölüm, yüksek öğretimde Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programı için 120 ECTS kredilik ikinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Temel İslam Bilimleri alanında Yüksek Lisans derecesine sahip olunur.
Yüksek lisans
Yüksek Lisans (1) Yüksek lisans programlarına başvuru koşullarını sağlayan adaylar arasından güz ve bahar yarıyılları başında öğrenci alınabilir. (2) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların, bir lisans diplomasına ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde 55 standart puandan az olmamak koşuluyla Senato tarafından belirlenecek ALES standart puanına sahip olmaları gerekir. (3) Yüksek lisans programlarına kabulde, ALES puanına ek olarak değerlendirmeye katılacak kriterler, başvuru için adayların sağlaması gereken diğer belgeler, hangi düzeyde yabancı dil bilgisi gerektiği ve ALES puanının %50'den az olmamak koşuluyla ne kadar ağırlıkla değerlendirmeye alınacağı Senato tarafından belirlenir.
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
Yüksek Lisans için mevcut olan derslerden en az 24 kredi ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 ve konusuyla ilgili alanda hazırladığı tezi, seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Temel İslam Bilimleri alanında Yüksek Lisans diploması verilir.
Temel İslam Bilimleri Yüksek Lisans programının amacı, ilgili bilim dallarında bilgi üretmeyi, bu bilgileri ulusal ve uluslararası düzeyde paylaşmayı başaracak yetenekli ve eleştirel düşünme becerisine sahip uzman araştırmacılar yetiştirmektir. Yüksek Lisans düzeyinde başarılı olan öğrencileri Doktora aşamasına hazırlamaktır.
1 | Bu programın amacı; Temel İslam ve din bilimleri alanlarında lisansüstü düzeyde bilgi üretimine katkıda bulunan, İslam dinini doğru ve bilimsel temellere dayalı olarak inceleme becerisini kazanmış, din gibi hassas bir alanda bilimsel düşünme yeteneğine sahip, sağlıklı dinî bilgi üretebilen, akademik disiplin içerisinde toplumu yönlendirebilecek, toplumsal ve dinî problemlere cevaplar üretebilecek bireyler yetiştirmektir. |
2 | Kur’an başta olmak üzere dinin ana kaynaklarından hareketle Tefsir, Hadis, Fıkıh, Kelam, Tasavvuf gibi disiplinlerde Müslümanların yüzyıllar içerisinde geliştirmiş olduğu disiplinleri ve geleneği değerlendirip geliştirebilecek din adamları, öğretmenler ve akademisyenler yetiştirmek |
3 | İslami gelenek ve disiplinlerden, ayrıca insanlığın geliştirdiği ilmi tecrübelerden de istifade ile toplumda dini mahiyette ortaya çıkan problemler hakkında, sorgulayacak, derin düşünüp çözümler üretebilecek bilim insanları yetiştirmek |
4 | Dini/İslami alanda Müslüman toplumda ortaya çıkabilecek birtakım yanlışlara, hurafelere, peşin yargılara ve istismarlara karşı toplumu doğru bilgi ile aydınlatacak din görevlileri, öğretmenler ve akademisyenler yetiştirmek |
Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı Yüksek Lisans programını bitirenler, eğitim ve din hizmetleri alanında görevlerini daha donanımlı bir şekilde yerine getirebildikleri gibi, üniversitelerde Araştırma Görevlisi veya Öğretim Görevlisi olarak da çalışma imkanına sahiptirler.
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar müracaat + mülakat = başarılı olmaları koşuluyla Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı Yüksek Lisans programlarında öğrenim görebilirler.
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırmakla birlikte, dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gerekmektedir. Öğrenciler her ders için en az 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek ve tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
Tam Zamanlı
Program Başkanı ve Koordinatörü: Prof. Dr. Talip ÖZDEŞ Mail: talip.ozdes@bozok.edu.tr Dahili: 0(354) 242 54 50
İlahiyat Fakültesinde 2 Profesör, 7 Doçent, 13 Doktor Öğretim Üyesi, 9 Öğretim Görevlisi, 14 Araştırma Görevlisi bulunmaktadır. Fakülte, iki ana binadan oluşmaktadır. Bu binalarda idari ve teknik hizmet üniteleri, derslikler, seminer salonları, çalışma salonları, öğretim elemanları odaları, yemekhane, kantin ve kafeterya, dini musiki odası, kütüphane ve bilgi işlem merkezi bulunmaktadır. Ayrıca İlâhiyat Fakültesi Uygulama Camii de fakülte öğrencileri ve hocaları başta olmak üzere üniversitemizin ve tüm halkın kullanımına tahsis edilmiştir.
1 | Temel İslam bilimleri alanındaki temel kaynakları, gerçekleştireceği bilimsel araştırmalarda kullanabilecek düzeyde tanır. |
2 | Araştırma yapma ve kaynakları uygun şekilde kullanma becerisine sahip olur. Uzmanlık bilgi ve becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
3 | Araştırma yapabilecek yeterli bilgi birikimini edinir ve alanla ilgili temel bilgilere sahip olur. |
4 | Bilgi kaynaklarından elde ettiği bilgileri, bilimsel kriterler çerçevesinde değerlendirir. |
5 | Alanla ilgili meseleleri tanır, söz konusu meseleler üzerinde bilimsel düşünme becerisi kazanır. Alanla ilgili edindiği bilgileri sözlü ve yazılı olarak kullanma becerisine sahip olur. |
6 | Alanla ilgili kaynakları kullanabilecek derecede Arapça ve bir batı diline sahip olur. |
7 | Bilimsel araştırma etiğine sahip olur. Alanıyla ilgili etkinliklere katılır ve katkıda bulunur. |
8 | Alanla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. Alanında edindiği bilgileri, farklı alanlardan gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler üretir. |
9 | Tefsir, fıkıh, kelam, hadis ve tasavvuf gibi İslam ilimleri ve muhtevası hakkında bilgi sahibi olur. |
10 | Kur’an’la Kur’an’ı anlama gayesiyle oluşturulan fıkıh, tefsir, kelam ve tasavvuf gibi disiplinlerin birbiriyle özdeş olmadığını idrak eder. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TİBYL500 | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL501 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
TİBYLSD-I | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU I | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 14 | 0 | 0 | 15 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TİBYL501 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
TİBYL503 | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
TİBYLSD-II | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU II | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 11 | 2 | 0 | 15 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TİBYL501 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
TİBYL505 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TİBYL501 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
TİBYL505 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
TİBYLSD-I - SEÇMELİ DERS GRUBU I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TİBYL502 | Türkçe | İSLAMİ METİNLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL511 | Türkçe | TEFSİR METİNLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL512 | Türkçe | KUR'AN TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL513 | Türkçe | TEFSİR USULÜ VE TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL514 | Türkçe | KUR'AN MEALİ OKUMA VE ANLAMA YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL515 | Türkçe | BELAGAT İLMİ VE KUR'AN YORUMUNDAKİ YERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL516 | Türkçe | KUR'AN İLİMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL517 | Türkçe | OSMANLICA TEFSİR METİNLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL518 | Türkçe | KUR'AN KELİME BİLGİSİ I | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL519 | Türkçe | KONULU MEAL I | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL520 | Türkçe | TASAVVUF EKOLLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL521 | Türkçe | TASAVVUF DÜŞÜNCESİNİN OLUŞUMU | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL522 | Türkçe | TASAVVUFUN TEMEL KAYNAKLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL523 | Türkçe | TASAVVUF TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL524 | Türkçe | TASAVVUFUN TEMEL KAVRAMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL525 | Türkçe | İBN ARABİ VE VAHDET-İ VUCUD | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL526 | Türkçe | TASAVVUF PROBLEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL527 | Türkçe | İRFANİ TASAVVUF GELENEĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL528 | Türkçe | TERCÜME TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL529 | Türkçe | ARAPÇA ÖĞRETİM TEKNİKLERİ I | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL530 | Türkçe | ARAPÇA İRAP TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL531 | Türkçe | ARAPÇA SARF I | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL532 | Türkçe | ARAPÇA NAHİV I | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL533 | Türkçe | KLASİK ARAP EDEBİYATI TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL534 | Türkçe | ÇEVİRİ I (TÜRKÇE-ARAPÇA) | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL535 | Türkçe | İLERİ ARAPÇA GRAMER I | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL536 | Türkçe | ARAP DİLİ VE EDEBİYATI KAYNAKLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL537 | Türkçe | HADİS İLİMLERİ VE EDEBİYATI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL538 | Türkçe | HADİS TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL539 | Türkçe | KLASİK HADİS USULÜ METİNLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL540 | Türkçe | HADİS ÖĞRENİM ADABI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL541 | Türkçe | FIKIH USULÜNDE HÜKÜM ÇIKARMA YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL542 | Türkçe | İSLAM FIKHINDA KANUNLAŞTIRMA ÇALIŞMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL543 | Türkçe | İSLAM DEVLETLER HUKUKU | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL544 | Türkçe | İSLAM ŞİRKETLER HUKUKU | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL545 | Türkçe | İSLAM HUKUKU METİNLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL546 | Türkçe | İSLAM FIKIH SİSTEMATİĞİ VE LİTERATÜRÜ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL547 | Türkçe | KLASİK VE ÇAĞDAŞ KELAM METİNLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL548 | Türkçe | İTİKADİ İSLAM MEZHEPLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL549 | Türkçe | KELAM TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL550 | Türkçe | İLK DÖNEM İSLAM MEZHEPLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL551 | Türkçe | ÇAĞDAŞ İSLAM AKIMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL552 | Türkçe | KONULU MEAL II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL553 | Türkçe | KUR'AN BELAGATI VE İCAZI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL554 | Türkçe | TEFSİR PROBLEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL555 | Türkçe | KARŞILAŞTIRMALI TEFSİR METİNLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL556 | Türkçe | KUR'AN KELİME BİLGİSİ II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL557 | Türkçe | KUR'AN'A YENİ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL558 | Türkçe | KUR'AN İLİMLERİNE GİRİŞ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL559 | Türkçe | TEFSİR METİNLERİ II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL560 | Türkçe | TASAVVUF METİNLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL561 | Türkçe | KURAN VE SÜNNETİN TASAVVUFİ VERİLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL562 | Türkçe | TASAVVUFİ MÜESSESELER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL563 | Türkçe | TASAVVUF FELSEFESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL564 | Türkçe | TASAVVUF VE TOPLUM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL565 | Türkçe | TASAVVUF LİTERATÜRÜ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL566 | Türkçe | TASAVVUFUN KURUMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL567 | Türkçe | ARAPÇA ÖĞRETİM TEKNİKLERİ II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL568 | Türkçe | ARAPÇA İRAP TEKNİKLERİ II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL569 | Türkçe | ARAPÇA NAHİV II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL570 | Türkçe | ARAPÇA SARF II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL571 | Türkçe | ARAP EDEBİYAT TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL572 | Türkçe | ÇEVİRİ II (ARAPÇA-TÜRKÇE) | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL573 | Türkçe | İLERİ ARAPÇA GRAMER II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL574 | Türkçe | HADİS TAHRİCİ VE TENKİDİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL575 | Türkçe | ÇAĞDAŞ HADİS ÇALIŞMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL576 | Türkçe | SEÇME HADİS METİNLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL577 | Türkçe | İSLAM FIKHINDA NESH | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL578 | Türkçe | İSLAM FIKHINDA AHKAMIN DEĞİŞMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL579 | Türkçe | FIKIH USULÜ METİNLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL580 | Türkçe | İSLAM İKTİSADİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL581 | Türkçe | İSLAM YARGILAMA HUKUKU | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL582 | Türkçe | İSLAM MALİ HUKUKU | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL583 | Türkçe | KELAM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL584 | Türkçe | GÜNÜMÜZ İSLAM MEZHEPLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL585 | Türkçe | ALEVİLİK VE BEKTAŞİLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL586 | Türkçe | SİSTEMATİK KELAM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL587 | Türkçe | EŞARİLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL588 | Türkçe | ARAP DİL BİLİMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL589 | Türkçe | SEMANTİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL590 | Türkçe | KLASİK ARAPÇA I | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL591 | Türkçe | KLASİK ARAPÇA II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYLSD-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TİBYL502 | Türkçe | İSLAMİ METİNLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL511 | Türkçe | TEFSİR METİNLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL512 | Türkçe | KUR'AN TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL513 | Türkçe | TEFSİR USULÜ VE TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL514 | Türkçe | KUR'AN MEALİ OKUMA VE ANLAMA YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL515 | Türkçe | BELAGAT İLMİ VE KUR'AN YORUMUNDAKİ YERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL516 | Türkçe | KUR'AN İLİMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL517 | Türkçe | OSMANLICA TEFSİR METİNLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL518 | Türkçe | KUR'AN KELİME BİLGİSİ I | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL519 | Türkçe | KONULU MEAL I | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL520 | Türkçe | TASAVVUF EKOLLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL521 | Türkçe | TASAVVUF DÜŞÜNCESİNİN OLUŞUMU | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL522 | Türkçe | TASAVVUFUN TEMEL KAYNAKLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL523 | Türkçe | TASAVVUF TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL524 | Türkçe | TASAVVUFUN TEMEL KAVRAMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL525 | Türkçe | İBN ARABİ VE VAHDET-İ VUCUD | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL526 | Türkçe | TASAVVUF PROBLEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL527 | Türkçe | İRFANİ TASAVVUF GELENEĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL528 | Türkçe | TERCÜME TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL529 | Türkçe | ARAPÇA ÖĞRETİM TEKNİKLERİ I | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL530 | Türkçe | ARAPÇA İRAP TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL531 | Türkçe | ARAPÇA SARF I | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL532 | Türkçe | ARAPÇA NAHİV I | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL533 | Türkçe | KLASİK ARAP EDEBİYATI TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL534 | Türkçe | ÇEVİRİ I (TÜRKÇE-ARAPÇA) | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL535 | Türkçe | İLERİ ARAPÇA GRAMER I | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL536 | Türkçe | ARAP DİLİ VE EDEBİYATI KAYNAKLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL537 | Türkçe | HADİS İLİMLERİ VE EDEBİYATI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL538 | Türkçe | HADİS TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL539 | Türkçe | KLASİK HADİS USULÜ METİNLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL540 | Türkçe | HADİS ÖĞRENİM ADABI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL541 | Türkçe | FIKIH USULÜNDE HÜKÜM ÇIKARMA YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL542 | Türkçe | İSLAM FIKHINDA KANUNLAŞTIRMA ÇALIŞMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL543 | Türkçe | İSLAM DEVLETLER HUKUKU | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL544 | Türkçe | İSLAM ŞİRKETLER HUKUKU | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL545 | Türkçe | İSLAM HUKUKU METİNLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL546 | Türkçe | İSLAM FIKIH SİSTEMATİĞİ VE LİTERATÜRÜ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL547 | Türkçe | KLASİK VE ÇAĞDAŞ KELAM METİNLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL548 | Türkçe | İTİKADİ İSLAM MEZHEPLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL549 | Türkçe | KELAM TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL550 | Türkçe | İLK DÖNEM İSLAM MEZHEPLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL551 | Türkçe | ÇAĞDAŞ İSLAM AKIMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL552 | Türkçe | KONULU MEAL II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL553 | Türkçe | KUR'AN BELAGATI VE İCAZI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL554 | Türkçe | TEFSİR PROBLEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL555 | Türkçe | KARŞILAŞTIRMALI TEFSİR METİNLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL556 | Türkçe | KUR'AN KELİME BİLGİSİ II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL557 | Türkçe | KUR'AN'A YENİ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL558 | Türkçe | KUR'AN İLİMLERİNE GİRİŞ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL559 | Türkçe | TEFSİR METİNLERİ II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL560 | Türkçe | TASAVVUF METİNLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL561 | Türkçe | KURAN VE SÜNNETİN TASAVVUFİ VERİLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL562 | Türkçe | TASAVVUFİ MÜESSESELER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL563 | Türkçe | TASAVVUF FELSEFESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL564 | Türkçe | TASAVVUF VE TOPLUM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL565 | Türkçe | TASAVVUF LİTERATÜRÜ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL566 | Türkçe | TASAVVUFUN KURUMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL567 | Türkçe | ARAPÇA ÖĞRETİM TEKNİKLERİ II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL568 | Türkçe | ARAPÇA İRAP TEKNİKLERİ II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL569 | Türkçe | ARAPÇA NAHİV II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL570 | Türkçe | ARAPÇA SARF II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL571 | Türkçe | ARAP EDEBİYAT TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL572 | Türkçe | ÇEVİRİ II (ARAPÇA-TÜRKÇE) | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL573 | Türkçe | İLERİ ARAPÇA GRAMER II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL574 | Türkçe | HADİS TAHRİCİ VE TENKİDİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL575 | Türkçe | ÇAĞDAŞ HADİS ÇALIŞMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL576 | Türkçe | SEÇME HADİS METİNLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL577 | Türkçe | İSLAM FIKHINDA NESH | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL578 | Türkçe | İSLAM FIKHINDA AHKAMIN DEĞİŞMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL579 | Türkçe | FIKIH USULÜ METİNLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL580 | Türkçe | İSLAM İKTİSADİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL581 | Türkçe | İSLAM YARGILAMA HUKUKU | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL582 | Türkçe | İSLAM MALİ HUKUKU | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL583 | Türkçe | KELAM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL584 | Türkçe | GÜNÜMÜZ İSLAM MEZHEPLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL585 | Türkçe | ALEVİLİK VE BEKTAŞİLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL586 | Türkçe | SİSTEMATİK KELAM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL587 | Türkçe | EŞARİLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL588 | Türkçe | ARAP DİL BİLİMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL589 | Türkçe | SEMANTİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL590 | Türkçe | KLASİK ARAPÇA I | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TİBYL591 | Türkçe | KLASİK ARAPÇA II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 |