Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TİBYL554 | TEFSİR PROBLEMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Günümüz tefsir problemlerini ortaya koymak ve bu konudaki tartışmalar hakkında bilgi sahibi olmak.
Dr. Öğretim Üyesi İsmail Hilmi BİLGİ
1 | Öğrenci, günümüz tefsir problemlerinden haberdar olur ve yapılan tartışmaları öğrenir. |
2 | Kuran ayetlerinin manalarını anlayıp kavrar, yorum yapma kabiliyetini geliştirir. |
3 | Kuran meallerini ve tefsirlerini yakından tanır, aralarında mukayese yapabilir. |
4 | İslam düşüncesinin oluşum ve gelişim sürecini anlar, değerlendirir ve yorumlar. |
5 | İslam inanç esaslarını tarihsel süreç ışığında kavrar ve analiz eder. |
6 | İlahiyat alanındaki ortaya çıkacak yeni problemlere Kur’an ve Sünnetten yararlanarak bilimsel anlamda çözüm üretir. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Tefsir bilim dalında problem oluşturan temel konular; özellikle de 19. ve 20. yüzyıllarda Batılı oryantalistler tarafından birer tartışma konusu haline getirilen İslam’da kadın, tesettür, İslam modernizmi, Kur’an’ın tarihselliği gibi konular işlenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tefsir ve Tefsirin Ana Konuları. | Anlatım- Soru Cevap | Yok |
2 | Günümüz Tefsir Problemlerinin Tanımı ve Çerçevesi. | Anlatım- Soru Cevap | Yok |
3 | Kur’an’a Modernist Yaklaşımlar. | Anlatım- Soru Cevap | Yok |
4 | İslam Modernizmi ve Seyyit Ahmet Han. | Anlatım- Soru Cevap | Yok |
5 | Çağdaş Tefsir Tasavvuru: Cemaleddin Efgani, Muhammed Abduh ve Reşit Rıza. | Anlatım- Soru Cevap | Yok |
6 | Tarihsellik ve Kur’an Tefsirine Etkileri. | Anlatım- Soru Cevap | Yok |
7 | Modernizm ve Tarihsellik İlişkisi. | Anlatım- Soru Cevap | Yok |
8 | Tarihsellik ve Fazlurrahman. | Anlatım- Soru Cevap | Yok |
9 | Türkiye’de Tarihsellik Tartışmaları. | Anlatım- Soru Cevap | Yok |
10 | İslam modernizmi ile Tarihselciliğin Karşılaştırılması. | Anlatım- Soru Cevap | Yok |
11 | Kur’an’da Nesh ve Günümüzde Neshe Yaklaşımlar. | Anlatım- Soru Cevap | Yok |
12 | İslam’da Kadın ve Tesettür. | Anlatım- Soru Cevap | Yok |
13 | Türkiye’de ‘Kur’ancılık’ ve ‘Mealcilik’ Tartışmaları” | Anlatım- Soru Cevap | Yok |
14 | Kur’an’a Dönüş Hareketi ve Kur’an İslâmı. | Anlatım- Soru Cevap | Yok |
1. Zemahşerî, Keşşâf. 2. Râzî, Mefâtîhu’l-Gayb. 3. Rıza, R. (1353h). el-Menar. 4. Süleyman Ateş, Yüce Kur’an’ın Çağdaş Tefsiri. 5. Abdülaziz Hatip, (1997). Kur'an ve Hz. Peygamber Aleyhindeki İddialara Cevaplar, İstanbul: (y.y.). 6. Nasr Hamid Ebu Zeyd, (2001). İlahi hitabın tabiatı: metin anlayışımız ve Kur’an ilimleri üzerine (çev. Mehmet Emin Maşalı). Ankara: Kitabiyat. 7. Polat, F. A. (2007). Çağdaş İslam düşüncesinde Kur’ân’a yaklaşımlar : Hasan Hanefi, Nasr H. Ebu Zeyd ve Muhammed Arkoun örneği, İstanbul: İz Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Ev Ödevi | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 |