Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TİBYL557 | KUR'AN'A YENİ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Kur'an'ı doğru anlama ve yorumlamada önemli olan temel kavramların ve onlarla ilgili bilgilerin öğretilmesi
Prof. Dr. Talip Özdeş
1 | Tefsir alanındaki temel kaynakları, gerçekleştireceği bilimsel araştırmalarda kullanabilecek düzeyde tanır. |
2 | Araştırma yapma ve kaynakları uygun şekilde kullanma becerisine sahip olur. Uzmanlık bilgi ve becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
3 | Araştırma yapabilecek yeterli bilgi birikimini edinir ve alanla ilgili temel bilgilere sahip olur. |
4 | Bilgi kaynaklarından elde ettiği bilgileri, bilimsel kriterler çerçevesinde değerlendirir. |
5 | Alanla ilgili meseleleri tanır, söz konusu meseleler üzerinde bilimsel düşünme becerisi kazanır. Alanla ilgili edindiği bilgileri sözlü ve yazılı olarak kullanma becerisine sahip olur. |
6 | Alanla ilgili kaynakları kullanabilecek derecede Arapça ve bir batı diline sahip olur. |
7 | Alanıyla ilgili etkinliklere katılır ve katkıda bulunur. |
Birinci Öğretim
Yok
Bu konuların Tefsir usulüne ve ana konularına dair yazılan kitap ve makalelerden okunup takip edilmesi
Vahy, tefsir-tevil, muhkem-müteşabih, müşkilu'l-Kur'an, garibu'l-Kur'an, din-şeriat, Kur'an-bilim gibi Kur'anî kavramlar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Vahiy; anlamı, vahyin çeşitleri; Allah'ın beşerle konuşması ve Hz. Peygambere olan vahyi | ||
2 | Tefsir-te'vil | ||
3 | Muhkem-müteşabih | ||
4 | Kur’an’da müşkil konusu (Anlamı, tarifi ve içeriği; Kur’an’dan örnekler) | ||
5 | Evrenin yaratılışı ile ilgili ayetlerin müşkil konusuyla bağlantılı olarak incelenmesi | ||
6 | İnsanın yaratılışı ile ilgili ayetlerin müşkil konusuyla bağlantılı olarak incelenmesi | ||
7 | Kur’an’ın kevni ayetleri (Kevni ayetlerle verilen bilginin mahiyeti, hikmeti ve amacı) | ||
8 | Din-bilim ilişkisi (Bu ilişkinin mahiyeti; ortak ve farklı noktalar) | ||
9 | Kur’an’ın kevni ayetlerinde verilen bilgilerle pozitif bilimlerin verdiği bilgilerin mahiyet ve amaçlar yönünden karşılaştırılması | ||
10 | Kur’an kıssaları ve Kur’an’da tarih anlatımının mahiyet ve amaçlar açısından incelenmesi | ||
11 | Fıtrat ve Sünnetullah açısından Din-Şeriat konusu; şeriatin değişip değişmediği | ||
12 | Kur’an’da yer ve şahıs isimleri | ||
13 | Kur’an’da garip kelimeler I | ||
14 | Kur’an’da garip kelimeler II |
Ders notları Günümüz Tefsir Problemleri, ed. Ali Karataş-Yunus Emre Gördük, Ankara: Bilay, 2018. Mennâu'l-Kattân, Mebâhîs fî Ulûmi'l-Kur'an, Kahire: Mektebetu Vehbe, 2000.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Alan Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 135 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 6 | 5 | |||||||||
ÖÇ 7 | 5 |