GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TİBYL567 ARAPÇA ÖĞRETİM TEKNİKLERİ II Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Teknoloji destekli dil öğretiminde, eş zamanlı, eş zamansız etkileşimli web-tabanlı öğrenme ortamlarının, web-tabanlı yazılımların, sosyal medya uygulamaların incelenmesi.


DOÇ.DR. Gülhan TÜRK


1 Yabancı dil olarak Arapçanın öğretimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
2 Yabancı dil olarak Arapçanın öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
3 Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.
4 Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
5 Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.
6 Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, Arapçayı doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar.
7 Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.
8 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur.
9 Yabancı dil olarak Arapçanın öğretimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
10 Arapçanın Arap dili konuşan topluluklarla, sonradan öğrenen topluluklara yönelik öğretimindeki farkı bilir ve buna uygun içerikler geliştirir.

Birinci Öğretim


yok


yok


Teknoloji destekli dil öğretiminde yeni teknolojiler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Teknoloji destekli yabancı dil öğretimine giriş
2 Teknoloji destekli yabancı dil öğrenme ortamları
3 Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde: web-tabanlı öğrenme ortamları
4 Teknoloji destekli yabancı dil öğretimi öğrenme ortamlarının kuramsal temelleri
5 Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde: Sosyal ağlar
6 Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde: web-tabanlı çokluortam materyalleri
7 Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde: web-tabanlı çokluortam materyalleri-Etkileşimli
8 Öğretmen ve öğrencilerin Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde değişen rolleri
9 Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde asenkron web-tabanlı uygulamamalar
10 Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde senkron web-tabanlı uygulamamalar
11 Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde web-tabanlı çokluortam materyal uygulamamaları
12 Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde etkileşili web-tabanlı çokluortam materyal uygulamaları
13 Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde etkileşili sosyal medya uygulamaları
14 Proje Sunumları

Egbert, J. & Hanson-S. (ed.) (2007). ÇAĞRI ortamları: Araştırma, uygulama ve kritik konular (ikinci baskı). İskenderiye: TESOL. Optimal öğrenme ortamlarıyla bağlantılı kavramlara göre bölümler halinde düzenlenmiş, hem araştırma hem de uygulamaya yönelik makalelerden oluşan bir koleksiyon. Chapelle, C. & Jamieson, J. (2008). CALL ile öğretim için ipuçları (CD-ROM içerir). White Plains, NY: Pearson Education. CALL odaklı teknikleri, aktiviteleri ve ikinci dil öğrenme araştırmalarıyla bağlantılı görevleri içeren bir kitap.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 3 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 3 25 75
Final Sınavı 1 50 50
Beyin Fırtınası 1 1 1
Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 128

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2 2
ÖÇ 3 3
ÖÇ 4 2
ÖÇ 5 3
ÖÇ 6 2
ÖÇ 7 1
ÖÇ 8 3
ÖÇ 9
ÖÇ 10 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek