GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TİBYL531 ARAPÇA SARF I Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Klasik ve çağdaş dönemlere ait Arapça eserleri ve Klâsik tarih metinlerinin dil ve üslup özelliklerini değerlendirmede Arapçanın önemini kavrama. İran, Arap ve Türk coğrafyasında şekillenen Tarih geleneğini kavramada orijinal metinlere gitme ve bu metinleri anlama.


Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Yenice


1 Arapça'da nahiv ve sarf ilminin anlamını öğrenmek
2 Arapça klasik kaynaklarındaki dil/nahiv/sarf özelliklerini bilmek.
3 Kur'an'daki bazı cümlelerin dil bakımından incelemek ve analiz etmek.
4 Öğrencinin i'rab bilgilerini pratik olarak kullanabilmesini sağlamak.
5 Arap Dili gramer bilgisini diğer dil bilimlerine uygulamak

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Arapça sayesinde Arap coğrafyasında yazılan eserleri, kaynakları ve matbuatı takip edebilir, kelime ve cümle tahlili yapabilir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Mansubât I.
2 Mansubât II.
3 Mansubât III.
4 Tevabi’ I.
5 Tevabi’ II.
6 Mecrurât
7 Metin irabi I.
8 Genel tekrar
9 Metin irabi II.
10 Metin irabi III.
11 Sarf I.
12 Sarf II.
13 Sarf III.
14 Uygulama I.

-Mecmuatu's Sarf (Şifa Yayınevi) -Hayreddin Karaman, Bekir Topaloğlu. 1964, Arapça : sarf ve nahiv.. (İstanbul : Nur Ofset) M. Meral Çörtü. 1999, Arapça dilbilgisi : sarf nahiv edatlar. / -- İstanbul : Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Vakfı (İFAV)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 3 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 3 25 75
Final Sınavı 1 50 50
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 2 4 5 4 4 3 1 3
ÖÇ 2 4 4 3 4 4 5 3 4
ÖÇ 3 3 1 3 3 1 1 3 3
ÖÇ 4 1 1 3 3 1 1 3 1
ÖÇ 5 4 3 3 4 3 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek