GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TİBYL547 KLASİK VE ÇAĞDAŞ KELAM METİNLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


KLASİK VE ÇAĞDAŞ KELAM ESERLERİNDE ELE ALINAN KONULARI VE ELE ALINIŞ ŞEKİLLERİNİ ÖĞRENCİLERE KAVRATMAK. KLASİK DÖNEMDEKİ İTİKADİ PROBLEMLERİN GÜNÜMÜZ KELAM ESERLERİNDEKİ YANSIMALARINI TAKİP EDEBİLMEK.


DOÇ. DR. MEHMET TÖZLUYURT DR. ÖĞR. ÜYESİ HALİL ÖZTÜRK


1 KLASİK DÖNEMDE YAZILMIŞ ESERLERİN İÇERİĞİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLUR.
2 EBU HANİFE'NİN EL-FIKHU-L EKBER ADLI ESERİNİ OKUR VE ELE ALINAN KONULARI DEĞERLENDİRİR
3 TAHAVİ VE ESERİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLUR
4 EŞARİNİN LUMA V EMATÜRİDİNİN KİTABUT-TEVHİDİNİ OKUYUP ELE ALINAN MESELELERİ TARTIŞABİLİR.
5 MUTEZİLE KELAMCILARINDAN ALİ EL-CUBBAİ VE KADI ABDULCEBBARIN ESERLERİNİ OKUYUP MUTEZİLE KELAM DÜŞÜNCESİNİN ANA EKSENİNİ KAVRAR.
6 ÇAĞDAŞ KELAM METİNLERİNDE ELE ALINAN KONULARI VE ESERLERİN MANTIĞINI KAVRAR GEÇMİŞ DÖNEMLE MUKAYESESİNİ YAPAR.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


EBU HANİFE (EL-FIKHU'L-EKBER), TAHAVİ (AKİDETÜ'T-TAHAVİ), EŞARİ (LUMA), MATÜRİDİ (KİTABÜ'T-TEVHİD), ALİ EL-CÜBBAİ (KİTABUL-MAKALAT), KADI ABDULCEBBAR (ŞERHU USULİ'L-HAMSE), NEVBAHTİ (FIRAKU'Ş-ŞİA), TAFTAZANİ (ŞERHU'L-AKAİD), ZÜHDİ HASAN CARULLAH (EL-MUTEZİLE), HASAN EŞ-ŞAFİİ (EL-MEDHAL İLA DİRASETİ İLMİ'L-KELAM), AVVAD B. EL-MU'TİK (EL-MUTEZİLE VE USULÜHÜMÜ'L-HAMSE).


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 EBU HANİFE VE EL-FIKHU'L-EKBER ADLI ESERİ Anlatım
2 EBU HANİFENİN EL-FIKHU'-L EKBER ADLI ESERİ Analtım
3 TAHAVİ VE AKİDESİ Analtım
4 EŞARİ VE EL-LUMA ADLI ESERİ Anlatım
5 EŞARİ VE EL-LUMA ADLI ESERİ Anlatım
6 MATÜRİDİ VE KİTABU'T-TEVHİD Anlatım
7 MATURİDİ VE KİTABU'T-TEVHİD Anlatım
8 ALİ EL-CUBBAİ VE KİTABU'L-MAKALATI Anlatım
9 KADI ABDULCEBBAR VE ŞERHU USULİ'L-HAMSE ADLI ESERİ Anlatım
10 NEVBAHTİ VE FIRAKU'Ş-ŞİA ADLI ESERİ Anlatım
11 ZÜHDİ HASAN CARULLAH VE EL-MUTEZİLE ADLI ESERİ Anlatım
12 MAHMUD HASAN EŞ-ŞAFİİ VE EL-MEDHAL İLA DİRASETİ İLMİ'L-KELAM ADLI ESERİ Anlatım
13 AVVAD EL-MUTİK V EEL-MUTEZİLE VE USULÜHÜMÜ'L-HAMSE ADLI ESERİ Anlatım
14 KLASİK VE ÇAĞDAŞ KELAM METİNLERİNİN BENZER VE FARKLI YÖNLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Anlatım

EBU HANİFE (EL-FIKHU'L-EKBER), TAHAVİ (AKİDETÜ'T-TAHAVİ), EŞARİ (LUMA), MATÜRİDİ (KİTABÜ'T-TEVHİD), ALİ EL-CÜBBAİ (KİTABUL-MAKALAT), KADI ABDULCEBBAR (ŞERHU USULİ'L-HAMSE), NEVBAHTİ (FIRAKU'Ş-ŞİA), TAFTAZANİ (ŞERHU'L-AKAİD), ZÜHDİ HASAN CARULLAH (EL-MUTEZİLE), HASAN EŞ-ŞAFİİ (EL-MEDHAL İLA DİRASETİ İLMİ'L-KELAM), AVVAD B. EL-MU'TİK (EL-MUTEZİLE VE USULÜHÜMÜ'L-HAMSE)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 13 3 39
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 13 3 39
Toplam İş Yükü (saat) 124

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 4 3 4 3 5 2 3 3 2
ÖÇ 2 5 4 3 4 3 5 2 3 3 2
ÖÇ 3 5 4 3 4 3 5 2 3 3 2
ÖÇ 4 5 4 3 4 3 5 2 3 3 2
ÖÇ 5 5 4 3 4 3 5 2 3 3 2
ÖÇ 6 5 4 3 4 3 5 2 3 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek